  • 41. Data: 2009-12-03 20:31:26
    Temat: Re: Jak i czym ocieplić poddasze?
    Od: KolA <m...@g...com>

    OK, dzięki wszystkim za odpowiedzi. W zasadzie zdecydowałem się na
    ISOVER Super-Mata.
    Ostatnie pytanie czy jak pomiędzy krokwiami położę 150mm (krokwie mają
    160mm i jest membrana) to pod krokwiami na upartego starczy mi 50mm
    czy jednak pakować się minimum w 100mm?

  • 42. Data: 2009-12-03 20:49:33
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Nooo, podobno cieplej. :-)

    I ciemniej

    Kris

  • 43. Data: 2009-12-03 21:06:08
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    KolA pisze:
> [...]
    > Ostatnie pytanie czy jak pomiędzy krokwiami położę 150mm (krokwie mają
    > 160mm i jest membrana) to pod krokwiami na upartego starczy mi 50mm

    Ta wełna jest bardzo ciepła ale daj wiecej niż 5cm. Ja wybrałem
    kompromisowo i na skosach mam 15 + 8.
    Za to na suficie mam 8+15+8 :)

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 44. Data: 2009-12-03 23:16:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "KolA" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]
    >Ostatnie pytanie czy jak pomiędzy krokwiami położę 150mm (krokwie mają
    >160mm i jest membrana) to pod krokwiami na upartego starczy mi 50mm

    To jest najcieplejsza welna jaka jest, wiec mozesz dac mniej jak nie
    popelnisz bledow a wyjdzie wiecej. :-)
    A tak prawde mowiac ja w ociepleniu poddasza nie uznaje kompromisow i mimo
    wszystko bede dazyl do 30cm. W krokwiach Toprock 12cm i po krokwiach jak sie
    uda 18cm, 15 uznaje u siebie za minimum. Troche dla tego, ze mam czarna
    blache na dachu i latem moze byc malo fajnie.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2009-12-03 23:23:13
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > wszystko bede dazyl do 30cm. W krokwiach Toprock 12cm i po krokwiach jak
    > sie uda 18cm, 15 uznaje u siebie za minimum.

    Zapomnialem, po krokwiach Supermata. Przede wszystkim z powodow malo
    przyjemnego Toprocka we wspolpracy. Poza ta jedna wada Toprock wydaje sie
    byc bardzo dobra welna. Supermata jak to kiedys Hana pisal, kazdy Isover
    jest technologicznie wilgotny i np. do szkieletowych domow sie nie nadaje.
    Tam podobno tylko Rockwool. Ale pod wentylowanycm dachem mysle ze z czasem
    wyschnie.

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2009-12-04 01:04:59
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Gru, 17:57, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Nooo, podobno cieplej. :-)

    Bo prawidlowo to sie robi prostopadle do okna ~5-6cm i dopiero potem
    przechodzi na "gora rownolegle do podlogi", "dol prostopadle do
    podlogi" - i jest i cieplo i jasno :) Wiem bo tak sobie zrobilem :P

    A co do welny to Was BLAGAM nie poruszajcie wiecej tego tematu -
    dzisiaj zaczalem ocieplac zbiornik buforowy (glupie dwie rolki isovera
    unimaty) i po jednej mialem DOSC (a ten isover to kolderka w
    porownaniu do rockwoolowskiego toprocka) - autorowi watku tak czy
    inaczej dokladam sie do kondolencji na najblizsze parenascie dni :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2009-12-04 01:06:30
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Gru, 00:16, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > wszystko bede dazyl do 30cm. W krokwiach Toprock 12cm i po krokwiach jak sie

    HA i tu Cie w koncu mam! 30cm!!!!!!!! NO CO TY!!!! A kpisz z tych co
    ocieplaja sciany >12cm styro!!! A czym sie rozni skos od sciany ?
    NICZYM! :))))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 48. Data: 2009-12-04 05:30:58
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Maniek4 pisze:

> [...]
    > uda 18cm, 15 uznaje u siebie za minimum. Troche dla tego, ze mam czarna
    > blache na dachu i latem moze byc malo fajnie.

    Maniek...
    Jak zamierzasz rozwiązać kwestie mocowania stelarza odsunietego od
    krokwi na 18cm? Tak z ciekawości pytam...

  • 49. Data: 2009-12-04 09:57:41
    Temat: Re: Jak i czym ocieplic poddasze?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    a.googlegroups.com...

    > HA i tu Cie w koncu mam! 30cm!!!!!!!! NO CO TY!!!! A kpisz z tych co
    > ocieplaja sciany >12cm styro!!! A czym sie rozni skos od sciany ?
    > NICZYM! :))))

    Nie no 12cm na scianie, nie przesadzaj. :-) Kpie z tych co pisza o 30. :-)
    Dachu jak juz pisalem mam wiecej jak scian i tylko trzy dachowe okna. Poza
    tym dach jest czarny i troche sie nagrzewa latem i jakos tak mam wewnetrzne
    przekonanie, ze dachem ucieka wiecej jak przez sciany w sensie samej czystej
    przegrody. Na gornym stropie betonowym mam 24cm styro, ale troche tez z
    innych powodow no i tam nie ma zadnego okna.
    A przy okazji ostatniej doby mroz rano -5C przez kilka godzin, w dzien nie
    wiecej jak 5C i mimo wentylacji grawitacyjnej i tych podobno zimnych
    jednowarstwowych scian dobowy spadek temp. w domu z nie do konca ocieplonym
    poddaszem tylko 12cm welny nie przekroczyl 0,6C. W domu obecnie 9C i spadek
    z 9,6. Dom nieogrzewany chyba od miesiaca. Nasunely mi sie dwa wnioski: byc
    moze da sie pompa ciepla grzac tylko noca i starczy od rana do wieczora, a w
    tych temp. na pewno. Choc wizja chlodnej podlogi wieczorem raczej nie
    zacheca. Pozostaje jednak dalej grzanie CWU no i -20C. Sprawa druga, nie
    sadze, ze w tej chwili dolozenie kolejnych warstw styropianu radykalnie
    zmniejszy straty calego domu.

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2009-12-04 10:04:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości

    > Jak zamierzasz rozwiązać kwestie mocowania stelarza odsunietego od krokwi
    > na 18cm? Tak z ciekawości pytam...

    Przyznam, ze jest to jakis problem i dla tego nie wiem czy uda sie ulozyc
    18cm.
    Rozwiazania sa w sumie dwa: rezygnacja z grzybkow i stelarz na esach ze
    wszystkimi utrudnieniami szukania poziomu i drugi sposob, to przedluzenie
    grzybkow nitami stalowymi. A wyjdzie w praniu. Pierwsza warstwa welny mniej
    wiecej w polowie juz ulozona i latwiej bedzie przykrecac w tej chwili esy
    jak odchylac welne i przykrecac grzybki.

    Pozdro.. TK