  • 51. Data: 2009-12-04 10:15:35
    Temat: Re: Jak i czym ocieplic poddasze?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Gru, 10:57, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > A przy okazji ostatniej doby mroz rano -5C przez kilka godzin, w dzien nie
    > wiecej jak 5C i mimo wentylacji grawitacyjnej i tych podobno zimnych
    > jednowarstwowych scian dobowy spadek temp. w domu z nie do konca ocieplonym
    > poddaszem tylko 12cm welny nie przekroczyl 0,6C. W domu obecnie 9C i spadek
    > z 9,6. Dom nieogrzewany chyba od miesiaca. Nasunely mi sie dwa wnioski: byc
    > moze da sie pompa ciepla grzac tylko noca i starczy od rana do wieczora, a w

    Ja nagrzalem do 16stC, wylaczylem wieczorem pompke CO i po 14h (a byla
    mrozna noc - w wiaderku na zewnatrz zamarzla woda) bylo ciutek powyzej
    15st C. A trzeba miec na uwadze ze moj uklad dopiero sie "rozkreca".
    Dopiero w piatym dniu grzania osiagnalem 18st C, a wpompowalem juz
    dobre 200-300kWh albo i wiecej w mury. To mnie tez utwierdza w
    przekonaniu ze spokojnie da sie grzac wylacznie w II taryfie, a spadki
    rzedu 21-18 w ciagu GODZINY o ktorych pisal marko1a nie maja racji
    bytu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2009-12-04 10:46:14
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > przekonaniu ze spokojnie da sie grzac wylacznie w II taryfie, a spadki
    > rzedu 21-18 w ciagu GODZINY o ktorych pisal marko1a nie maja racji
    > bytu :)

    Nie pamietam juz wszystkich argumentow, moze chodzilo o -20C ale 3C na
    godzine to tez malo mozliwe, moze temp. posadzki?? To juz predzej. Wydaje
    sie, ze praktycznie przy kazdym dzisiejszym domu takie grzanie moze byc
    skuteczne o ile ktos lubi ciepla posadzke rano i zimna wieczorem. Nadal nie
    wiem jak w bilansie wyjdzie ogrzewanie 300L CWU. Patrzac na solar i w tym
    okresie niska temp. kolektora, to rozgrzanie takiej ilosci wody do ponad 20C
    jest na granicy dzisiejszych mozliwosci. Temp. kolektora ok. 30C, cztery,
    piec godzin i nic poza dwadziescia cos tam. Przy kotle gazowym nie jest to i
    tak tak zle, bo potrzeba w sumie i nie calych kolejnych 20C by woda byla
    odpowiednia, ale majac druga taryfe w dzien sie nie podskoczy.

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2009-12-04 17:43:21
    Temat: Re: Jak i czym ocieplić poddasze?
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Maniek4 pisze:

    > Przyznam, ze jest to jakis problem i dla tego nie wiem czy uda sie ulozyc
    > 18cm.
    > Rozwiazania sa w sumie dwa: rezygnacja z grzybkow i stelarz na esach ze
    > wszystkimi utrudnieniami szukania poziomu i drugi sposob, to przedluzenie
    > grzybkow nitami stalowymi. A wyjdzie w praniu. Pierwsza warstwa welny mniej
    > wiecej w polowie juz ulozona i latwiej bedzie przykrecac w tej chwili esy
    > jak odchylac welne i przykrecac grzybki.

    To od razu Ci mowie.. stelaz na esach sobie odpusc. Oszalejesz przy
    ustawianiu tego prost. Poza tym profil z grzybka mozesz sciagac i
    zakladac 100 razy i nic się zlego nie dzieje. Pchelki dwa razy w to samo
    miejsce nie wkrecisz... Ja w ramach nabierania doswiadczen jedno
    pomieszczenie robilem na esach i ciezko sie to robilo. Nie mowiac juz o
    tym, ze cala konstrukcja jest dosyc nei stabilna - plynie w dol.
    Tylko grzyby.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 54. Data: 2009-12-04 23:56:26
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > robilem na esach i ciezko sie to robilo. Nie mowiac juz o tym, ze cala
    > konstrukcja jest dosyc nei stabilna - plynie w dol.

    To juz slyszalem i Ty jako kolejna osoba to potwierdza. Coz, dzieki, bede
    dazyl do grzybow... :-)

    Pozdro.. TK

  • 55. Data: 2009-12-05 00:09:48
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 5 Gru, 00:56, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > To juz slyszalem i Ty jako kolejna osoba to potwierdza. Coz, dzieki, bede
    > dazyl do grzybow... :-)

    Szkoda zes najpierw tych grzybow nie zrobil - teraz to ja bym chyba
    wolal juz sie meczyc z ESami niz cofac welne - bedzie sie przy tym
    mocno sypac z welny, szczegolnie jak krecacy borkop wkretarki zacznie
    sie ocierac o welne a Ty bedziesz dostawal po pysku (a jak bez maski
    to nawet gorzej, bo do pyska!) tymi jakze smacznymi kawalkami welny -
    mniam mniam ;))) Ja dzisiaj skonczylem izolowac zbiornik buforowy..
    Dwie warstwy po 10cm unimaty (tej bardziej "przyjemnej" w dotyku) -
    dzisiaj juz nie bylo zle bo sie opatulilem w grube rekawice, papierowa
    maske na pysk, dlugi rekaw i czapke ale jak pomysle co masz przed soba
    to naprawde Ci wspolczuje.. :) Przesrana robota! Nastepny dom bedzie
    mial NA PEWNO betonowe skosy, chocby tylko i wylacznie dlatego ze
    mozna je ocieplic wylacznie styropiankiem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 56. Data: 2009-12-05 09:18:08
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > sie ocierac o welne a Ty bedziesz dostawal po pysku (a jak bez maski
    > to nawet gorzej, bo do pyska!) tymi jakze smacznymi kawalkami welny -

    W sumie to ja nie mialem wyboru. Takie decyzje sa najlepsze psychicznie, bo
    nie musisz szukac kompromisow tylko robisz to co konieczne. Oczywiscie nic
    sobie nie uproscilem, ale nie bylo wyjscia. W praniu wyjdzie co sie da.

> [...]
    > mial NA PEWNO betonowe skosy, chocby tylko i wylacznie dlatego ze
    > mozna je ocieplic wylacznie styropiankiem :)

    Tylko tu chyba koszty nalezalo by przyjac blisko razy dwa.

    Pozdro.. TK

  • 57. Data: 2009-12-05 09:24:40
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    IMHO zachodzi tylko jedno pytanie.... czy 2-gą warstwę też będziesz
    kładł sam? Jeżeli tak to grzybki, jeżeli nie to se daruj te grzybki ,
    bo to nie Ty będziesz się z tym męczył i w zasadzie Cię to nie
    obchodzi.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 58. Data: 2009-12-05 09:42:12
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    >kładł sam? Jeżeli tak to grzybki, jeżeli nie to se daruj te grzybki ,
    >bo to nie Ty będziesz się z tym męczył i w zasadzie Cię to nie

    Wlasnie taka mozliwosc rozwazam. Najwazniejsza to pierwsza warstwa,
    wiatroizolacja, ocieplona murlata i szczelnie miedzy krokwiami. To niby juz
    mam, choc jeszcze nie na calosci bo musialem zajac sie czym innym. Druga
    warstwe bedzie widac i chyba nic nie da sie ukryc. Na razie robie to co
    musze a o reszcie pomysle troche pozniej. Jak juz pisalem, w moich okolicach
    chyba wszystkie poddasza jakie widzialem byly robione wlasnie na esach, wiec
    da sie.

    Pozdro.. TK

  • 59. Data: 2009-12-05 20:49:23
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Maniek4 pisze:

> [...]
    > chyba wszystkie poddasza jakie widzialem byly robione wlasnie na esach, wiec

    Pewno, ze sie da.
    Tylko, ze na grzybkach to robienei stelarza jest niemal przyjemnoscia. W
    porownaniu do upychania welny jest wrecz bajeczka.
    Slysznie Krzemo prawi. Jak sam masz sie bawic w profilowanie i reszte to
    grzyby :)

    Poza tym 18cm ES? skad takie coś wezmiejsz? Bedziesz coś pod nie
    podkladal czy tez przedluzal. Sztywnosc to bedzie miec kiepska :/

    Masz czas sie nad tym zastanowic.

  • 60. Data: 2009-12-05 23:26:10
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Poza tym 18cm ES? skad takie coś wezmiejsz? Bedziesz coś pod nie podkladal
    > czy tez przedluzal. Sztywnosc to bedzie miec kiepska :/

    Pewnie masz racje, ale rownie ciezko zdobyc dlugie grzyby i niestety trzeba
    kombinowac. :-( Esy dlugie sam kupowalem, ale niestety nie mierzylem
    dlugosci, ale na oko powinny miec cos ok. 20cm.

    > Masz czas sie nad tym zastanowic.

    No wlasnie mam, na niczym sie nie upieram, wszelkie uwagi sa bardzo cenne i
    czytuje je z wielka uwaga. Pogadam jeszcze z ludziskami robiacymi takie
    rzeczy i jakies decyzje zapadna.

    Pozdro.. TK