  • 1. Data: 2011-03-07 09:23:37
    Temat: Jak macie doprowadzoną wodę?
    Od: hk <b...@m...pl>

    Pytam w znaczeniu czy rurką metalową czy z tworzywa (u mnie w studzience
    licznikowej tylko metalowe widzę ale może da się to łączyć?) i czy to
    leci w jakimś arocie (bo bym chciał kupić i zakopać półtora metra pod
    ziemią takiego arota, zrobić dziurę w ścianie i całość zasypać ziemią -
    ale mam lekki zakręt i nie wiem z czego te przyłącza się zrobi - jak z
    rurki metalowej to mi się w tym arocie nie "wygnie"...)

  • 2. Data: 2011-03-07 10:24:57
    Temat: Re: Jak macie doprowadzoną wodę?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik hk napisał:
    > czy rurką metalową czy z tworzywa

    Z tworzywa.

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-03-07 10:30:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Mar, 10:23, hk <b...@m...pl> wrote:
    > Pytam w znaczeniu czy rurk metalow czy z tworzywa (u mnie w studzience
    > licznikowej tylko metalowe widz ale mo e da si to czy ?) i czy to
    > leci w jakim arocie (bo bym chcia kupi i zakopa p tora metra pod
    > ziemi takiego arota, zrobi dziur w cianie i ca o zasypa ziemi -
    > ale mam lekki zakr t i nie wiem z czego te przy cza si zrobi - jak z
    > rurki metalowej to mi si w tym arocie nie "wygnie"...)

    Z tworzywa - PE32. Zalezy jaki ten zakret - rura nie jest zbyt
    elastyczna, moze nie przejsc. A rure zwykle poprostu sie zakopuje bez
    oslony - z tym ze jak grunt rodzimy ma jakies kamienie czy zwir - to w
    warstwie piasku.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-03-07 12:28:18
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2011-03-07 11:30, Adam pisze:
> [...]
    > elastyczna, moze nie przejsc. A rure zwykle poprostu sie zakopuje bez
    > oslony - z tym ze jak grunt rodzimy ma jakies kamienie czy zwir - to w

    Zakręt jest minimalny - na prawie 20 metrach metr - półtora odchyłki,
    tylko że dwa zakręty trzeba zrobić - za studnią i w połowie. Pewnie się
    da jak kupię rurę 85 (tylko muszę sprawdzić po ile ta przyjemność)

    A kamiorów to jest cała masa - kamienie i glina. Dlatego chciałbym
    zrobić już teraz chociaż częściowo i przy ścianie taki kawałek arota,
    żeby ścianę obsypać i potem nie ryć w tym świństwie drugi raz.

    dzięki za obie odpowiedzi, tobie i Robertowi

  • 5. Data: 2011-03-07 12:41:21
    Temat: Re: Jak macie doprowadzona wode?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > elastyczna, moze nie przejsc. A rure zwykle poprostu sie zakopuje bez
    > oslony - z tym ze jak grunt rodzimy ma jakies kamienie czy zwir - to w

    warto sprawdzic jakie warunki daje dostawca wody...

    niektóyrz wymagaja aby rura wchodzaca do domu byla ze stali ocynkowanej,
    inni dopuszczaja lub zalecaja rure PE ale zgrzewana, niektórzy pozwalaj na
    zwyklym PE wejsc prosto do domu pod licznik.

  • 6. Data: 2011-03-07 13:35:58
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2011-03-07 13:41, Marek Dyjor pisze:

> [...]
    > inni dopuszczaja lub zalecaja rure PE ale zgrzewana, niektórzy pozwalaj
    > na zwyklym PE wejsc prosto do domu pod licznik.

    Ja już mam licznik w studzience. I jak mówiłem, że jak stanie dom to go
    przeniosę, to facet który mi go zakładał powiedział "a po co panu ma
    ktoś po domu chodzić przy spisywaniu? Chcieli montować w studzience,
    niech sobie w studzience robią odczyty".
    W sumie teraz, po wyłożeniu kupy kasy za tę studnię i przyłącze, już bym
    raczej do domu licznika nie przenosił. A to oznacza, że teraz to
    podłączam się czym chcę (czyli czym hydraulik będzie chciał zrobić) -
    tylko pytałem o materiał zawczasu, bo nie wiedziałem w czym się to
    zazwyczaj robi. A też mi zależy żeby było jak najwięcej zrobione we
    własnym zakresie (czyli np. wkopany arot) a jak najmniej zlecone za kasę.

  • 7. Data: 2011-03-07 17:19:13
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "hk" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mi zależy żeby było jak najwięcej zrobione we własnym zakresie (czyli np.
    > wkopany arot) a jak najmniej zlecone za kasę.

    No to nad czym się zastanawiasz ?
    Rób w PE. Może być bez arota, bo to są bardzo wytrzymałe rury. O wiel lepsze
    od stali ocynkowanej.