  • 1. Data: 2009-04-05 20:34:55
    Temat: Jak mocujecie wanne ?
    Od: "Aleksander" <d...@p...onet.pl>

    Chodzi mi o taką teraz już mało popularną a typową
    kiedyś wanne stalową (emaliowaną) na nogach.

    W instrukcji jest uwaga, aby przymocować do posadzki
    śrubami jedną parę nóg (tę od strony syfonu).

    W te nogi z przeciwnej strony są włożone śrubki z
    dwoma nakrętkami (aby było jak skontrować) i tym
    mam sobie wyregulować spadek, czy też poziom...

    Czyli tych nóg się nie mocuje ? Pytam, bo tak mało stabilnie
    ta wanna mi się teraz zachowuje ;)

    Poratujcie, czy mam 2 czy 4 nogi przykręcić - no i
    co jeszcze tej wannie do szczęścia potrzeba, aby
    stabilnie sobie stała.

    Dzięki,
    Aleksander.

  • 2. Data: 2009-04-05 23:53:24
    Temat: Re: Jak mocujecie wanne ?
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Aleksander" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > Poratujcie, czy mam 2 czy 4 nogi przykręcić - no i
    > co jeszcze tej wannie do szczęścia potrzeba, aby
    > stabilnie sobie stała.

    Czy będziesz ją obudowywał czy ma stać wolno ?

  • 3. Data: 2009-04-06 08:32:55
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Chodzi mi o taką teraz już mało popularną a typową
    > kiedyś wanne stalową (emaliowaną) na nogach.

    > W instrukcji jest uwaga, aby przymocować do posadzki
    > śrubami jedną parę nóg (tę od strony syfonu).

    w kastoramie masz fundament styropianowy do takich wanień.
    za niewielkie pieniądze
    masz stabilne, pewne umocowanie bez kaleczenia ścian i podłogi
    z wygłuszeniem i ociepleniem,
    łatwo sie to kafelkuje (oszczednosc na obudowie)

  • 4. Data: 2009-04-06 13:08:02
    Od: "Aleksander" <d...@p...onet.pl>

    ]
> [...]
    > z wygłuszeniem i ociepleniem,
    > łatwo sie to kafelkuje (oszczednosc na obudowie)

    Dzięki. A ten fundament styropianowy, to taki ogólny
    (w paczkach jak inne styropiany), czy mam szukać jakiegoś
    specjalnego do wanien ?

    Dzięki,
    Aleksander.

  • 5. Data: 2009-04-06 13:12:03
    Od: "Aleksander" <d...@p...onet.pl>

    > Czy będziesz ją obudowywał czy ma stać wolno ?

    Pewnie obuduje, bo za pięknie to nie będzie wyglądało.
    Ale jakiś czas musi postać "sama".

  • 6. Data: 2009-04-06 18:20:19
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > ]
    >
    > Dzięki. A ten fundament styropianowy, to taki ogólny
    > (w paczkach jak inne styropiany), czy mam szukać jakiegoś
    > specjalnego do wanien ?

    To się nazywa trumna. Taki wydrążony katafalk ale on nie pasuje i trzeba
    najpierw uzupełnić pianą pomiędzy wanną, a styropianem oddzielająć cienką
    folią.
    Dalej już jest łatwo.

  • 7. Data: 2009-04-07 07:52:04
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Dzięki. A ten fundament styropianowy, to taki ogólny
    > (w paczkach jak inne styropiany), czy mam szukać jakiegoś
    > specjalnego do wanien ?

    na dziale sanitarnym na pewno bedą wiedzieć o co chodzi
    kup od razu klej do styropianu
    tam się łaczy dwie połówki i wkleja podłuzne wstawki pod wymiar konkretnej
    wanny
    wanne owiń od dołu folią stretch (2-3 warstwy)

    miejsce gdzie bedzie stała ta wanna też zakafelkuj (podłoga i sciany)
    bo jest wysokie ryzyko, że za parę lat bedziesz chciał wstawic coś
    ładniejszego
    i wtedy nie bedzie problemu z "dziurą"
    ja u siebie taki postument styropianowy postawiłem, obkafelkowałem
    a do sciany i podłogi przykleiłem silikonem, bez żadnych śrub.
    stoi bardzo stabilnie, nigdzie nie cieknie, nie skrzypi...