  • 1. Data: 2009-04-05 21:07:41
    Temat: Odliczenie VAT - do kiedy obowiazuje?
    Od: fReLuZ <f...@i...com.pl>

    Chyba jeszcze w tym roku (poraz ostatni) mozna dokonac odliczenia VAT od
    materialow budowlanych. Moze ktos to potwierdzic?

    Czy na fakturach konieczne jest posiadanie numerkow PKWiU?

  • 2. Data: 2009-04-05 21:44:37
    Temat: Re: Odliczenie VAT - do kiedy obowiazuje?
    Od: "II Artur II" <s...@m...pl>

    Użytkownik "fReLuZ" <f...@i...com.pl> napisał w wiadomości
    > Chyba jeszcze w tym roku (poraz ostatni) mozna dokonac odliczenia VAT od
    > materialow budowlanych. Moze ktos to potwierdzic?

    Eeee, chyba dluzej, cos mi sie zdaje ze do 2012 (ale nie jestem pewien)

    --
    pozdrawiam
    Artur Wojtkowski / II Artur II

  • 3. Data: 2009-04-06 09:16:47
    Od: "Chris" <a...@a...pl>

    Internauta fReLuZ (f...@i...com.pl) w wiadomości
    news:grb6iu$74v$1@inews.gazeta.pl nabazgrał(a):

    > Czy na fakturach konieczne jest posiadanie numerkow PKWiU?

    Właśnie ?? bo sprzedawca (Castorama) miał zly numer jak mi sprzedawali po
    czym póżniej zmienili i teraz mam problem czy odpsać tak jak jest czy żądać
    od Castoramy wystawienia FK i wypisania nowej FA z poprawnym nemerem ??

    --
    "Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
    I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

  • 4. Data: 2009-04-06 15:05:29
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > materialow budowlanych. Moze ktos to potwierdzic?
    >

    > Czy na fakturach konieczne jest posiadanie numerkow PKWiU?

    Pierwotnie odliczenia miały być za faktury do końca 2007 r.
    Póżniej znowelizowano ustawę i jak narazie nie jest powiedziane
    do kiedy, więc jeśli nie bedzie zmian w ustawie to nie ma koncowego
    terminu obowiązywania tych odliczeń.

    Lepiej żeby numery PKWiU były, ale z uwagi na to że sklepy nie
    są zobowiązane do jego podawania, to nie jest możliwe aby zawsze były.
    Gdy nie ma numeru PKWiU jest trudniej zakwalifikować dany
    artykuł do odliczeń ( po prostu trzeba przejrzeć cały wykaz i sprawdzić
    wg. opisu, a nie wg. numeru PKWiU), ale odliczenia mozna dokonać.
    W spornych sprawach US dzwoni do sklepu i pyta co to jest, gdyz
    nazewnicto czasami jest mylne.

    Pozdr
    J23