  • 11. Data: 2010-04-16 07:11:56
    Temat: Re: Jak pomalować rurę od środka ? :)
    Od: "sadyl" <s...@p...onet.pl>

    > Minią może być
    > cieżko bo profile są wstępnie czymś tłustym pociągnięte i masz szanse że
    > pomalujesz warstwę zabezpieczającą a nie metal.

    Przed malowaniem zamierzałem oczywiście oczyścić i odtłuscić profile - zatem
    malowałbym metal a nie tłusty brud :)

    Myślę że wystarczy teoryzowania :)
    Pokombinuję z wyciorem i metodą "kominową".
    Ewentualnie - na drugą warstwę środek do konserwacji karoserii od środka.

    dzięki za wszystkie sugestie
    sadyl

  • 12. Data: 2010-04-16 07:33:18
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > dzięki za wszystkie sugestie

    nie napisałeś po co to robisz, co za wynalazek robisz - ja wiem ze koszty,
    ale takie cuda woziłem do ocynkowania ogniowego.

    b.

  • 13. Data: 2010-04-16 09:19:05
    Temat: Re: Jak pomalowac rure od srodka ? :)
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    b.googlegroups.com...
    On 15 Kwi, 22:26, "sadyl" <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Kup o rozmiar wieksze profile (70x70 i 110x110 - nie wiem czy te sa),
    >zatkaj szczelnie z jednej strony (najlepiej zespawac), nalej farby (do
    >3/4 - doswiadczalnie:) i wsadz mniejszy profil do wiekszego, potrzep
    >troche, wyciagnij, gotowe ;-)

    Uhm, pomalowane z dwoch stron (w zadniu ma byc od wewnatrz) i po co kupowac
    dodatkowe profile - wlac do srodka, jak juz paru zauwazylo i po sprawie.

  • 14. Data: 2010-04-16 21:04:35
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 16 Kwi, 11:19, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Uhm, pomalowane z dwoch stron (w zadniu ma byc od wewnatrz) i po co kupowac

    Zakladam, ze z zewnatrz tez bedzie malowal ale nie pyta jak, bo to
    chyba zbyt oczywiste pytanie :P
    Myslalem ze to do np. slupkow potrzebuje i bedzie hurtem walil :) Mi
    jutro przyjezdza 120 slupkow stalowych.. Ale nie widze sensu tego od
    srodka czyms mazac -> wole wstrzyknac z obu stron troche pianki i
    bedzie szczelnie - z gory i tak bedzie kapturek. Zanim mi te 2mm stali
    w jakis cudowny sposob cokolwiek zezre to mina lata swietlne :) Mam
    przyczepke zrobiona w '90 z profili zamknietych - nie sa wogole
    zaslepione, malowane byly tylko z zewnatrz i nie widac sladu zuzycia -
    a to juz ma 20 lat i jest uzywane w dosc ekstremalnych warunkach, bo
    drogowych (wiec jest i wilgoc i sole i caly pozostaly syf :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2010-04-18 17:14:51
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    .googlegroups.com...
> [...]
    > bedzie szczelnie - z gory i tak bedzie kapturek. Zanim mi te 2mm stali
    > w jakis cudowny sposob cokolwiek zezre to mina lata swietlne :) Mam

    Sie zdziwisz, zezre :) Slupki zalewa sie betonem. Sa bardziej wytrzymale i
    nie gnija od srodka. Chyba zebys cale wypelnil pianka, ale tu nie wiem.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiscie, sa lekarze, którzy
    poswiecaja caly swój czas i wiedze

  • 16. Data: 2010-04-19 06:44:21
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Racja. Ja tez sie dziwilem, skad woda w slupkach, mimo, ze sa zabetonowane i
    maja czapeczki. Okazuje sie, ze wystarczy róznica temperatury dzien-noc i w
    nocy slupek zasysa chlodne, wilgotne powietrze i po roku jest juz w srodku
    wody pod dostatkiem. Zabetonowalem i mam spokój. Co do pianki, to chyba jest
    ona dosc porowata, zeby woda miala dobry dostep.
    Jacek

  • 17. Data: 2010-04-19 07:30:31
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > srodku wody pod dostatkiem. Zabetonowalem i mam spokój. Co do pianki, to
    > chyba jest ona dosc porowata, zeby woda miala dobry dostep.

    Dlatego przed zabetonowaniem słupka na dół sypie sie kilka cm żwiru, w w ten
    zwir wbija słupek i dopiero wtedy beton. W tak zrobionym słupku skroplona
    woda wsięknie w grunt. No chyba że wody gruntowe wysoko to wtedy ten sposób
    jest niebardzo.

    Krzysiek

  • 18. Data: 2010-04-19 19:07:44
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Kwi, 08:44, "Jacek" <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > wody pod dostatkiem. Zabetonowalem i mam spokój. Co do pianki, to chyba jest
    > ona dosc porowata, zeby woda miala dobry dostep.

    Pianka jest doskonalym izolatorem dla wody !:-) Wiem, bo przez 3
    miechy mialem ogromna dziure w fundamencie (przejscie do kanalizy)
    wlasnie zapianowana, a na zewnatrz wielki lej pelny wody - oczko wodne
    doslownie, cala piana zalana do pelna :) Nie przeszla ani jedna
    kropelka, a fundament byl od srodka caly czas suchutki (60cm grubosci
    - kapilarnie nie pociaglo :)

    Ale sposob Krisa jest chyba najlepszy. Ja zapianuje tylko gorna czesc
    (zeby woda opadowa mimo kapturkow nie wnikala), a dolna tak jak Kris
    pisze -> slupek na kamieniach tak zeby go nie zalac calkiem :) Mysle
    ze dluuuuuuugie lata wytrzyma, wnuki ew. beda remontowac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2010-04-20 09:36:42
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Adam Szendzielorz said the following on 19.04.2010 21:07:

> [...]
    > pisze -> slupek na kamieniach tak zeby go nie zalac calkiem :) Mysle
    > ze dluuuuuuugie lata wytrzyma, wnuki ew. beda remontowac :)

    woda != wilgoc'.

    Piana twardnienie poprzez wiazanie wilgoci.
    Jak sie zachowuje piana w profilu zamknietym, przekonali sie Ci
    wlasciciele samochodow, ktorzy wymyslili sobie, ze gnijace progi zapianuja.
    Niestety zawsze konczylo sie to calkowita korozja.
    S.

  • 20. Data: 2010-04-20 10:49:41
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > wlasciciele samochodow, ktorzy wymyslili sobie, ze gnijace progi zapianuja.
    > Niestety zawsze konczylo sie to calkowita korozja.
    Samochód ma to do siebie ze zawsze kończy na całkowitej korozji. Korozja
    atmosferyczna jest od tlenu a nie od pianki. Pianka nie twardnieje od wiązania
    wilgoci. Jony OH są katalizatorem w reakcji chemicznej powodującej twardnienie
    pianki. Katalizator to coś co umożliwia reakcję chemiczną ale nie bierze w niej
    udziału. Poczytał byś trochę zanim komuś odpiszesz, bo jeszcze uwierzy i dalej
    będzie przekazywał nieprawdziwe lub niepełne informacje.