    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak pomalowac rure od srodka ? :)
    Date: Tue, 20 Apr 2010 12:49:41 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > woda != wilgoc'.
    >
    > Piana twardnienie poprzez wiazanie wilgoci.
    > Jak sie zachowuje piana w profilu zamknietym, przekonali sie Ci
    > wlasciciele samochodow, ktorzy wymyslili sobie, ze gnijace progi zapianuja.
    > Niestety zawsze konczylo sie to calkowita korozja.
    > S.
    Samochód ma to do siebie ze zawsze kończy na całkowitej korozji. Korozja
    atmosferyczna jest od tlenu a nie od pianki. Pianka nie twardnieje od wiązania
    wilgoci. Jony OH są katalizatorem w reakcji chemicznej powodującej twardnienie
    pianki. Katalizator to coś co umożliwia reakcję chemiczną ale nie bierze w niej
    udziału. Poczytał byś trochę zanim komuś odpiszesz, bo jeszcze uwierzy i dalej
    będzie przekazywał nieprawdziwe lub niepełne informacje.