  • 11. Data: 2010-09-02 07:57:36
    Temat: Re: Jak tam, palicie juz?
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    news:i5mknv$rig$1@news.onet.pl...
    > Uszanowanie
    > W domu dzis temp. zeszla do 19 z kawalkiem, na zewnatrz ok. 11C. Robi sie
    > tak sobie a to dopiero poczatek wrzesnia. Jutro chyba podgrzeje troche.
    > Jak tam u Was?

    Juz od 3 dni - wtedy wszedlem rano do lazienki i mi smarki przymarzly ;) na
    zewnatrz bylo 12 stopni. Kociolek chodzi na minimalnym plomieniu 1/4 czasu.

    --
    Picasso

  • 12. Data: 2010-09-02 08:12:55
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    > tak sobie a to dopiero poczatek wrzesnia. Jutro chyba podgrzeje troche. Jak

    Już od kilku dni, ale u mnie w nocy to i 6 stopni już było, teraz po 9,
    10 jest - na dworze oczywiście :) Może bym i nie musiał palić gdybym
    zamknął okna, ale włączenie ogrzewania to tylko przestawienie
    przyciskiem z lato na zima, a zamknięcie okien to tyle roboty :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 13. Data: 2010-09-02 08:41:08
    Od: "amir" <d...@g...pl>

    > u mnie w domu 2 dni temu temperatura spadla ponizej 21, odpalilem kociol,
    > na
    > razie tylko na noc. Dzis dostawa 4t wegla i rozpoczynam sezon grzewczy -
    > pierwszy obiektywny w nowym domu :) Sam jestem ciekaw jak to wyjdzie.
    > Przez ostatnie 2 lata mialem srednia 3,5t/rok, ale byly jeszcze luki w
    > ociepleniu, brak tynkow itp. Mam nadzieje zejsc do 3t/rok.

    to ile m2 ma Twoj domek i z czego wykonany?
    ze tak mało zuzywasz opału. i co to za opał
    jaki węgiel, jaka kalorycznośc?
    jaki piec?

  • 14. Data: 2010-09-02 09:25:40
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > to ile m2 ma Twoj domek i z czego wykonany?
    > ze tak mało zuzywasz opału. i co to za opał
    > jaki węgiel, jaka kalorycznośc?
    > jaki piec?

    to wcale nie jest malo opalu jesli porownac z innymi uzytkownikami z murtora
    na przyklad. Ale to chyba jak na grupie samochodowej, kazdemu pali 5l/100km
    ;)
    Moj dom to 110m2 powierzchni uzytkowej ogrzewanej (temp 22-23stC) + 56m2
    (cos w okolicach 16stC) nieogrzewanej piwnicy.
    Calosc wybudowana z Porothermu 44, na dachu 20cm welny. Kociol Elektromet
    EKO-KWP 25kW sluzy takze do grzania CWU.
    Paliwo - ekogroszek z KWK Chwalowice, kalorycznosc deklarowana 27-28MJ/kg. W
    tym roku niestety sie na niego nie zalapalem i bede testowal wegiel z KWK
    Piast (26MJ/kg).

    --
    Tomek

  • 15. Data: 2010-09-02 09:35:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.09.2010 11:25, Tomek pisze:

    > to wcale nie jest malo opalu jesli porownac z innymi uzytkownikami z murtora
    > na przyklad. Ale to chyba jak na grupie samochodowej, kazdemu pali 5l/100km
    > ;)

    Mi się udało na dojazdach lekko-miejskich (Młochów-Pruszków i
    sporadycznie Warszawa) zejść poniżej 5l/100km :) (półtoralitrowy
    wolnossący 15-letni diesel)

    Z ogrzewaniem nie mam jeszcze za bardzo porównania, bo ostatniej zimy
    jeszcze nie mieszkałem, więc piec odpalałem tylko jak przychodziłem albo
    "na wszelki wypadek" jak były największe mrozy (z ciekawostek: w ogóle
    bez ogrzewania, tylko z chodzącym UPSem od oświetlenia) przy -20C i
    mniej na zewnątrz w południe dochodziło w środku do +10C a nocą nie
    spadło poniżej +2C.

  • 16. Data: 2010-09-02 13:23:47
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    >
    > W domu dzis temp. zeszla do 19 z kawalkiem, na zewnatrz ok. 11C. Robi sie
    > tak sobie a to dopiero poczatek wrzesnia. Jutro chyba podgrzeje troche.

    Sprobuj na samych solarach ;-)

  • 17. Data: 2010-09-02 14:52:21
    Od: ______ <...@...cd>

    http://www.youtube.com/watch?v=uaaU79lNab4

  • 18. Data: 2010-09-02 17:55:36
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 02-09-2010 o 00:39:57 Maniek4 <s...@c...chrl> napisał(a):

> [...]
    >
    > W domu dzis temp. zeszla do 19 z kawalkiem, na zewnatrz ok. 11C. Robi sie
    > tak sobie a to dopiero poczatek wrzesnia. Jutro chyba podgrzeje troche.
    No u mnie na południu podobnie, było nawet 9st a w domu spadło do 21 i tak
    surowo
    się zrobiło to wczoraj odpaliłem piec szedł pół dnia i zagrzał na 22 st, i
    wyłączyłem bosię ciepło
    zrobiło, no i w łazienkach podłoga boska :) bo tam mocniej grzeje.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 19. Data: 2010-09-02 18:24:57
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Sprobuj na samych solarach ;-)

    Przy pelnym zachmurzeniu i ciagle padajacym deszczu temp. w zasobniku 30C a
    kolektor jak widze w zime polowe tego co powinno byc. Jednak na solarach
    grzac dom to dla mnie abstrakcja. :-))

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2010-09-02 18:28:31
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    >wyłączyłem bosię ciepło
    >zrobiło, no i w łazienkach podłoga boska :) bo tam mocniej grzeje.

    Eee, 21C to nie jest zle, ale po ostatnim lecie to czlowiek przywykl do
    innych temp. Nie tak dawno temu pisalismy o temp. w domu na poziomie 27C.
    :-)
    U mnie dzis temp. stanela. Od wczoraj na termometrze 19,1C, a nad ranem na
    zewnatrz bylo ponizej 10C.

    Pozdro.. TK