  • 41. Data: 2013-09-24 09:11:38
    Temat: Re: Jak u Was z grzaniem we wrzesniu?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Mnie zaś wkur... ta cała ustawa.
    > Miało być tak pięknie i cudownie, a jest jak zwykle typowo po polsku,
    > czyli wypierd...ć każdego jak się da.

    [ciach]

    To nie ustawa nakazuje gminom kretyńskie terminy wywozu, używanie worków
    zamiast pojemników, przyjmowanie tylko 4 opon itd. To _Twoja_ _gmina_ tak
    sobie wymyśliła.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 42. Data: 2013-09-24 09:58:45
    Od: <m...@g...com>

    > Sporo osób o tym nie wie. Ale faktycznie pewna część, nawet jak o tym w
    > końcu usłyszy, to ma to w nosie. Ale trudno się spodziewać zrozumienia po
    > ludziach którzy sami siebie trują paląc w domowych piecach śmieciami. Choć
    > mam nadzieję, że w tym roku się już poprawi (na fali ustawy smieciowej).

    Raczysz żartować. Ludzie śmieci palą by wegla mniej kupować.

  • 43. Data: 2013-09-24 10:40:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 Sep 2013 09:58:45 +0200, m...@g...com

    > Raczysz żartować. Ludzie śmieci palą by wegla mniej kupować.

    To jest rzecz wtórna. Nie zastąpi się węgla śmieciami, bo wartość opałowa
    śmieci jest skrajnie mizerna.

    --
    Pozdor Myjk

  • 44. Data: 2013-09-24 10:51:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 Sep 2013 08:54:20 +0000 (UTC), masti

    > myślisz, że Ci którzy palą śmieciami są w stanie pojąć coś
    > takiego jak wartość opałowa? pali sie to to się pali

    Wątpię. Ale przecież widzą że dorzucać muszą bardzo często w stosunku do
    narzuconego i raz rozpalonego węgla. Siłą rzeczy zapas śmieci im stosunkowo
    szybko maleje. Kiedyś to nie był problem, skoro na wywóz śmieci mieli
    skombinowany tylko papierek na podkładkę i gdzieś śmieci się pozbyć
    musieli. Teraz będą płacić za odjeżdżające puste kubły/worki to im się
    odechce latać w kółko do pieca.

    --
    Pozdor Myjk

  • 45. Data: 2013-09-24 10:54:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 Sep 2013 11:00:09 +0200, Ergie

    > Takie "śmieci" są wystarczająco kaloryczne by nimi palić zamiast węgla.

    To już jest abstrakcja i tego w ogóle nie rozważam. Dziwi mnie tylko, że
    sąsiedzi przymykają na to oko.

    --
    Pozdor Myjk

  • 46. Data: 2013-09-24 10:54:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 24 Sep 2013 10:40:53 +0200 osobnik zwany Myjk napisał:

> [...]

    myślisz, że Ci którzy palą śmieciami są w stanie pojąć coś takiego jak
    wartość opałowa? pali sie to to się pali

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 47. Data: 2013-09-24 11:00:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > To jest rzecz wtórna. Nie zastąpi się węgla śmieciami, bo wartość opałowa
    > śmieci jest skrajnie mizerna.

    To zależy czym się pali. Pod Gliwicami są co najmniej trzy domy (tyle znam
    ja, a pewnie jest ich więcej) w których ludzie do palenia używają
    plastikowych odpadów poprodukcyjnych z zakładu gdzie pracują. Takie "śmieci"

  • 48. Data: 2013-09-24 11:04:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 23 Sep 2013 23:59:57 +0200, Aleksander

    > Poza tym, nie ma jak podkładać na bieżąco.
    > Wygaszenie pieca, odczekanie, ścisłe nabicie od nowa...

    Z drewnem to faktycznie nieco porażka. Ale ktoś wymyślił patent na palenie
    "kroczące". Tj. przesuwasz rozpalone paliwo na przód/tył i w miejsce
    układasz świeże paliwo. Nie pali się z góry na dół, tylko z przodu na tył
    czy tam odwrotnie. Ponadto żeby zapobiec rozpalaniu całego wkładu możesz
    przesypywać warstwy trocinami, w przekroju robiąc "zygzak", które uchronią
    niższe warstwy przed tak szybkim rozpaleniem.

    > Daj Myjk jak u Ciebie poszło :)

    Jeszcze trochę mi się zejdzie z przeróbkami. Muszę dorobić przede wszystkim
    wejście Powietrza Wtórnego -- to podstawa czystego spalania. Niestety już
    wiem że nie obejdzie się bez wycinania paru szpar w piecu, docinania blachy
    i spawania. :(

    --
    Pozdor Myjk

  • 49. Data: 2013-09-24 11:06:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 23 Sep 2013 10:28:14 -0700 (PDT), a...@g...com

    > ja juz jestem po przerobach. pare lat temu przeczytalem o tym .caly. internet

    Też już przeczytałem. Szkoda, że tak późno. :/

    --
    Pozdor Myjk

  • 50. Data: 2013-09-24 11:34:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 Sep 2013 02:36:53 -0700 (PDT), Kris

    > Od kilku już lat usiłuję przekonac babcię żeby nie paliła w piecu plastykowych
    butelek

    Niestety mentalność ludzi jest jaka jest -- co gorsza taka mentalność jest
    zaszczepiana także młodszym. No ale, trzeba kuć beton, bo inaczej do
    niczego się nie dojrze.

    BTW zaproponuj babci do rozpalania palniczek gazowy (opalarka). Rozpali się
    szybciej niż butelką i nie będzie tak śmierdzieć.

    --
    Pozdor Myjk