  • 51. Data: 2013-09-24 11:36:53
    Temat: Re: Jak u Was z grzaniem we wrzesniu?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 września 2013 10:54:20 UTC+2 użytkownik masti napisał:
    > myślisz, że Ci którzy palą śmieciami są w stanie pojąć coś takiego jak
    >
    > wartość opałowa? pali sie to to się pali
    Dokładnie tak.
    Od kilku już lat usiłuję przekonac babcię żeby nie paliła w piecu plastykowych
    butelek itp. Pali tym ciągle bo się dobrze rozpala a latem smieci p[raktycznie
    starcza na nagrzanie CWU. I znam kilkorotórzy myśla podobnie ale widze tez pozytywne
    zmiany po wprowadzeniu ustawy śmieciowej.
    W poniedziałek w moim rejonie był termin odbioru szkłą, palstyków i odpadów
    organicznych. I przed większościa domów stało po kilka worków. Wczesniej smiem
    twierdzić duża częśc tego szła do pieca. Coniektórzy się wtedy w głowe pukali jak
    widzieli że ja mając kocioł na paliwo stałe targam worki z plastykami do
    ogólniedostępnych pojemników.
    Np mój sąsiad który nie ukrywał ze plastyki i inne śmieci palił dotychczas w kotle
    teraz ładnie pełne worki zielone wystawia przed posesją;)

  • 52. Data: 2013-09-24 11:53:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 Sep 2013 02:55:12 -0700 (PDT), Kris

    > A to jest trochę bzdura.

    Bzdurą jest twierdzenie, że można śmieciami komunalnymi (bo o takich jest
    mowa) zastąpić węgiel. To i tylko to zostało powyżej stwierdzone.

    --
    Pozdor Myjk

  • 53. Data: 2013-09-24 11:55:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 września 2013 10:40:53 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > To jest rzecz wtórna. Nie zastąpi się węgla śmieciami, bo wartość opałowa
    > śmieci jest skrajnie mizerna.

    A to jest trochę bzdura.
    Wartość opałową jakąś tam mają, chociażby latem CWU można nagrzać.
    Co do szkodliwości dla kotła czy komina to równiez nie takie pewne- u mojej babci
    odkad pamiętam wszystko to co się spalic może do kotła ląduje a i kominowi(murowany
    poniemiecki) ani kotłowi(tzw samoróbka, ma juz pewnie ponad 15 lat) nic złego póki co
    się nie dzieje

  • 54. Data: 2013-09-24 12:16:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > To już jest abstrakcja i tego w ogóle nie rozważam. Dziwi mnie tylko, że
    > sąsiedzi przymykają na to oko.

    Nikt nie przymyka oka, tylko przepisy są nieżyciowe i w przypadku
    gospodarstw domowych nie ma kto tego kontrolować.

    Dla przykładu podam Ci moją ścieżkę jaka miała miejsce kilka lat temu gdy
    jeszcze mieszkałem w Gliwicach:

    Próbowałem wezwać Policję ta mnie oddelegowała do straży miejskiej.
    SM przyjechała zobaczyła czarny dym powąchali że śmierdzi o zapukali do
    drzwi sąsiada i spytali czy pali śmieci. On oczywiście odpowiedział, że nie
    i SM wróciła do bazy. Niestety jak mi wyjaśnił strażnik oni na podstawie
    koloru dymu ani zapachu nie mają podstaw by cokolwiek stwierdzić, a nie maja
    uprawnień by pobrać próbki.
    Po tym gdy sprawę zgłaszałem n-razy w końcu ktoś mnie skierował do jakiegoś
    wydziału ochrony środowiska (nie pamiętam nazwy) oni mogą pobrać próbki i
    skierować sprawę na drogę administracyjną, ale jak mi powiedzieli zajmują
    się tylko przemysłem. Po tym jak się poskarżyłem Prezydentowi na bezczynność
    urzędu, wtedy tamten wydział podjął się sprawy ale oni maja takie przepisy
    że się umawiają na kontrolę z wyprzedzeniem...

    Wtedy mi się odechciało dalszej zabawy. Jakiś czas później prawnik mi
    polecił aby zgłaszać sprawę na policję jako stwarzanie zagrożenia dla
    zdrowia okolicznych mieszkańców wtedy podobno nie mogą tak łatwo się wymigać
    od działania, ale mnie już się nie chciało, a później się wyprowadziłem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 55. Data: 2013-09-24 12:19:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Np mój sąsiad który nie ukrywał ze plastyki i inne śmieci palił dotychczas
    > w kotle teraz ładnie pełne worki zielone wystawia przed posesją;)

    Nie pisz takich rzeczy. Na tej grupie nie wolno pisać że ustawa śmieciowa
    gdziekolwiek przyniosła korzyść. Dozwolone są tylko wpisy osób które
    mieszkają w źle zarządzanych gminach.

    A w ogóle to jesteś lemingiem platfusem itd. skoro to napisałeś ;-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 56. Data: 2013-09-24 12:31:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 Sep 2013 12:16:19 +0200, Ergie

    > Dla przykładu podam Ci moją ścieżkę jaka miała miejsce
    > kilka lat temu gdy jeszcze mieszkałem w Gliwicach:

    Nie zawsze czarny i gryzący dym oznacza palenie śmieciami. Ja nigdy nie
    paliłem i nadal nie palę śmieciami, jedynie węglem. Czasami dym jest tak
    przeraźliwy (czarny) i śmierdzący, że się sam za głowę łapię. Mam jednak
    nadzieję, że to już przeszłość wraz z górnym paleniem.

    Niemniej jednak bierność służb faktycznie woła czasem o pomstę do nieba,
    ale najważniejsze to nie odpuszczać (i tym służbom i upierdliwym cepom) --
    w przeciwnym wypadku takie miernoty będą cały czas miały się dobrze.

    --
    Pozdor Myjk

  • 57. Data: 2013-09-24 12:42:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 września 2013 12:16:19 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    Bo sąsiedzi tez pewnie tym pala skoro łatwo dostępne.

    > Próbowałem wezwać Policję ta mnie oddelegowała do straży miejskiej.
    > SM przyjechała zobaczyła czarny dym powąchali że śmierdzi o zapukali do
    > drzwi sąsiada i spytali czy pali śmieci.

    Bo czarny dym o niczym nie świadczy. Widywałem czeski groszek który przy spalaniu
    dymił okrutnie. Wegiel brunatny czy trociny równiez dymią a póki co palenie nimi nie
    jest zakazane.

  • 58. Data: 2013-09-24 14:08:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > spalaniu dymił okrutnie. Wegiel brunatny czy trociny równiez dymią a póki

    Uwierz mi wiem gdzie właściciel pracował i skąd miał "opał". To nie była
    żadna tajemnica, że w tej firmie każdy chętny może sobie wziąć ile chce
    "śmieci".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 59. Data: 2013-09-24 14:35:07
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Tue, 24 Sep 2013 03:42:44 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Bo czarny dym o niczym nie świadczy.

    No jak nie jak tak. Świadczy o tym, że nie wybrali papieża.

    --
    scruffty

  • 60. Data: 2013-09-24 15:34:54
    Od: "M@tej" <k...@p...onet.pl>

    Odpaliłem piec 14 września przed poludniem, bo już się nieprzyjemnie
    zrobiło, a i trochę na próbę, czy po letnim postoju nie trzeba będzie
    wzywac serwisu. Na początek odpaliłem na 23, teraz sobie pyka na 19 w
    dzień i rano i wieczorem do 21 i jest ok. Spaliłem na razie 20 metrów
    gazu, czyli jakieś 45 zł w taryfie W2, a jak zmarznę i się przeziębię to
    tyle albo i więcej w aptece zostawię.

    --
    Maciej