  • 11. Data: 2010-06-22 20:23:12
    Temat: Re: Jak usunąć kamień z muszli WC
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik "Jaszek" <...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:4c20c33c$0$17084$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam,
    >
    > Czy jest jakiś sprawdzony środek, który doprowadzi muszlę WC do
    > świetności? Przez długi czas sączyła się woda (dolnopłuk) i w tym miejscu
    > pojawił się kamień, powierzchnia nie jest gładka i lśniąca tylko porowata
    > i powoduje pozostawianie zacieków. Czy można to jeszcze naprawić, czy nie
    > ma takiej siły. Ostatnio bez skutku testowany Cillit Bang.

    Wszelkie tego typu osady to węglany czyli sole słabego kwasu i mocnej zasady
    a więc należy je potraktowac kwasem. Solnym na przykład. I po problemie

    MaW

  • 12. Data: 2010-06-22 20:28:23
    Od: mal <m...@g...com>

    On 22 Cze, 16:05, "Jaszek" <j...@s...pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy jest jaki sprawdzony rodek, kt ry doprowadzi muszl WC do wietno ci?

    Podchloryn sodu zawarty w domestosie załatwi na pewno sprawę.
    Miejsce, gdzie osadził się kamień potraktować sporą dawką. Przerwa 0,5
    - 1 godz. a potem szorowanie np. drucianym zmywakiem.

  • 13. Data: 2010-06-23 08:18:44
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 22 Jun 2010 22:23:12 +0200, MaW napisał(a):

> [...]
    > a więc należy je potraktowac kwasem. Solnym na przykład. I po problemie

    A ten kwas solny to oczywiście w każdym kiosku na litry, nie móiąc o tym,
    jeśli np dziecko wśliźnie się niepostrzezenie (jak to dziecko) podczas
    "odkamieniania" i załatwi się (bang!) oraz spuści wodę (plusk!)...

  • 14. Data: 2010-06-23 12:20:27
    Od: gary <g...@w...com>

    W dniu 2010-06-23 10:18, Ikselka pisze:

    > A ten kwas solny to oczywiście w każdym kiosku na litry, nie móiąc o tym,
    > jeśli np dziecko wśliźnie się niepostrzezenie (jak to dziecko) podczas
    > "odkamieniania" i załatwi się (bang!) oraz spuści wodę (plusk!)...

    zamiast kwasu solnego użyj odrdzewiacza fosforowego (kwas fosforowy)
    dostępny w marketach budowlanych.

    mnie odczyścił pięknie rdzawą ścieżkę po cieknącej wodzie ze spłuczki.
    konkretnie biorę zwitek papieru toaletowego, kładę na ściance gdzie jest
    plama i polewam odrdzewiaczem. Zostawiam taki "kompres" na noc a rano
    spuszczam wodę.
    efekt znakomity.

  • 15. Data: 2010-06-23 18:49:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 22 Jun 2010 16:05:47 +0200, Jaszek napisał(a):

> [...]
    > pozostawianie zacieków. Czy można to jeszcze naprawić, czy nie ma takiej
    > siły. Ostatnio bez skutku testowany Cillit Bang.

    Kwas solny 36% Tylko trzeba uważać.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 16. Data: 2010-06-23 18:50:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 23 Jun 2010 10:18:44 +0200, Ikselka napisał(a):

    > A ten kwas solny to oczywiście w każdym kiosku na litry, nie móiąc o tym,
    > jeśli np dziecko wśliźnie się niepostrzezenie (jak to dziecko) podczas
    > "odkamieniania" i załatwi się (bang!) oraz spuści wodę (plusk!)...

    Wiesz, nie chcę Ci burzyć świata, ale dziecko ma (tak jak każdy człowiek)
    kwas solny w sobie. Uciekaj :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 17. Data: 2010-06-24 18:05:39
    Od: "Le5zek" <l...@o...pl>

    Użytkownik "mal" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000yqd.googlegroups.com...

    > Podchloryn sodu zawarty w domestosie załatwi na pewno sprawę.

    Zasady (osadów wapiennych) nie usuwa się zasadą (podchlorynem). Wyłącznie
    kwasem. Kwas fosforowy, cytrynowy, octowy (uprzednio sugerowane) załatwią
    sprawę.

    --
    Le5zek Grelak

  • 18. Data: 2010-06-25 10:39:45
    Temat: Re: Jak usunąć kamien z muszli WC
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Mam wrażenie, że te tabletki kompletnie w niczym nie pomagają.
    I dość drogie są.

    -----

    | Od tego czasy regularnie stosuję takie tabletki "W5 Toilet Tabs" z Lidla - działają
    podobnie, ale nie "pachną" i też nie są zbyt
    drogie.

  • 19. Data: 2010-06-25 10:40:38
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Uszkodzi emalię ceramiki.

    -----

    | zamiast kwasu solnego użyj odrdzewiacza fosforowego dostępny w marketach
    budowlanych.

  • 20. Data: 2010-06-25 11:18:42
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> wrote in message

    Najlepiej z muszlą. Albo zainstaluj filtr jonowymienny na dopływie do domu /
    mieszkania.