  • 21. Data: 2010-06-25 13:03:07
    Temat: Re: Jak usunąć kamień z muszli WC
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 24 Jun 2010 20:05:39 +0200, Le5zek napisał(a):

    > Użytkownik "mal" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000yqd.googlegroups.com...

    > Zasady (osadów wapiennych) nie usuwa się zasadą (podchlorynem). Wyłącznie
    > kwasem. Kwas fosforowy, cytrynowy, octowy (uprzednio sugerowane) załatwią
    > sprawę.

    No ale to przecież zaawansowany kurs chemii w zakresie gimnazjum należałoby
    najpierw przejść ;-PPP

  • 22. Data: 2010-06-27 08:02:44
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    > A jakby tak po opróżnieniu muszli z wody na miejsce obłożone kamieniem (na
    > pewno wapiennym - a to ważne) przyłożyć rodzaj kompresu nasączonego silnym
    > roztworem kwasu cytrynowego? - na dłuższy czas oczywiście wyłączyłoby to
    > muszlę z użytkowania, ale jeśli w domu są dwie lub więcej, to można się
    > pokusić o taki wykonanie takiego zabiegu. Przecież wykonuje się kwasem
    > odkamienianie czajników, rur...

    dwie torebki kwasku rozpuscic w goracej wodzie i wlac do muszli na noc,
    rano zejdzie bez problemu,nie trzeba zadnych kompresów ;)

  • 23. Data: 2010-06-28 06:52:18
    Temat: Re: Jak usunąć kamień z muszli WC - Rozwiązanie problemu
    Od: "Jaszek" <...@s...pl>

    > Czy jest jakiś sprawdzony środek, który doprowadzi muszlę WC do
    > świetności?

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Problem rozwiązany, kamień usunięty.

    Sprawę załatwił kwasek cytrynowy. Zostawiłem na noc kompres (kawałek
    szmatki) zalany gorącym roztworem kwasku (torebka na 1 litr wody). Po
    kamieniu ani śladu. Przy okazji i czajnik odmłodniał ;-)

    Jaszek

  • 24. Data: 2010-06-29 07:44:52
    Temat: Re: Jak usunąć kamien z muszli WC
    Od: gary <g...@w...com>

    W dniu 2010-06-25 12:40, ąćęłńóśźż pisze:
    > Uszkodzi emalię ceramiki.
    >

    > -----

    Muszla KOŁO trzynastoletnia
    nie stwierdziłem żadnego uszkodzenia emalii, a robię tak średnio raz na
    kwartał.

  • 25. Data: 2010-06-29 08:13:03
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "gary" <g...@w...com> wrote in message

    Jak nie myje się często to kamień się osadza. Gdy nie maczasu warto
    kupić zawieszkę z wkładem myjacym do muszli - praktyczniejsza niż zawieszka
    do spłuczki, choć do spłuczki byłaby lepsza - likwidowałaby osady w
    spłuczce. Tyle, że powstaje dylemat jak przyswoić babusa do nauczenia się
    jak dokonywać serwisowania spłuczki na tym poziomie.
    Darowałem sobie więc szkolenie - piję więc pyffo, a babus wkada zwieszkę
    pod sedes...

  • 26. Data: 2010-06-29 20:33:55
    Od: Łukasz <...@w...rty>

    Użytkownik "MaW" <n...@a...bbb> napisał w wiadomości

    > Wszelkie tego typu osady to węglany czyli sole słabego kwasu i mocnej
    > zasady a więc należy je potraktowac kwasem. Solnym na przykład. I po
    > problemie

    Zgadza sie. Solny dobry jest też na czyszczenie wezownicy od przeplywowego
    ogrzewacza wody.