  • 1. Data: 2011-08-23 19:01:11
    Temat: Jak wybudowac lukarne / jaskolke na poddaszu?
    Od: Lucky <l...@v...pl>

    Witam,
    Czy ktoras dobra dusza moglaby mi napisac glowne etapy wybudowania
    lukarny zakladajac, ze mam juz zrobiona wiezbe dachowa? Moj wykonawca
    chce robic jakies dziwne rzeczy z plytami osb i ocieplaniem steropianem
    juz teraz (przed kryciem dachu blacha) bo ponoc pozniej sie nie da, a ze
    nie jestem zadowolony z jego ocieplania fundamentow (watek "Niedokladnie
    ulozony styropian" sprzed tygodnia) to nie chce aby sie wiecej dotykal
    styropianu.
    Dziekuje za pomoc,

  • 2. Data: 2011-08-24 09:52:46
    Temat: Re: Jak wybudowac lukarne / jaskolke na poddaszu?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-23 21:01, Lucky pisze:
> [...]
    > nie jestem zadowolony z jego ocieplania fundamentow (watek "Niedokladnie
    > ulozony styropian" sprzed tygodnia) to nie chce aby sie wiecej dotykal

    I ma rację, blachę wcina się w elewację, więc przed położeniem blachy
    musisz mieć już na bokach lukarny przynajmniej ocieplenie.

    Możesz na zewnątrz dać płytę OSB, na to cienki styropian w który wetną
    się z blachą. wełnę bądź styropian na OSB i na to płyta lub OSB.

    Kup sobie kilka pianek i psikaj w każdą dziurę jaką zobaczysz.

    Z tą dokładnością nie ma co przesadzać. Jeżeli styro nie będzie klejone
    na placki, a na około + po przekątnych to wiatr pod spodem ci nie będzie
    hulać, a same łączenia stworzą coś w rodzaju poduszki powietrznej - te
    małe, te większe zapiankować i będzie ok.

    Ariusz

  • 3. Data: 2011-08-24 12:41:58
    Od: Lucky <l...@v...pl>

    A mozna ocieplenie lukarny zrobic od wewenatrz (jak juz bedzie po
    ulozeniu blachodawchowki) i ladnie polaczyc z ociepleniem glownej polaci
    (tez od wewnatrz)?
    Dzieki,

  • 4. Data: 2011-08-24 12:56:41
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-24 14:41, Lucky pisze:
    > A mozna ocieplenie lukarny zrobic od wewenatrz (jak juz bedzie po
    > ulozeniu blachodawchowki) i ladnie polaczyc z ociepleniem glownej polaci
    > (tez od wewnatrz)?
    > Dzieki,
    A obróbkę blacharską na silikonie przykleją? - to po roku zacznie
    przeciekać.

    Blacharze muszą wciąć się w elewację - w zasadzie wystarczy ocieplenie
    zrobić od środka - ale na zewnątrz i tak pasuje coś dać - może sam tynk
    wystarczy - zależy jaki będzie. Ja bym dał płytę osb od zewnątrz na to 2
    cm styropianu, tak by było gdzie blachę wciąć.

    Ariusz