  • Date: Sun, 20 Jun 2010 13:42:01 +0200
    From: Jim <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Jak wyczarować "drewniane" belki

    Witam,

    Mam mieszkanie na poddaszu (kamienica z lat 50), którego konstrukcja
    dachu wykonana jest z płyt betonowych leżących na betonowych belkach
    które z to opierają się na ogromnym betonowym podciągu.
    Ponieważ mieszkanie jest niskie (średnio 2,5m) to nie ma mowy o tym
    aby wystające betonowe "belki" ukryć nad podwieszanym sufitem KG.

    Wymyśliliśmy z Żoną że wykończymy je stylizując na "drewno". Ponieważ
    zależało nam na tym aby nie tracić wysokości (w niektórych miejscach i
    tak już "ocieram" się o nie głową) to po dyskusjach ze stolarzem wyszło
    na to że jedyny opcja to płyta MDF 6mm z naklejonym obustronnie
    laminatem (2 x 0,7mm) o pożądanej przez nas strukturze.
    Koszt tego rozwiązania (materiały) jest lekko porażający ale nie będę
    wchodził w szczegóły.

    Jako przygotowanie do tych prac, ekipa "wykończyła" belki lekkimi
    płytami KG (5 mm grubości) przytwierdzonymi do delikatnego stelażu - tak
    wszystko dostosowując aby belki mniej więcej trzymały wymiary tj. taka
    sama wysokość od podłogi, jednolite spadki na całej długości (oryginalne
    betonowe potrafią być wygięte w łuk). Odchylenia nie przekraczają 5mm.
    Narożniki nie były montowane bo w założeniu miało być to wykańczane drewnem.

    No i mam problem - gość (stolarz) który miał "obudowę" dla mnie robić
    - zrezygnował z pracy. Po prostu remont mi się przeciągnął a On znalazł
    jakąś inną robotę i nie ma czasu.
    Jak wziąłem innego potencjalnego wykonawce i zacząłem mu opowiadać o
    płycie MDF + laminacie to zrobił duże oczy i zaczął mnie namawiać na...
    tapetę symulującą drewno.

    Proszę Was o radę - ktoś ma jakiś pomysł jak to można wykończyć aby
    się trzymało i wyglądało jak drewniane belki? MDF + laminat z dwóch
    stron i to kleić do KG? Profile są delikatne i nie utrzymają dużego ciężaru?

    Może możecie polecić kogoś w Warszawie kto by się tego podjął?
    Tych belek do wykończenia jest sporo...

    Zdjęcia obrazujące jak to wygląda pod adresem:
    http://www.skierka.net/belki/belki_1.jpg
    http://www.skierka.net/belki/belki_2.jpg
    http://www.skierka.net/belki/belki_3.jpg

    Pozdrawiam,