    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Jak wzmocnić fundament?
    Date: Thu, 12 Aug 2010 15:29:36 +0200
    From: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    Witam,
    Poniemiecki dom moich rodziców z 1928 roku, zastanawiamy się czy da się
    jakoś wzmocnić fundament (jakoś podlać betonem albo coś w ten deseń)?
    Fundament jest wykonany z cegły posadowionej poniżej poziomu gruntu chyba
    na jakiejś zaprawie (nie wygląda to beton) i zaczyna się tu i ówdzie sypać
    (niektóre cegły można w zasadzie już wyjąć bez wielkiego wysiłku,
    szczególnie te tuż nad gruntem, bo zaprawa pomiędzy nimi często odeszła w
    niebyt). Zapytany budowlaniec radził odkopanie fundamentów i wylanie z
    gruchy opaski betonowej, ale w sumie szczegółów nie znam, bo nie było mnie
    przy tej rozmowie (np. czy proponował jakieś zbrojenie). Trochę ryzykowne
    wydaje się też odkopywanie nadwyrężonych fundamentów na długości całej
    ściany. Wiem, że trochę mało szczegółów (nie mam nawet zdjęć pod ręką),
    ale może coś doradzicie albo przestrzeżecie?

    Aha, wyburzenie tego i budowa nowego nie wchodzi w grę z oczywistych
    względów, więc za takie rady dzięki.

    RobertP.