  • 1. Data: 2010-04-09 12:50:47
    Temat: Jak zrobić podłogę na drewnianych legarach?
    Od: WMP <w...@w...pl>

    Witam, chciałbym zrobić na poddaszu łazienkę. W tej chili jest tam stara
    nienadająca się do użytku podłoga z drewnianych desek, ułożonych na drewnianych
    legarach (15x15 cm) pomiędzy nimi odległość około 60 cm, między nimi i pod nimi
    trzcina (czy cóś podobnego) - budynek zbudowano w 1935. Chciałbym zrobić
    ogrzewanie podłogowe i położyć na podłogę kafelki, czy coś podobnego. Ale jak to
    zrobić? Pomiędzy legary włożę styropian - na równi z legarami, na to ogrzewanie
    podłogowe, i co dalej? Robić wylewkę pod ogrzewaniem? Czy bez wylewki, ale czy
    wtedy kafelki nie popękają, bo to będzie sprężyste? Czy może płytę OSB na legary
    i na to ogrzewanie? Jaką grubość powinna mieć płyta? Czy może jakiś inne
    rozwiązania? pomieszczenie ma wymiary ok 3x2,5 m.

  • 2. Data: 2010-04-09 14:07:49
    Temat: Re: Jak zrobić podłogę na drewnianych legarach?
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "WMP" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    > grubość powinna mieć płyta? Czy może jakiś inne rozwiązania? pomieszczenie

    ja bym dał OSB 22 lub 25mm
    na to kleił kafle (a w klej wtapiał matę do ogrzewania elektrycznego)
    tyle że elektryczna matą nie ogrzejesz pomieszczenia (ale będzie miło stanąc
    na kaflach)

    nic nie piszesz co jest pod tą trzciną... i w jakim stanie są te legary

  • 3. Data: 2010-04-09 19:46:08
    Od: "WMP" <w...@w...pl>

    Użytkownik "P.H." <k...@g...w.sieci> napisał w wiadomości

> [...]
    > stanąc na kaflach)
    >
    > nic nie piszesz co jest pod tą trzciną... i w jakim stanie są te legary

    Zapomniałem napisać że to nie będzie ogrzewanie elektryczne tylko z kotła
    gazowego-dwufunkcyjnego.
    Pod trzciną jest sufit pomieszczenia poniżej :-) . nie wiem jak to jest
    zrobione, bo sprawdzając mógłbym się dostac piętro niżej (do sąsiada).
    Legary są w dobrym (tak mi sie wydaje) stanie, suche, podłoga się po prostu
    chyba ze starości rozeschła i wygląda nieestetycznie i nie do naprawienia.
    Chyba zrobię tak jak piszesz, na legary płyta (pomiędzy legay styropian), na
    to ogrzewanie, i na to płytki, no chyba że ktos jeszcze cos innego dorzuci.
    Dzięki za podpowiedź :-)

  • 4. Data: 2010-04-10 01:43:28
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > i na to ogrzewanie? Jaką grubość powinna mieć płyta? Czy może jakiś inne
    > rozwiązania? pomieszczenie ma wymiary ok 3x2,5 m.

    Typowa konstrukcja z tych lat...
    Ja bym zrobil nastepujaco.
    Zamiesc i umyc podloge (te dechy) i sprawdzic czy ich spuszczele za bardzo
    nie zesrutowaly. Ew. zbutwiale deski wymienic. Na nie nakrecic plyte OSB o
    grubosci 20 - 25 mm ale na kleju konstrukcyjnym z tuby. Gesto skrecic to
    wkretami w celu uzyskania sztywnosci gdyz rozstaw legarow jest dosc duzy.
    Na to nabilbym zszywkami siatke Leduchowskiego i ja zatarl zaprawa cementowo
    piaskowa z dodatkiem mleczka akrylowego lub lepiej odpowiednim gotowym klejem
    o duzej wytrzymalosci na bazie cementu. Grubosc tej warstwy okolo 1 cm.
    I to bedzie "fundament" pod ew. ogrzewanie czy polozenie plytek.
    Na sprawach ogrzewania podlogowego sie nie znam ale na tym mozesz ulozyc
    plyty do 40 x 40 cm i nie powinny pekac.
    Izolacji, skoro pod stropem jest pomieszczenie mieszkalne, nie dawalbym a
    jesli juz to welne mineralna, ktora ma nieco lepsze od styro wlasciwosci
    tlumienia halasow.
    Ale czy ta podloga czyli stary strop wanne pelna wody udzwignie to nie
    potrafie oszacowac. Moznaby wczesniej wykonac probne obciazenie np workami z
    piaskiem. Oczywiscie jak sasiada z dolu w domu nie bedzie. A potem zapytac czy
    ten tynk (zbrojony trzcina) na jego suficie, mu sie za bardzo nie porysowal.
    Pzdr.
    Tornad