  • 1. Data: 2010-04-09 13:23:42
    Temat: ogrodzenie z siatki zgrzewanej
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Jou meny :)

    Co sadzicie o ogrodzeniu z siatki zgrzewanej, zamiast standardowej
    siatki plecionej ? Jakie wady i zalety ?

    Mysle o siatce tego typu:

    http://sklep-dirox.pl/_var/gfx/2c42623d403befe16dba1
    b06f9d74a12.jpg

    Koszt jest b. podobny, a montaz na pozor troche latwiejszy. Siatka z
    drutu 2,5mm, ocynk + powleczona pvc. Oczka 5 x 10cm. Nie wiem tylko co
    w przypadku uszkodzenia / przeciecia - polaczyc sie raczej nie da,
    wiec trzebaby poprostu cale "przeslo" od slupka do slupka wymienic :)

    Czy ta siatke tez sie naciaga? (niektorzy sprzedawcy mowia, ze
    delikatnie trzeba, inni ze nie).

    Czy taka siatka jest porownywalna (jezeli chodzi o wytrzymalosc) do
    dobrze naciagnietej siatki plecionej ?

    Jezeli ktos ma - napiszcie prosze jakie sa Wasze odczucia. Czy przez
    taka siatke (wysokosci 1,8 lub 2m) da sie latwo przeskoczyc ? Nie wiem
    na co sie zdecydowac. Mam 300mb do ogrodzenia od strony laki / lasu
    ale siatka moze byc narazona na mlodych wandali (dla nich nawet
    betonowy plot nie bedzie pewnie problemem..). Aha - teren mam dosc bym
    powiedzial trudny, bo "gory doliny". Co bedzie latwiesze w montazu ?
    Caly potrzebny sprzet mam - lacznie z niwelatorem optycznym i
    spalinowa wiertnica do gleby ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2010-04-12 07:55:12
    Temat: Re: ogrodzenie z siatki zgrzewanej
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Adam Szendzielorz napisał:
    > Jou meny :)
    >
    > Co sadzicie o ogrodzeniu z siatki zgrzewanej, zamiast standardowej
    > siatki plecionej ? Jakie wady i zalety ?

> [...]

    Masz psa/psy ? jeśli tak i dosyć duże, to daruj sobie siatkę. W
    większości wypadków jest to inwestycja na 2, 3 lata max. Chyba że od
    razu obsadzisz ją dosyć gęstym żywopłotem.

    pzdr.
    rafał

  • 3. Data: 2010-04-12 08:41:38
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 12 Kwi, 09:55, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

    > Masz psa/psy ? jeśli tak i dosyć duże, to daruj sobie siatkę. W
    > większości wypadków jest to inwestycja na 2, 3 lata max. Chyba że od
    > razu obsadzisz ją dosyć gęstym żywopłotem.

    Mam. Narazie jest maly (10kg) ale do konca roku pewnie dobije do
    50-60kg (owczarek niemiecki;) Ale zaraz przed plotem bedzie posadzony
    gesty zywoplot z wierzby energetycznej wiec mysle ze sie nie
    przedostanie :-) Ogrodzenie panelowe to 3 x drozsza zabawa (a 8k VS
    20-22k pln to dla mnie spora roznica jak za ogrodzenie ktorego i tak
    nie bede widzial bo jest poza zasiegiem wzroku :-)

    Ale zastanawiam sie czy tu wlasnie siatka zgrzewana nie bedzie
    mocniejsza. Drut 2,5mm i oczko 5x10cm - druty miedzy soba zgrzewane.
    Niby lekko sie to naciaga, wiec w praktyce kazdy poziomy drut 2,5mm
    bedzie solidnie naciagniety. Sam nie wiem na co sie zdecydowac - chyba
    musze sie gdzies przejechac i pomacac na zywo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2010-04-12 09:42:53
    Od: "PioPio" <e...@N...gazeta.pl>

    Adam Szendzielorz <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > wiec trzebaby poprostu cale "przeslo" od slupka do slupka wymienic :
    > Czy ta siatke tez sie naciaga? (niektorzy sprzedawcy mowia, ze
    Nie naciąga się tak jak zwykłej plecionej ale trzeba ją po prostu mocować do
    słupków tak, żeby była napięta na całej długości.

    > Czy taka siatka jest porownywalna (jezeli chodzi o wytrzymalosc) do
    > dobrze naciagnietej siatki plecionej ?

    To zależy przed czym ma chronić. Przed psami trochę bardziej jest wytrzymała
    siatka zgrzewana, przed wandalami raczej mniej. Jak taki gagatek zacznie
    wchodzić na siatkę zgrzewaną to ci ją pooobrywa i tego się nijak nie da
    naprawić, na zwykłą siatkę też wejdzie ale jej nie zniszczy tak szybko bo jest
    zdecydowanie bardziej elastyczna.
    Jak chcesz mieć zaporę przed wandalami to nawet panele nie są zbyt wielką
    ochroną a płot betonowy też raczej nie stanowi wielkiego problemu.
    W kolejności odporności na wandali - siatka zgrzewana, siatka pleciona, panele
    ogrodzeniowe, długo długo nic a później są specjalne panele montowane np. w
    więzieniach, przez które przejść się nie da.

> [...]
    > powiedzial trudny, bo "gory doliny". Co bedzie latwiesze w montazu ?
    > Caly potrzebny sprzet mam - lacznie z niwelatorem optycznym i

    Łatwiejsze w montażu dla lajkonika będzie na pewno sitka zgrzewana ale i
    zwykła siatka zbyt wielkiego problemu nie stanowi.

  • 5. Data: 2010-04-12 09:51:11
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PioPio" <e...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ogrodzeniowe, długo długo nic a później są specjalne panele montowane np.
    > więzieniach, przez które przejść się nie da.

    Ew tzw zasieki wojskowe z siatka z ostrymi jak brzytwa końcówkami;)))

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-04-12 10:47:47
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    > Masz psa/psy ? jeśli tak i dosyć duże, to daruj sobie siatkę. W większości
    > wypadków jest to inwestycja na 2, 3 lata max.

    Nie potwierdzam - co niby te psy mają robić z tą siatką ?

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2010-04-12 10:48:24
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    .googlegroups.com...
    On 12 Kwi, 09:55, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

    Mam. Narazie jest maly (10kg) ale do konca roku pewnie dobije do
    50-60kg (owczarek niemiecki;)

    Chcesz go utuczyć ?

    Pzdr

    JKK

  • 8. Data: 2010-04-12 10:58:10
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 12 Kwi, 12:47, "J_K_K" <J...@i...fm> wrote:
    > Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w
    wiadomościnews:hpujl2$uk$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie potwierdzam - co niby te psy mają robić z tą siatką ?

    To pewnie zalezy od psa - jak skacze po siatce to ja raz dwa
    "rozluzni" i bedzie dyndala jak szmata na wietrze :)
    Ja w sumie tego sie tez nie obawiam. Kumpel ma duzego labradora i od
    2-3 lat jak jest wielki - siatka stoi nieruszona, a porusza sie w dosc
    ograniczonym zakresie (~12-15m) - u mnie to sie rozlozy na 300mb wiec
    tym bardziej powinna wytrzymac dluzej :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.