  • 11. Data: 2013-07-14 20:29:11
    Temat: Re: Jaka spawarka do profilu 40x40x2.3mm
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:51e1d01a$0$1209$65785112@news.neostrada.pl...

    > dziekujemy za wykład. Mam pytanie. czy mig-magiem nie dałoby się
    > pospawać aluminium? (wiem że nie w co2)

    Jest możliwość, ale nie najtańszymi spawarkami z marketu. Tanimi
    spawarkami można "posmarkać" jak to napisał Jeffrey.
    To posmarkanie polega na tym, że elementy niby się trzymają, ale spaw
    nie ma dobrego przetopu i jest on dość mocno zanieczyszczony tlenkami
    glinu, przez to jest bardzo słaby mechanicznie. Szarpniesz ręką i
    "posmarkany" element się urwie.
    Aby pospawać aluminium uzyskując odpowiedni przetop potrzebne są dużo
    wyższe prądy spawania i do tego prąd impulsowy. Są to spawarki o
    bardziej złożonej konstrukcji i przez to dużo droższe.
    Ceny spawarek MIG, którymi można spawać aluminium zaczynają się od ok. 3
    tys. zł. Niestety nie miałem do czynienia z takimi tanimi spawarkami.
    Miałem natomiast do czynienia tylko ze spawarkami Kemppi serii MinarcMIG
    Evo oraz Kempact. Pierwsza z nich kosztuje ok. 6 tys. zł, ale spawanie
    tą spawarką to jest bajka. Nie trzeba umieć spawać, tylko ustawia się na
    wyświetlaczu LCD parametry spawanych materiałów, grubość, rodzaj spoiny
    (wklęsła, płaska, wypukła), rodzaj materiału, a spawarka sama dobiera
    parametry spawania tak, że nawet kompletny laik położy idealnie lub
    prawie idealny spaw. Jest to zaje.... sprzęt dla amatorów, którzy nie
    mają żadnego pojęcia o spawaniu.
    Kempakt to już sprzęt dla profesjonalistów. Niestety ceny są lekko
    szokujące - ponad 20 tys. zł, ale po umiejętnym ustawieniu sprzętu,
    spawy są jak marzenie.

    Mimo wszystko jednak najlepsze spawy w przypadku nierdzewki i aluminium
    wykonuje się bez dodatku spoiwa, nadtapiając materiał metodą TIG. Tylko
    w taki sposób można pospawać cienkie elementy bez ich pokrzywienia.

  • 12. Data: 2013-07-14 20:40:52
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 14 lipca 2013 20:29:11 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
> [...]
    >
    > wykonuje się bez dodatku spoiwa, nadtapiając materiał metodą TIG. Tylko
    >
    > w taki sposób można pospawać cienkie elementy bez ich pokrzywienia.

    Pieprzenie kotka za pomocą młotka. Do spawania aluminium i jego stopów produkowane są
    elektrody otulone z rdzeniem aluminiowym. Bezproblemowo spawa się takimi elektrodami
    aluminium. Jedyny wymóg to prąd stały. Spawałem takimi elektrodami profil prostokątny
    20x20x2. Nic się nie krzywi, wytrzymałość taka jak dla aluminium, nic się od
    dwudziestu lat nie urywa.

  • 13. Data: 2013-07-14 21:21:04
    Od: morghul <m...@t...pl>

    Dedra Desi201 albo 200 już nie pamiętam. To to samo co Desti ale bez
    TIG. DO tiga i tak potrzebował byś butlę dodatkowo a to ekstra koszt
    więc jak nie masz perspektyw na spawanie cienkich ścianek, tzn. poniżej
    1-1,5mm to sobie nie zawracaj gitary TIGiem.
    Płacilem ze 3 lata temu jakieś 550zł w Castoramie i jestem bardzo
    zadowolony jak na tą cenę. Inverter wybacza wiele błędów i komfort
    spawania jest o niebo lepszy niż przy transformatorówkach, szczególnie
    tych za 200zł z marketu.

    Nawet mój ojciec, spawacz zawodowy od 30 lat był pod wrażeniem bo zanim
    spróbował to twierdził że spawarka musi kosztować kilka tysięcy inaczej
    to badziewie ale to badziewie o dziwo bardzo ładnie spawa. Nawet
    drobiazgi idzie przy odrobinie wprawy elektrodą 1,6mm pospawać. 2
    miesiące temu spawałem pęknięty zawias od matrycy laptopa :), do tej
    pory trzyma.

    morghul

  • 14. Data: 2013-07-14 23:31:35
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...
    napisał:

> [...]
    > Spawałem takimi elektrodami profil prostokątny 20x20x2. Nic się nie
    > krzywi, wytrzymałość taka jak dla aluminium,

    Kogutek, a ty to nie umiesz prowadzić dyskusji inaczej jak skończony
    kretyn i cham?
    Nie zauważasz, że ToMasz pytał o możliwość spawania aluminium przy
    użyciu MIG-MAG-a?
    Co do spawania elektrodami otulonymi czy palnikiem acetylenowo-tlenowym
    to oczywiście, że także się da pospawać aluminium przy odrobinie
    umiejętności, wiedzy i samozaparcia.
    Co do elektrod aluminiowych - tak spawa się, ale bez większych problemów
    tylko czyste aluminium o niskiej zawartości składników stopowych i do
    tego odpowiednio dobraną elektrodą. Tyle, że obecnie czystego aluminium
    prawie nie uświadczysz. Wszelkie obecnie produkowane profile to stopy
    aluminium, głównie z miedzią, magnezem, manganem, krzemem czy żelazem, a
    z takimi bardzo trudno sobie poradzić elektrodą otuloną, którą także
    należy dobrać do odpowiedniego stopu, co nierzadko jest niemożliwe,
    kiedy ktoś chce spawać przypadkowo wzięte elementy, których skłąd jest
    nieznany.
    Spawa się bardzo trudno, a spawy są mizernej jakości. Same elementy
    trzeba zaś wstępnie oczyścić z warstwy tlenków i zabezpieczyć miejsce
    spawania przy użyciu specjalnych past, które niedopuszczają do
    utleniania powierzchni, następnie podgrzać element. Jakość spoiny
    zdeterminowana jest umiejętnościami spawacza.

  • 15. Data: 2013-07-15 00:16:17
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Kogutek, a ty to nie umiesz prowadzić dyskusji inaczej jak skończony
    > kretyn i cham?
    > Nie zauważasz, że ToMasz pytał o możliwość spawania aluminium przy
    > użyciu MIG-MAG-a?
    ja mam mig-maga, a na tyle rzadko potrzebuje spawać alu, że 3 tyś nie
    wydam. Z drugiej strony, nawet 50 nie wydam, jeśli koledzy twierdzą że
    taki spaw (drutem alu z maga) będzie marny.
    (...)
    > Co do elektrod aluminiowych - tak spawa się,
    (...)
    20 lat temu można je było kupić tak normalnie w... "PRaktikerze?" Czy to
    był import prywatny z dzikiego zachodu?

    ToMasz

  • 16. Data: 2013-07-15 00:18:59
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    (...)

    >. 2
    > miesiące temu spawałem pęknięty zawias od matrycy laptopa :), do tej
    > pory trzyma.
    wow! ja to samo robiłem (acer7520) ale magiem i drucikiem 0.8 !

    ToMasz

  • 17. Data: 2013-07-15 00:39:37
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 14 lipca 2013 23:31:35 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
> [...]
    >
    > utleniania powierzchni, następnie podgrzać element. Jakość spoiny
    >
    > zdeterminowana jest umiejętnościami spawacza.

    Jak piszemy do kogoś to prawidłowe zwroty to: Ty, Tobie itd. Chamy piszą ty, tobie.
    Masz jeszcze jakieś pytania?

  • 18. Data: 2013-07-15 00:41:43
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 lipca 2013 00:16:17 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    >
    > (...)

    > (...)
    >
    > 20 lat temu można je było kupić tak normalnie w... "PRaktikerze?" Czy to

    Normalnie w sklepie kupiłem i to nie w jakimś markecie a takim dla spawaczy.

  • 19. Data: 2013-07-15 08:25:52
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...
    napisał:

    > Jak piszemy do kogoś to prawidłowe zwroty to: Ty, Tobie itd. Chamy
    > piszą ty, tobie. Masz jeszcze jakieś pytania?

    Jak piszemy do kogoś to nie piszemy, że wypowiedzi tej osoby to
    "pieprzenie kotka za pomocą młotka". Tak tylko piszą chamy, a chamy nie
    zasługują na szacunek i zwroty "Ty", "Tobie", "Ciebie".
    ToMasz zadał konkretne pytanie czy da się spawać MIG-MAG-iem. Zgodnie ze
    swoim doświadczeniem i wiedzą odpisałem, że się da, ale nie tymi
    najtańszymi modelami i wyjaśniłem dlaczego - potrzebne są wyższe prądy
    spawania i do tego prąd pulsacyjny. Prądem stałym z jakim mamy do
    czynienia w najtańszych MIG-MAG-ach po prostu aluminium się "smarka", a
    nie spawa. Przerabiałem to osobiście z MIG-MAG-ami firmy Bester, czyli
    także nie najtańszą chińszczyzną.
    Nawet kombinowałem z przeróbkami tych spawarek, odwracaniem biegunów i
    prądem przemiennym i też była d... Dopiero spawarki Kemppi umożliwiły
    położenie prawidłowego spawu.
    Wg ciebie jest to "pieprzenie kotka ...". Ja nie neguję tego, że tobie
    się udało posmarkać, czy nawet pospawać elektrodą, bo wiem, że się da,
    ale jest to trudne. Ty natomiast negujesz moją wypowiedź, która
    dotyczyła spawarek MIG-MAG i wpier..lasz się z elektrodami otulonymi,
    choć pytanie było konkretne o MIG-MAG-i.

    Masz jeszcze jakieś pytania?

  • 20. Data: 2013-07-15 10:54:29
    Od: morghul <m...@t...pl>

    Hehhe, widzę że nie tylko ja miałem ten pomysł. Mam to już poskładane,
    szkoda że zdjęcia nie zrobiłem ale nie powiem że nie miałem obaw że przy
    pierwszym dotknięciu elektrodą popłynie wszystko ;).

    morghul