  • 1. Data: 2013-07-13 11:06:54
    Temat: Jaka spawarka do profilu 40x40x2.3mm
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Chce dokończyć ogrodzenie. Potrzebuje dospawać słupki do już
    istniejących. Profil zamkniety 40x40 2.3mm.

    Jaką spawarkę do tego powinienem kupić? Założenie jest takie ze nie będę
    miał wiekszej roboty niż mniej więcej te grubości, więc nie chcę kupować
    super-spawarki. Chcę kupić coś taniego do pracy dorywczej. Dodatkowo nie
    znam sie kompletnie na spawaniu więc będzie zabawa :)

    Zapewne podstawowym parametrem będzie prąd. Zespawam te profile tanim
    złomem z hip w promocji? Kilka zawiasów też chciałbym dospawać.

  • 2. Data: 2013-07-13 14:26:43
    Temat: Re: Jaka spawarka do profilu 40x40x2.3mm
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 13 lipca 2013 11:06:54 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
> [...]
    >

    > Zapewne podstawowym parametrem będzie prąd. Zespawam te profile tanim
    >
    > złomem z hip w promocji? Kilka zawiasów też chciałbym dospawać.

    Do dorywczych prac mam spawarkę za 2 stówy z marketu. 120A ma napisane jako
    maksymalny prąd. Mam jeszcze dużą spawarkę pamiętającą socjalizm. Nie pamiętam kiedy
    ją włączałem. W spawarce z marketu trzeba zrobić drobną przeróbkę. Trzeba w niej
    podłączyć wentylator tak że pracuje jak spawarka jest podłączona do sieci. W
    oryginale wentylator włącza się jak się spawarka włączona jest włącznikiem. Paczki
    elektrod nie da się nią wyspawać bo się zgrzeje i wyłączy. Ale 8-10 bez problemu. Z
    oryginalnym podłączeniem wentylatora wyłączała się po pięciu elektrodach wyspawanych
    jedna za drugą. Takie grubości jak piszesz spawa bez problemu elektrodą 2,5. Moja
    spawarka nie lubi tanich elektrod. Co nie znaczy że drogie są trzy razy droższe.
    Dobrze mi się spawa elektrodami z marketu, produkowanymi przez jakąś spółkę polsko
    szwedzką. A najlepiej jakimiś cudownymi szwajcarskimi elektrodami. Oznaczenia nie
    pamiętam ale w tym sklepie co je kupuję jak powiedzieć co się chce to dają. Tak o
    połowę są droższe od marketowych ale praktycznie same spawają.

  • 3. Data: 2013-07-13 15:48:37
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    > Chce dokończyć ogrodzenie. Potrzebuje dospawać słupki do już
    > istniejących. Profil zamkniety 40x40 2.3mm.
    >
    > Jaką spawarkę do tego powinienem kupić?

    Ja bym polecał zapomnieć o spawarce transformatorowej i kupić
    inwerterową. Lekka, z prostą i skuteczną regulacją prądu.
    Przy obecnych cenach elektroniki kupisz już od 500 zł.
    Dwie stówki taniej są transformatorowe.
    Ja używam od 5 lat marketowego Handyworth i złego słowa nie powiem, a
    był to wynalazek z dolnej półki. Przy pracach np. z ogrodzeniem, gdzie
    trzeba to wszystko nosić świetna sprawa.
    Jacek

  • 4. Data: 2013-07-13 16:21:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-13 15:48, Jacek wrote:
    > Ja bym polecał zapomnieć o spawarce transformatorowej i kupić
    > inwerterową.

    Owszem, z trafo są tańsze i co dziwne zazwyczaj 3f.

    Ale mmie interesuje *jaki* prąd max powinna mieć. Zazwyczaj tanie
    inwerterowe mają około 140A i nie wiem czy to wystarczy bo to jednak
    spory kawałek stali i szybko zjada ciepło. Statków jak mówiłem nie
    spawam, ale nie chcę się też obudzić ze spawarką która nie a rady
    zespawać dwoch cienkich profili.

    W Lidlu niedawno były jakieś spawarki z maską w komplecie, ale
    przeoczyłem. Inne narzędzia Parkside wyglądają dość solidnie więc może ...

  • 5. Data: 2013-07-13 16:51:40
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Zazwyczaj tanie
    > inwerterowe mają około 140A i nie wiem czy to wystarczy

    140A wystarczy zeby przespawac taki profil na wylot, wystarczy chwila
    nieuwagi (zlego ulozenia elektrody do spawanego materialu).
    Do takiej grubosci wystarczy ustawic jakies 60, max 80A. Generalnie
    spawanie elektroda otulona jest upierdliwe, lubi sie ta cholera
    przyklejac i zuzel trzeba odbijac, jesli masz mozliwosc, to pozycz MIGa
    (spawarke, nie samolot;-)), nie bedziesz musial odbijac zuzla, a nie
    odbicie go owocuje przerdzewieniem spawanego elementu na wylot po 2 latach.
    Nie lekcewaz maski, najlepiej automatycznie sciemniajaca sie i oslon
    wszystkie czesci ciala, bo opala taki luk szybciutko.
    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2013-07-13 19:21:56
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    > Owszem, z trafo są tańsze i co dziwne zazwyczaj 3f.
    300 zł za trafo i 500 za inwerter to jak dla mnie tak, jak
    3 zł za suchą bułkę i 5 zł za hamburgera, ale wybór należy do Ciebie.
    Wybierając trafo masz w gratisie siłownię, no i mało stabilny łuk 50 Hz
    prądu zmiennego.
    Dziwne mi się wydaje to 3f, chyba miałeś na myśli samoróbki 1-fazowe
    zasilane z 2 faz na 400 V. Tak, czy siak na wyjściu jest prąd 1-fazowy.
    Jacek

  • 7. Data: 2013-07-13 22:30:48
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    >
    > Zapewne podstawowym parametrem będzie prąd. Zespawam te profile tanim
    > złomem z hip w promocji? Kilka zawiasów też chciałbym dospawać.

    160-180A

    Ogólnie rzecz biorąc inwertorem spawa się o wiele łatwiej i lepiej niż
    transformatorówką, ponieważ lepiej trzyma łuk, a ponadto spawarka
    inwertorowa nawet 200A spokojnie może funkcjonować jako jednofazowa. W
    przeciwieństwie do inwertora, spawarka transformatorowa 180A musi być
    już podłączona pod instalację trójfazową, ponieważ w tranformatorowej są
    większe straty mocy, a do tego rozruch tranformatora powoduje chwilowe
    bardzo duże obciążenie, wyłaczające standardowe zabezpieczenia gniazd
    16A.

    Osobiście polecam do domowego użytku Dedra DESTi 200
    Za ok. 1000zł masz spawarkę MMA (elektrodową) o max. prądzie spawania
    200A, którą pospawasz wszystko, nawet najgrubsze elementy z jakimi
    możesz mieć do czynienia przy domu. Ponadto jak będziesz miał potrzebę
    pospawania balustrad z nierdzewki czy nawet elementy ze zwykłej stali
    węglowej, gdzie będzie się liczyła estetyka spawu to dokupujesz butlę z
    argonem oraz reduktorem i masz TIG-a w osłonie argonu. Nieststy tym
    modelem ni chu.... nie pospawasz "amelinium" :D
    Do "amelinium" potrzebny jest wyższy model DESTi 205 dwa razy droższy,
    który może spawać prądem przemiennym (AC)

    Najłatwiej jednak elementy ze stali węglowej spawa się spawarkami
    MIG-MAG. Ponadto wystarczą niższe prądy o ok. 20-30A niż w przypadku
    spawania MMA.
    Teoretycznie MIG-MAG-iem można też spawać nierdzewkę, ale tylko i
    wyłącznie grube elementy, gdyż nierdzewka ma bardzo duży skurcz i po
    dodaniu spoiwa podczas stygnięcia po prostu elementy się wyginają.
    W przypadku nierdzewki o wiele lepiej spawa się TIG-iem, gdyż używa się
    bardzo małą ilość spoiwa, a najlepiej jest spawać nierdzewkę nadtapiając
    i stapiając z sobą materiał. Takie spawanie możliwe jest tylko i
    wyłącznie w przypadku metody TIG.

  • 8. Data: 2013-07-14 00:09:31
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 13.07.2013 22:30, uzytkownik pisze:
> [...]
    > Najłatwiej jednak elementy ze stali węglowej spawa się spawarkami
    > MIG-MAG. Ponadto wystarczą niższe prądy o ok. 20-30A niż w przypadku
    dziekujemy za wykład. Mam pytanie. czy mig-magiem nie dałoby się
    pospawać aluminium? (wiem że nie w co2)

    ToMasz

  • 9. Data: 2013-07-14 10:36:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 13 lipca 2013 11:06:54 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Zapewne podstawowym parametrem będzie prąd. Zespawam te profile tanim
    >
    > złomem z hip w promocji? Kilka zawiasów też chciałbym dospawać.

    Kup jakiegoś najtaśzego invertera z promocji w markecie(pewnie nie więcej jak 500zł).
    Do Twoich zastosowań wystarczy aż nadto.

  • 10. Data: 2013-07-14 18:02:46
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    ToMasz wrote:
    > dziekujemy za wykład. Mam pytanie. czy mig-magiem nie dałoby się
    > pospawać aluminium? (wiem że nie w co2)
    >
    > ToMasz

    obsmarkać tak , pospawać nie

    jeffrey