  • 1. Data: 2009-05-19 13:40:49
    Temat: Jaki kocioł?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    Witam,
    zamawiam właśnie kotłownię i zaplanowałem sobie kocioł vaillanta vu plus
    (atmosferyczny) i zasobnik mega solar 300L (biawar dwuwężownicowy).
    Zapotrzebowanie domu na ciepło, wg projektu, mam 9,7kW, kocioł w projekcie
    to ww. vaillant 12kW. W rzeczywistości zapotrzebowanie na ciepło mam nieco
    niższe (+4cm styro na scianach i +10cm wełny w dachu).
    Zastanawiam się teraz czy zamontować kocioł 12kW czy 20kW? czy 12kW będzie w
    stanie w rozsądnym czasie zagrzać mi 280L wody użytkowej?

    --
    Bartek

  • 2. Data: 2009-05-19 14:02:40
    Temat: Re: Jaki kocioł?
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Zastanawiam się teraz czy zamontować kocioł 12kW czy 20kW? czy 12kW będzie
    > stanie w rozsądnym czasie zagrzać mi 280L wody użytkowej?

    to się łatwo liczy - sprawdź jaka moc jest potrzebna dla zadowalającego
    Ciebie czasu

    280l to dużo wody ale wszystko zależy od liczebności mieszkańców...
    u mnie 200l wystarcza dla 2+2

  • 3. Data: 2009-05-19 19:35:50
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote in message
> [...]
    > (atmosferyczny) i zasobnik mega solar 300L (biawar dwuwężownicowy).
    > Zapotrzebowanie domu na ciepło, wg projektu, mam 9,7kW,

    O ile robotnicy wszystko zrobią zgodnie z zasadami sztuki :-)

  • 4. Data: 2009-05-19 19:43:29
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Witam,
    > zamawiam właśnie kotłownię i zaplanowałem sobie kocioł vaillanta vu plus
    > (atmosferyczny) i zasobnik mega solar 300L (biawar dwuwężownicowy).

    IMHO kiepski pomysł. Na samą stratę kominową wentylacji kotłowni poświęcisz
    1-2kW. Zainwestuj te 500zł i załóż kocioł z zamkniętą komorą.

  • 5. Data: 2009-05-19 20:38:10
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:

    > IMHO kiepski pomysł. Na samą stratę kominową wentylacji kotłowni
    > poświęcisz 1-2kW. Zainwestuj te 500zł i załóż kocioł z zamkniętą komorą.

    Plus wkład kominowy, nie wiem ile dokładnie kosztowałby 9,5m...
    Nagle z kotłowni za 5tys zrobi się kotłownia za 10. A wentylacja kotłowni
    przecież i tak musi być...

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2009-05-19 21:34:19
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kiki" <s...@s...ss> wrote:

    > O ile robotnicy wszystko zrobią zgodnie z zasadami sztuki :-)

    A co tu można zepsuć?! :)
    Żartowałem, nie chcę wszczynać kolejnej dyskusji o wyższości taśmy nad
    pianką.

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2009-05-19 21:37:06
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > A co tu można zepsuć?! :)
    > Żartowałem, nie chcę wszczynać kolejnej dyskusji o wyższości taśmy nad
    > pianką.

    Fajna byla.:-)

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-05-20 00:38:19
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Fajna byla.:-)

    Ta zaszczujemy następnego :-)
    Ale teraz bym sie nie zastanawiał. Tylko 3-warstwowy. Naprawiam elewację,
    obróbki okien z zewnątrz i wychodzi shit. Pianka nie trzyma w wielu
    miejscach.

  • 9. Data: 2009-05-20 19:20:44
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Bartek wrote:

    > Plus wkład kominowy, nie wiem ile dokładnie kosztowałby 9,5m...
    > Nagle z kotłowni za 5tys zrobi się kotłownia za 10. A wentylacja kotłowni
    > przecież i tak musi być...

    Przy zamkniętej komorze nie musi :) a rurę można wypuścić przez ścianę
    jeżeli moc nie przekracza chyba 22KW. Wtedy rura spalinowa będzie
    znacznie tańsza.

    --
    -----
    Pozdr

  • 10. Data: 2009-05-20 19:24:19
    Od: a...@g...com

    On 20 Maj, 02:38, "kiki" <s...@s...ss> wrote:

    > Ale teraz bym sie nie zastanawiał. Tylko 3-warstwowy. Naprawiam elewację,
    > obróbki okien z zewnątrz i wychodzi shit. Pianka nie trzyma w wielu
    > miejscach.

    Napisz lepiej, czego Ty nie poprawiasz - wyszloby, ze nie tylko pianka
    jest do dupy ale cala reszta materialow uzytych do budowy domu ;) Blok
    gdzie mieszkam ocieplano hoho dobre pare lat temu i elewacja / obrobka
    okien jest nadal w bardzo dobrym stanie, a okna oczywiscie
    najzwyklejsze, z montazem na piane, przy czym zacina na to deszcz bo
    blok jak to blok - wysoki jest, dach ma plaski i okapu brak :) O czym
    to swiadczy, czy czegos to dowodzi ? :D Ze masz pecha bo znowu miales
    zlych fachowcow :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.