  • 1. Data: 2009-05-19 13:35:10
    Temat: Kotłownia
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    Witam,
    zamawiam właśnie kotłownię i zaplanowałem sobie kocioł vaillanta vu plus
    (atmosferyczny) i zasobnik mega solar 300L (biawar dwuwężownicowy).
    Zapotrzebowanie domu na ciepło, wg projektu, mam 9,7kW, kocioł w projekcie
    to ww. vaillant 12kW. W rzeczywistości zapotrzebowanie na ciepło mam nieco
    niższe (+4cm styro na scianach i +10cm wełny w dachu).
    Zastanawiam się teraz czy zamontować kocioł 12kW czy 20kW? czy 12kW będzie w
    stanie w rozsądnym czasie zagrzać mi 280L wody użytkowej?

    --
    Bartek