  • Data: 2010-07-30 07:55:28
    Temat: Jaki licznik - jedno, czy dwutaryfowy - wyliczenia
    Od: wolim <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jako, że kilka wątków niżej rozgorzała dyskusja na temat wyższości
    licznika dwutaryfowego nad jednotaryfowym, policzyłem na podstawie cen
    Taurona, kiedy opłaca się wziąć licznik dwutaryfowy.

    Okazuje się, że aby się opłacało w taryfie nocnej musimy wykorzystać
    ok. 35,14% całości zużycia.

    Do obliczeń wziąłem sobie taryfy "Dom Wygodny" (1-taryfowa) oraz "Dom
    oszczędny weekend" (2-taryfowa).

    Tutaj link do cennika Taurona: http://tnij.org/taryfytauron
    Ceny dla okręgu wrocławskiego (tu gdzie mieszkam).

    Nie brałem pod uwagę opłat abonamentowych i przesyłowych stałych, a
    jedynie opłatę za energię + opłatę zmienną.

    Być może komuś się przyda.

    Jeśli coś źle policzyłem - proszę o korektę :)

    Pozdrawiam,
    MW