  • 1. Data: 2009-09-07 20:14:21
    Temat: Jaki osprzęt elektryczny podtynkowy?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam, na temat gniazdek i wyłączników było sporo.
    Zanim do tego dojdzie, jakiej produkcji polecacie puszki, złączki,wyłączniki (z
    przekaźnikami czy
    bez)- czyli cały ten podtynkowy szpej..

  • 2. Data: 2009-09-08 06:56:52
    Temat: Re: Jaki osprzęt elektryczny podtynkowy?
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    > Witam, na temat gniazdek i wyłączników było sporo.
    > Zanim do tego dojdzie, jakiej produkcji polecacie puszki,
    > złączki,wyłączniki (z przekaźnikami czy bez)- czyli cały ten podtynkowy
    > szpej

    Na złączkach i wyłącznikach to się nie znam ale puszki wymieniłem prawie
    wszystkie w swojej starej chałupie. Jedynym tylko kryterium przy ich wyborze
    była elastyczność tworzywa z którego zostały zrobione. Z racji tego, że dużą
    część domu mam w płytach k-g a poprzedni własciciele zamontowali puszki z
    jakiegoś kruchego tworzywa wszędzie prawie one popękały. Doładniej popękały
    kołnieże które opierają się od zewnętrznej strony o płyty. Możliwe, że było
    to spowodowane zbyt mocnym ich dokręcaniem.

    Tomasz

  • 3. Data: 2009-09-08 19:03:51
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > kołnieże które opierają się od zewnętrznej strony o płyty. Możliwe, że było
    > to spowodowane zbyt mocnym ich dokręcaniem.
    Ok, ciekawe...
    A złączki typu WAGO (
    http://www.wago.com/cps/rde/xchg/SID-53EFFEF9-20792A
    11/wago/style.xsl/plk-2633.htm)np? co sądzicie o
    tym? Czy może te z dźwigienkami?