  • 1. Data: 2009-09-08 06:11:49
    Temat: Porotherm czy mega-max ????
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    Jakie sa między nimi rożnice ( wykonanie ??? materiaŁ )
    jakie za i przeciw bo ceny i zużycie porównywalne ???

    Mayky

  • 2. Data: 2009-09-08 07:04:24
    Temat: Re: Porotherm czy mega-max ????
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "MAYKY" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Jakie sa między nimi rożnice ( wykonanie ??? materiaŁ )
    > jakie za i przeciw bo ceny i zużycie porównywalne ???
    >

    > Mayky

    Odpuść sobie wogóle ceramikę.
    Poza dobrym marketingiem i PR, ma same wady.
    Krucha, kiepska w docinaniu, nośność zamocowań b.niska, tylko wklejane
    kotwy.
    Silikat albo beton autoklawizowany - wybierz coś z tego.

    pozdr
    przemek

  • 3. Data: 2009-09-08 07:56:51
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Przemek pisze:
> [...]
    > kotwy.
    > Silikat albo beton autoklawizowany - wybierz coś z tego.

    szcegolnie nośnosć kotew w ytongopodobnych bloczkach jest powalająca.... ;)

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2009-09-08 07:58:14
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kotwy.
    > Silikat albo beton autoklawizowany - wybierz coś z tego.

    A silikaty to docinaja sie latwo? :-))
    Bruzdy tez porobia sie bez mlotka?

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-09-08 08:20:06
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MichałG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > szcegolnie nośnosć kotew w ytongopodobnych bloczkach jest powalająca....
    > ;)

    Jeśli ma być ocieplone styro to na ściany brać materiał który jest tańszy. W
    suporeksie np łatwiej bruzdy kuć. Ale tez bez przesady z tymi bruzdami.Dużo
    tego nie ma. Pod kable kuć nie trzeba, jedynie kucie to podejścia
    hydrauliczne
    Ale zastanawiam się z tą nośnością kotew. Do czego w domu potzrebna jakaś
    ogromna nośność.
    Przeciez kilkusetkilogramowych rzeczy na ścianach sie nie wiesza
    Uchwyt do 50calowej plazmy np spokojnie można zamocować 4 zwykłymi kołkami
    plastykowymi o średnicy 12mm.
    Szafki w kuchni wiesza się na listwach i zwykłe kołki tam wystarczają.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-09-08 09:35:31
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik MAYKY napisał:
    > Jakie sa między nimi rożnice ( wykonanie ??? materiaŁ )
    > jakie za i przeciw bo ceny i zużycie porównywalne ???
    >

    > Mayky
    Jak nie planujesz ściany 1W to obojętne z czego postawisz, ważne by
    miało odpowiednią nośność (wytrzymałość na ściskanie) - jedynym
    kryterium powinna być cena :) Od wewnątrz otynkujesz, od zewnątrz
    docieplisz i będzie piknie. Co do kucia i rycia to od tego są narzędzia
    i fachowcy :) Poza tym nie ma tego wiele.

    pozdrawiam
    rafał

  • 7. Data: 2009-09-08 10:21:33
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Wrz, 09:04, "Przemek" <e...@v...pl> wrote:

    > Krucha,

    Jak kupisz tani szajs to moze i krucha :) Ja murowalem w 2008 i mialem
    zwykly wienerbergerowy porotherm 25 produkcja polska - na prawie ~3
    tys sztuk tylko dwa byly na palecie ukruszone, mocne jak cholera. Ale
    istotnie zdarzaja sie podobno teraz partie ktore krusza sie w
    rekach..

    > kiepska w docinaniu,

    Pila szablasta i przecinanie jest *szybsze* niz ytonga :) Da sie tez
    ciac "po skosie" :)

    > nośność zamocowań b.niska, tylko wklejane kotwy.

    Kto Ci takich glupot naopowiadal ? :) Juz zwykly kolek uniwersalny
    (taki co sie caly rozszerza) 8-mka dlugosci 4-6cm wystarczy zeby sie
    na nim moznabylo powiesic, a on ani drgnie ;) na odpowiednio dlugiej
    12-stce powiesisz wszystko, co mozna powiesic w domu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2009-09-08 10:49:54
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

> [...]
    > docieplisz i będzie piknie. Co do kucia i rycia to od tego są narzędzia
    > i fachowcy :) Poza tym nie ma tego wiele.

    chodziło mi bardziej o róznice w samym materiale , czy to jest tak samo
    z tego samego wypalane ??? dodatki ect ???
    i tutaj liczylem na podanie roznic .
    Jeśli chodzi o osadzanie kolkow, przecinanie itd to zgadzam się z
    Rafałem , od tego są odpowiednie narzędzia .
    Ściana z założenia będzie 2 warstwowa, i jest to budynek parterowy

    pozdrawiam

    Mayky

  • 9. Data: 2009-09-08 11:50:16
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    k.googlegroups.com...

[...]

    Nikt mi nie opowiadał. Badam takie rzeczy w laboratorium na codzień. Jeszcze
    tylko keramzytobeton jest równie kiepski jesli chodzi o nośności (kołki
    tworzywowo-metalowe). Ale nie będę nikogo zmuszał do przyjęcia mojego punktu
    widzenia. Kazdy niech robi wg własnego uznania :)

    pozdr
    przemek

  • 10. Data: 2009-09-08 12:31:33
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > (kołki tworzywowo-metalowe). Ale nie będę nikogo zmuszał do przyjęcia
    > mojego punktu widzenia. Kazdy niech robi wg własnego uznania :)

    To dobrze ze materiały z których są zbudowane nasze domy nie znaja wyników z
    Twojego laboratorium. Na zwykłych kołkach od lat wiszą dosyć ciężkie meble
    itp i jakoś nie spadaja;)

    Krzysiek