  • 11. Data: 2011-01-23 21:55:41
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:ihi64a$vc6$1@news.onet.pl...

    > Portfel?

    Krokodyl?

  • 12. Data: 2011-01-23 22:04:12
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Krokodyl?

    Raczej waz.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2011-01-23 22:48:12
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Kudlaty kiedys pisal, ze wilgotnosc ma 40 - 60% uzywajac rekuperatora...

    No to albo pisał bzdury, albo dodatkowo obficie nawilża. U mnie wilgotność w
    salonie zimą waha się między 20 a 40% a nie mam wentylacji mechanicznej. W
    salonie stoi 300l akwarium, z któego woda wyparowuje w tempie ok. 30l/tydzień,
    używam nawilżacza praktycznie 24/h dobę (ok. 10l dziennie schodzi).

    > ze co??

    Wiem, że u niektórych śmierdzą. Tynki gipsowe wiążą bardzo dużo wilgoci, gdy
    spada temperatura, wilgoć wyraźnie czuć. Przy tynkach cem-wap. tego problemu nie
    ma i dlatego m.in. sporo ludzi wybiera cem-wap.
    Zimą, gdy się grzeje, takie tynki wysychają błyskawicznie.

    --
    Bartek

  • 14. Data: 2011-01-23 23:27:35
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > W salonie stoi 300l akwarium, z któego woda wyparowuje w tempie ok.
    > 30l/tydzień, używam nawilżacza praktycznie 24/h dobę (ok. 10l dziennie

    No to sporo trzeba energii na odparowanie takiej ilości wody. Coś mi to
    kiepsko wygląda od strony ekonomii.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 15. Data: 2011-01-23 23:30:31
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Wilgotność spadnie do ok. 15% (przy temp zewn. ok 0 stopni). Zawartość
    > tlenu raczej się nie zmieni ;)

    To weźcie mi wytłumaczcie po jaką cholerę mam obniżać wilgotność do 15%?
    Czyli po co mi rekuperator? Po co mi dodatkowa wentylacja?

  • 16. Data: 2011-01-24 07:37:02
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    > No to sporo trzeba energii na odparowanie takiej ilości wody. Coś mi to
    > kiepsko wygląda od strony ekonomii.

    Niestety. U mnie drogiej energii elektrycznej, bo schładzana podczas parowania
    woda akwariowa, ogrzewana jest grzałką elektryczną i oświetleniem. Mój nawilżacz
    jest ultradźwiękowy, bierze jedynie z 40W prądu, ale nie mam pojęcia jaka jest
    skuteczność nawilżania takim czymś - z urządzenia wylatuje zimna mgiełka, która
    nie jest parą wodną, lecz drobinami wody zawieszonymi w powietrzu.

    --
    Bartek

  • 17. Data: 2011-01-24 07:58:11
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > jest skuteczność nawilżania takim czymś - z urządzenia wylatuje zimna
    > mgiełka, która nie jest parą wodną, lecz drobinami wody zawieszonymi w

    na odparowanie potrzeba tyle energii ile fizyka mówi. Nie pomogą cuda
    techniki. Twój nawilżacz robi mgiełkę i ta mgiełka paruje w powietrzu
    odbierając z niego ciepło (czyli obniżając temperaturę). Twój domowy układ
    grzewczy musi to uzupełnić. Czyli liczysz: brakujące ciepło = masa
    odparowanej wody x ciepło parowania.

    Czyli licząc rózne tam rekuperatory należałoby tam to uwzględnić -
    wentylacja obniża nam wilgotność, czesciowo ją uzupełniamy sami poprzez
    oddychanie , gotowanie, pranie - ale resztę nale uzupełnić do poziomu
    komfortu jakims nawiżaczem. Mokre pieluchy na kaloryferze liczymy tym samym
    wzorem :-)

    b.

  • 18. Data: 2011-01-24 08:08:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Raczej waz.

    U mnie łoś.

  • 19. Data: 2011-01-24 09:22:47
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-01-2011 o 08:58:11 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > odparowanej wody x ciepło parowania.
    >
    > Czyli licząc rózne tam rekuperatory należałoby tam to uwzględnić -
    Bo to jest efekt braku GWC przeponowego, ja taki mam (oczywiście z reku)i
    mam wilgotność
    na poziomie 50% +-5%. GWC zapewnia podgrzanie powietrza i odpowiednie
    nawilżenie. Złoże żwirowe jakie mam także czyści powietrze z pyłków
    i innych zawiesin w powietrzu tak że jest idealne dla alergików.
    GWC rurowy tego nie ma, on tylko podgrzewa/chłodzi pow.
    Dlatego ci co chcą instalowac reku powinni od razu myśleć o GWC
    bo to najlepsze połączenie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2011-01-24 09:54:02
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    >GWC rurowy tego nie ma, on tylko podgrzewa/chłodzi pow.
    >Dlatego ci co chcą instalowac reku powinni od razu myśleć o GWC

    dlatego o tym mysle :-) Ale ja nie moge żwirowego (bezprzeponowego) bo mam
    za wysoko wodę gruntową. A z przeponowego wilgoci niet.

    b.