  • 41. Data: 2011-01-24 21:20:27
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-01-24 21:10, Jan Werbinski pisze:

    > Zeby dojsc do wniosków przyjmijmy ze wentylacja otwieranymi z rzadka
    > drzwiami zapewnia przy braku wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej
    > wlasciwe parametry powietrza.

    Nie zapewnia. Chyba, że nie mieszkają tam ludzie. Im mniejsza kubatura
    tym gorzej. Człowiek musi się pocić, oddychać, są bakterie, zarodniki
    grzybów, roztocza, etc. Sprawna wentylacja pozwala na usuwanie tego na
    zewnątrz.

    Parametry fizyczne powietrza (wilgotność, gęstość, ciepło właściwe,
    temperatura itd. itp) nie mają tu znaczenia, więc pytasz o nie tylko po
    to, by trollować.

    EOT.

    M.

  • 42. Data: 2011-01-24 21:36:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 22:10, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:c91b64dd-95af-40d2-bc89-9f51d78cb627@
    c39g2000yqi.googlegroups.com...

    > To ja juz zglupialem. Zwolennicy went-mech zawsze tu pisali ze ci z
    > grawitacyjna to w smrodzie, zaduchu itp zyja. Nawet tu w tym watku nacocito
    > pisze ze dzieki went mech ma swieze powietrze. A ty piszesz ze went wymienia
    > mniej powietrza od grawitacyjnej. Nie chce mi sie szzukac w archiwum ale
    > chyba w zeszlym roku nawet Ty przekonywales ze grawitacja to zaduch, wilgoc
    > itp bo nie zapewnia odpowiedniej ilosci wymian. A teraz sie okazuje ze
    > grawitacyjna nie dosc ze dziala to jeszcze za bardzo.;))

    W lato nie dziala. W zime w cieple dni - dziala tak se. W mroz
    zapiernicza jak szalona. Ale z reguly to nie dziala bo nikt nie ma
    prawidlowo nawiewnikow, duzo osob zatyka wszystkie szpary, wstawia
    wentylatory (ktore sa potem wylaczone i zaburzaja przeplyw) w
    lazienkach, tudziez nawet hamsko zatyka "zaluzjami". W efekcie mamy
    zaduch, smrod i plesn, czy grzybka :) Wentylacja mechaniczna zapewnia
    stale ta sama zadana wymiane powietrza niezaleznie od pogody. Ot i
    "tylko" tyle :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 43. Data: 2011-01-24 21:47:35
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > zaduch, smrod i plesn, czy grzybka :) Wentylacja mechaniczna zapewnia
    > stale ta sama zadana wymiane powietrza niezaleznie od pogody. Ot i

    A ile widziales domów, gdzie jest zaduch, plesn lub grzybek? :)
    Ja znam jeden, i to z opowiadan kumpla, który kupil dom z 1936 roku
    (poniemiecki) bez izolacji poziomej, w którym ktos zrobil ocieplenie ze
    styropianu.

    --
    Bartek

  • 44. Data: 2011-01-24 21:56:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 22:47, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]
    > Ja znam jeden, i to z opowiadan kumpla, który kupil dom z 1936 roku
    > (poniemiecki) bez izolacji poziomej, w którym ktos zrobil ocieplenie ze

    A chocby kostka mojego kumpla ktoremu po ociepleniu styropianem
    pojawil sie w/w problem, z ktorym walczy od roku (montuje dodatkowe
    nawiewy w oknach). W naroznikach w sypialni i salonu pojawily mu sie
    czarne kropki z grzybkow.

    A w mieszkaniach.. Blok w ktorym mieszkalem. Absolutnie kazdy mial
    problem z wilgocia bo w zimie wszystkim szyby "plakaly" :) Miasto
    wszystkim zamontowalo takie zajebiste nawiewniki w postaci dziury w
    murze na wylot + kratka z zaluzja. Wialo tamtedy zimno jak powalone.

    Polecam poczytac chocby watki z forum muratora:

    http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&biw=1280&bih=6
    15&q=grzyb+na+scianie+site%3Aforum.muratordom.pl&aq=
    f&aqi=&aql=&oq=&fp=716d75e0a27c4f33

    Znajdz mi tam jednego uzytkownika, ktory ma wentylacje mechaniczna :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2011-01-24 22:02:06
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > To dlaczego niby wentylacja mechaniczna ma bardziej wysuszać powietrze,
    > skoro w grawitacyjnej powietrze z domu też wypada?

    Bo wg jej użytkowników zapewnia większą wymianę powietrza, czyli więcej
    wilgoci usuwa.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 46. Data: 2011-01-24 22:05:30
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > zaduch, smrod i plesn, czy grzybka :) Wentylacja mechaniczna zapewnia
    > stale ta sama zadana wymiane powietrza niezaleznie od pogody. Ot i
    > "tylko" tyle :)

    Tylko skad ta nagla zmiana. Teraz jako glówny argument za went mech pada ze
    zapewnia mniej wymian jak grawitacyjna. Jeszcze rok temu bylo odwrotnie w
    dyskusjach- mech zapewnial komfort dzieki temu ze wiecj powietrza wymienia
    od grawitacyjnej.
    Rok zaledwie minal a takie zmiany.;)

    Kris

  • 47. Data: 2011-01-24 22:17:30
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > wilgoci usuwa.

    Niektórzy twierdza odwrotnie

  • 48. Data: 2011-01-24 22:27:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 23:05, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > dyskusjach- mech zapewnial komfort dzieki temu ze wiecj powietrza wymienia

    A skad. Ja zawsze pisalem o mrozach, bo wtedy tez daje sie odczuc
    najwieksze zalety reku. No i w lato, kiedy went. grawitacyjna nie
    dziala. A to ze went. mechaniczna dziala lepiej, sprawniej i bardziej
    kontrolowanie od grawitacyjnej wynika z jej budowy i zasady
    dzialania ;-)

    Ale.. EOTuje sie totalnie od tego watku, nie chce mi sie pisac na ten
    temat juz :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2011-01-24 22:31:27
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    >
    > Niektórzy twierdza odwrotnie

    Bo zależy co się chce udowodnić.

  • 50. Data: 2011-01-24 22:35:15
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Parametry fizyczne powietrza (wilgotność, gęstość, ciepło właściwe,
    > temperatura itd. itp) nie mają tu znaczenia, więc pytasz o nie tylko po
    > to, by trollować.

    Solary sie przejadly i nie da sie udowodnic stawianych tez, banki i kredyty
    przy watlej wiedzy ekonomicznej tez obgadane, wiec czemu teraz nie
    wentylacja mechaniczna? :-))

    Pozdro.. TK