  • 41. Data: 2018-01-06 15:11:10
    Temat: Re: Jaki router z silnym radiem
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-06 o 10:42, ToMasz pisze:

    > miliony ludzi na świecie używają repeaterów i nic im się nie przełącza,
    > nie zrywa. ja wielokrotnie też. w zasadzie w pracy tak mam 3 rok. raz na
    > (...)

    Dodam jeszcze, że przez kilka lat instalowałem całe stada repeaterów (i
    access-switchy) u klientów. A bywało tego czasem kilkadziesiąt sztuk,
    czasem więcej - np. magazyny logistyczne, hale sprzedaży dużych sieci.
    Jeśli wszystko jest prawidłowo ustawione, to urządzenie (klient) nawet
    nie wie, że inny AP przejął jego obsługę.

    Jeszcze jedna ważna rzecz: w przypadku pojedynczego AP duż rolę pełnią
    anteny - chodzi o to, aby antena była jak najmocniejsza (o możliwie
    dużym zysku) - a więc kilka czy kilkanaście dB. Czasem nawet panelowe,
    sektorowe lub Yagi.
    W przypadku pokrywania powierzchni większą liczbą AP należy sygnał
    osłabić - zasada: dużo, ale małych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 42. Data: 2018-01-06 15:17:41
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 6 stycznia 2018 14:16:25 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:

    > Co za herezje piszesz.
    > Antena kierunkowa przy jednym radiu poprawia komunikację dla obu
    > kierunków.

    Oczywiście wzmacnia się wtedy także odbiór - ale także szumów. W praktyce
    mocny AP nie poprawia prawie wcale transferów ani zasięgu laptopa, czy
    telefonu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2018-01-06 16:03:46
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 04.01.2018 22:32, Jacek wrote:
    > Wy tu wszystko wiecie, więc zapytam o router.
    > Mam niezbyt dużą chałupę i chciałbym, aby obsłużył ją jeden router WiFi.

    Wybierz router z tej listy, żaden inny i zainstaluj Tomato.

    http://tomato.groov.pl/?page_id=69

    Ale wersji Tomato jest kilka.

  • 44. Data: 2018-01-06 16:12:49
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 05.01.2018 05:20, Jacek wrote:

    > To, co piszesz jest logiczne, ale u mnie chyba jednak to sprawa
    > kiepskiego routera, bo w pracy ten sam laptop śmiga na słabszym sygnale
    > (według wskaźnika 1-2 kreski).
    > Nocne poszukiwania dały na razie efekt w postaci routera Netgear R7000
    > za 6 i pół stówki. Zaryzykuję chyba zakup. W najgorszym razie zwrócę i
    > stracę x 2 za przesyłkę.
    > Jacek
    R7000 to dobry wybór.
    Wgraj tam Tomato by Kille/Pedro. Będziesz sobie ustawiał moc nadajnika i
    wszystko co się przestawia.

    https://openlinksys.info/forum/viewthread.php?thread
    _id=20829

  • 45. Data: 2018-01-06 16:24:12
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 05.01.2018 10:18, sirapacz wrote:

    > w praktyce: ustaw 'se' drugi AP na parterze i nie kombinuj.

    Jak kupi R7000 z trzema antenami to tam radio pracuje w MIMO. Mozna
    jedną antenę przedłuzyć na kablu przez strop. Bedzie wolniej ale
    pokrycie bedzie.
    U siebie tak mam.

  • 46. Data: 2018-01-06 17:05:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Big Jack pisze:

    > Ale w ustawieniach karty Wi-Fi Kanady wybrać nie mogę, chyba że ta
    > opcja jest tak zawoalowana, że nijak jej z krajem skojarzyć nie mogę.

    iw reg set CA

    Co samo w sobie niepotrzebnie mocy nie zwiększy, tylko dopuści taką
    możliwość. Dalej można przejść z "auto" na "sterowanie ręczne":

    iwconfig wlan0 txpower 700mW

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2018-01-06 17:24:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > miliony ludzi na świecie używają repeaterów i nic im się nie
    > przełącza, nie zrywa.

    Miliony ludzi nie używa na całym świecie, bo im się pierniczy i nie da
    się używać.
    Dokładnie taka sama demagogia jak Twoja, a może nie, bo Ty tych
    wszystkich co używają znasz i znasz ich opinię? :)
    Ja opisuję swoje doświadczenia i nie mieszam w to milionów ludzi,
    których nie znam.

  • 48. Data: 2018-01-07 13:41:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 6 stycznia 2018 11:38:29 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    eksploatacji)! Ale kris narzeka ze stodołę buduję

    > domyślam sie ze kształt domu ma wpływ na niską cenę. czy możesz pi razy
    > oko napisać o rozwiązaniach obnizajacych koszty,

    podstawowym rozwiazaniem obnizajacym koszty jest samodzielna budowa, z góry odpada
    spory podatkowy narzut

    tak ogólnie co wybrałeś
    > i dla czego. no i jeśli jest taka możliwość to udostępnij ilustracje,
    > rysunek przedstawiajacy jak dom będzie wyglądał

    https://youtu.be/1KNy_FkxKpU

    b.

  • 49. Data: 2018-01-07 15:04:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-06 o 17:24, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > wszystkich co używają znasz i znasz ich opinię? :)
    > Ja opisuję swoje doświadczenia i nie mieszam w to milionów ludzi,

    W takim układzie miałeś/masz złą konfigurację. Pytaj tego, co konfigurował.

    Tak na szybko, z tych instalacji które widziałem lub sam kładłem: Ikea,
    Auchan, Leroy, Obi i sporo innych. Poza tym różne szkoły, domy kultury,
    urzędy miasta itd.
    Na hali sprzedaży w byle Auchan jest kilkadziesiąt AP. W magazynach bywa
    sporo więcej. Magazyny celne pod Częstochową miewają kilkaset.
    Jakoś wszystko działa, a klienty nawet nie wiedzą, że się przełączyły na
    inny AP. Jak magazynier zap*** wózkiem widłowym z terminalem, to w
    czasie przejazdu na drugi koniec magazynu kilkanaście razy przeskakuje
    na kolejne AP. Problemów nikt nie zgłasza.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 50. Data: 2018-01-07 17:56:00
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    falcon.lasek.waw.pl
    *Jarosław Sokołowski* napisał(-a):

    > iw reg set CA
    >
    > Co samo w sobie niepotrzebnie mocy nie zwiększy, tylko dopuści taką
    > możliwość. Dalej można przejść z "auto" na "sterowanie ręczne":
    >
    > iwconfig wlan0 txpower 700mW

    To brzmi jeszcze bardziej enigmatycznie niż to co mogę zobaczyć teraz

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675