  • 61. Data: 2018-01-09 14:44:49
    Temat: Re: Jaki router z silnym radiem
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-01-06 o 15:11, Adam pisze:

> [...]
    > access-switchy) u klientów. A bywało tego czasem kilkadziesiąt sztuk,
    > czasem więcej - np. magazyny logistyczne, hale sprzedaży dużych sieci.
    > Jeśli wszystko jest prawidłowo ustawione, to urządzenie (klient) nawet
    > nie wie, że inny AP przejął jego obsługę.
    >
    > Jeszcze jedna ważna rzecz: w przypadku pojedynczego AP duż rolę pełnią
    > anteny - chodzi o to, aby antena była jak najmocniejsza (o możliwie
    > dużym zysku) - a więc kilka czy kilkanaście dB. Czasem nawet panelowe,
    > sektorowe lub Yagi.
    > W przypadku pokrywania powierzchni większą liczbą AP należy sygnał

    Tylko w takich zastosowaniach, to jest trochę inna zasada działania i
    inny sprzęt przecież. Montujesz wiele APków, które spina w jedną całość
    kontroler sieciowy (sprzętowy lub w formie maszyny wirtualnej czy
    serwera). Nazywa się to zwykle roamingiem WiFi i mało kto takie coś w
    domu sobie instaluje, bo po prostu potrzeba trochę kasy na te wszystkie
    zabawki, a i maszynę wirtualną z kontrolerem trzeba by zwykle trzymać na
    jakimś komputerze działającym 24/7 (fizyczne kontrolery są drogie i
    zwykle są niczym innym jak dedykowanym rodzajem serwer(k)a.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 62. Data: 2018-01-09 14:46:46
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-01-07 o 20:49, Pete pisze:

    > Odnoszę nieodparte wrażenie, że nie wiesz o czym piszesz. A na pewno nie
    > o konfiguracji repeaterów.

    Dokładnie.
    Adam, przeczytaj mój post w odpowiedzi dla Tomasza. Tam napisałem, czego
    używają tego typu firmy.
    Sam właśnie piszę siedząc na wielkim openspace, gdzie mam nad głową
    tylko w zasięgu wzroku kilkanaście AP. Zapewniam Cię, że nie ma to nic
    wspólnego z repeaterami i tego typu konfiguracją WiFi.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 63. Data: 2018-01-09 14:47:21
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-01-09 o 14:46, Kżyho pisze:
    > Dokładnie.
    > Adam, przeczytaj mój post w odpowiedzi dla Tomasza. Tam napisałem, czego
    > używają tego typu firmy.

    Pomyłka, nie do Tomasz tylko Tobie właśnie odpisałem wyżej.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 64. Data: 2018-01-09 14:51:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 06.01.2018 o 16:03, KIKI pisze:

    > Wybierz router z tej listy, żaden inny i zainstaluj Tomato.
    Kupiłem Netgear R7000. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Tam gdzie
    poprzednio zasięg był ledwo-ledwo teraz śmiga, aż miło. Nie sprawdzałem
    jeszcze tylko w "sraczyku" w piwnicy, ale reszta chałupy jest pokryta
    sygnałem w 100% ;-)
    Ponadto problemy, jakie miałem poprzednio z transmisją do telewizora i
    długim czasem nawiązywania połączenia laptop-router ustąpiły (mam
    nadzieję, że na zawsze).
    Z tej listy mam jeszcze Asus RT N10 i z niego nie jestem zadowolony.
    Zrobię z niego ewentualnie repeater, jakby w lecie ktoś chciał w altance
    używać.
    Jacek

  • 65. Data: 2018-01-09 14:51:53
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-01-07 o 22:01, Uzytkownik pisze:
    > Jaja sobie robisz?
    >
    > Oczywiście, że nie było uruchomionego NAT i DHCP. To były urządzenia,
    > które można było skonfigurować jako router, AP oraz tzw. repeater/brama
    > i ustawiałem jako repeater/bramę w trybie w pełni transparentnym, czyli
    > NAT, adresy DHCP i DNS przydzielane były przez główny router.
    > Kombinowałem jeszcze z różnymi ustawieniami, komputery także i na auto i
    > na stałe IP i nic to nie dawało.

    Mam identyczne doświadczenia ode mnie z domu.
    Też przewaliłem różne konfiguracje tak z tym samym SSID, jak i innym
    itp. itd. Działa to gównianie, włącznie z tym, że klient często się gubi
    do którego AP ma się podpiąć, jak oba mają trochę słabszy sygnał.

    Jak dla mnie jedyne sensowne rozwiązanie to roaming WiFi i coś w stylu
    urządzeń z serii Ubiquity UniFi.
    Taka względnie dostępna cenowa wersja profesjonalnie stosowanych
    rozwiązań. Ostatnio coś podobnego chyba TP-Link też zaproponował.
    U mnie serwer i tak będzie, więc problemu z postawieniem wirtualnego
    kontrolera sieci nie ma.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 66. Data: 2018-01-09 15:02:50
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > O propagacji można długo, ale akurat na tej grupie warto napisać o jednym.
    > "Mam drewniane stropy, więc powinno działać bez przeszkód" -- często się
    > coś takiego słyszy. A to tylko wierzenie ludowe. Częstotliwość 2,4 GHz,
    > ta sama co w kuchenkach mikrofalowych, dobrze jest pochłaniana prze wodę
    > (w kuchence energia fali grzeje bigos). W drewnie zawsze jest wilgoć,
    > tłumienie wychodzi spore. Za to sucha skała krystaliczna może być bardziej
    > przezroczysta.

    Dla laików to może taka skrótowa ściąga w kwestii "zasięgu" różnych
    sieci WiFi (od największego zasięgu do najgorszego):
    - 2,4 GHz 801.11b (maks. 11 mbps),
    - 2,4 GHz 801.11g (maks. 54 mbps),
    - 2,4 GHz 801.11n (maks. 150/300 mbps - w zależności od ilości kanałów),
    - 5 GHz

    Jak zależy na zasięgu, a niekoniecznie na prędkości, to można spróbować
    przełączyć się na wolniejszą sieć G. Zwykle radzi sobie lepiej z
    przenikaniem przez różne ściany niż Nka.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 67. Data: 2018-01-09 15:16:24
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-01-05 o 13:33, Jacek pisze:

> [...]
    > ASUSa Rt Ac 1200+G.
    > Moja niechęć do mnożenia punktów dostępowych wynika z tego, że żona
    > będzie marudzić: dlaczego w kuchni ma się łączyć z X a w pokoju z Y.
    > Mi to za wiele nie przeszkadza.
    > Ponadto uodporniłem już się na to, że z czasem pojawiają się lepsze
    > rozwiązania. Teraz bym takiej chałupy, jak mam nie budował, ale wtedy
    > (1989) była inna sytuacja. To, co wydawało się wtedy dobrym wyborem
    > teraz już nie za bardzo jest fajne.  Mimo wszystko mam kilka rozwiązań,
    > które nadal działają (m.in. brama wjazdowa "zrób to sam" z 1990).

    Koledzy podrzucali tam już alternatywne, podobne rozwiązania.
    Ja polecę jako jedno z rozwiązań to:
    https://unifi-sdn.ubnt.com/
    kupisz sobie 2 APki pod to - jeden na parter, drugi na piętro i już.
    Jak to nie ogarnie, to możesz dołożyć kolejne.
    Kontroler sieci darmowy w formie softu lub maszyny wirtualnej, ale
    według zeznań moich kolegów, nie jest wymagane, żeby działał cały czas -
    wystarczy zainstalować to sobie na kompie na czas konfiguracji. A potem
    APki ogarną się bez tego.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 68. Data: 2018-01-09 15:19:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 stycznia 2018 14:51:53 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > itp. itd. Działa to gównianie, włącznie z tym, że klient często się gubi
    > do którego AP ma się podpiąć, jak oba mają trochę słabszy sygnał.
    Mam tak
    U szwagra zrobiłem jakies półtora roku temu tak:
    Modem funbox od Neostrady na piętrze, podłączony do "netu" właczone wifi
    w ten modem w jedno wejście lan wpięty kabel sieciowy i pociągnięty na dół na
    parter. Tam podłączony ten kabel do portu lan kolejnego sprzętu od Orange- jest to
    outer wifi sagemcom Fast 3764
    W tym de\rugim wyłączone dhcp, i ssid nadany taki sam jak w tym na piętrze
    Od półtora roku to hula bez żadnych problemów urządzenia się przełączają bez
    ingerencji użytkowników
    Sprzęty które wyżej wymieniłem można chyba teraz kupić w cenie ok 30zł sztuka więc
    jest to jedne z tańszych a działających rozwiązań

  • 69. Data: 2018-01-09 15:20:52
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-01-04 o 22:32, Jacek pisze:
> [...]
    > więc raczej tutaj nic nie poprawię.
    > Kupiłem niedawno Asusa RT AC 1200 G+ kierując się dobrymi opiniami, ale
    > okazał sie słabszy od tego Dasana. Na szczęście mogłem go zwrócić.
    > Dziś pożyczyłem na próbę router Tenda z trzeba antenkami, ale też jest
    > wyraźnie słabszy.
    > Jaki model byście polecali, aby miał silne radio?
    > Dodam jeszcze, że w pobliżu nie ma wielu nadajników sygnału mogących
    > zakłócać transmisję. Najbliższy sąsiad ma router na na odległym kanale,
    > a pozostali są dość daleko i przeważnie ich sieci nie są nawet widoczne.

    Routery głównie nadają w poziomie. Sygnał w pionie nadają słabo, a już
    szczególnie w dół.
    Możesz spróbować przenieść ten router na parter i z parteru łapać na
    piętrze. Jest większa szansa, że w ten sposób to zadziała niż jeżeli
    router będzie na piętrze i będziesz próbował łapać sygnał na parterze.
    Od biedy zawieś router do góry nogami na piętrze lub obróć w poziom
    jedną z antenek. Ale to taka generalnie próba ukręcenia bicza z gówna...
    Najlepiej po prostu drugi AP lub jedno z rozwiązań z roamingiem Wifi lub
    WiFi Mesh/Grid. Cześć propozycji już tu w linkach padła.

    Ja u siebie, właśnie z uwagi na jakieś wybitnie mocne tłumienie ścian i
    stropów - planuję zastosowanie Ubiquiti UniFi. Pomijając oczywiście to,
    że do każdego pokoju mam podciągnięte też gigabitowe kable. Bo WiFi to
    się nadaje co najwyżej do oglądania pudelka na lapku czy komórce.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 70. Data: 2018-01-09 15:25:59
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-01-09 o 15:19, Kris pisze:

> [...]
    > Sprzęty które wyżej wymieniłem można chyba teraz kupić w cenie ok 30zł sztuka więc
    jest to jedne z tańszych a działających rozwiązań

    Ale Ty mnie proszę naprawdę nie ucz podstawowych topologii sieciowych :)))
    Ja naprawdę wiem, jak się takie rzeczy zestawia. Jakby to powiedzieć -
    jestem z branży i nawet wykształcenie jakieś w tym kierunku konkretnym
    mam ;)
    Ale rzecz w tym, że niestety na domowych sprzętach działa to różnie,
    bardzo zależnie też od konkretnego otoczenia.
    Owszem, lapki potrafią się przełączyć, ale zazwyczaj jest to z konkretną
    przerwą. Nie ma opcji na praktycznie bezprzerwowe przełączenie między
    APkami. I niezależnie czy miałem jeden SSID czy różne. Być może
    problemem u mnie jest mieszanina różnego sprzętu z różnymi też
    standardami sieci, w których to działa (jeden router/AP jako Nka, drugi
    w standardzie G). Ale generalnie i tak dążę do zrobienia u siebie
    rozwiązania z roamingiem WiFi typu Ubiquity UniFi czy czegoś podobnego,
    jak się jeszcze taniej znajdzie. Zwłaszcza, że router docelowo też
    będzie w formie odpowiedniej linuksowej maszyny wirtualnej i inne cuda
    wianki ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /