  • 1. Data: 2010-12-02 14:08:47
    Temat: Jaki wkład kominkowy kupić - opinie
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Zastanawiam się nad zakupem wkładu kominkowego narożnego z szybą przesuwaną
    ku górze.
    Byłem już prawie zdecydowany na HAJDUKA Volcano 2ph, ale nagle usłyszałem
    opinie że są kiepskie, czy to prawda?
    Jakie macie sami wkłady kominkowe, co polecacie a czego lepiej unikać?

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-12-02 14:39:36
    Temat: Re: Jaki wkład kominkowy kupić - opinie
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Bartek napisał:
> [...]
    > usłyszałem opinie że są kiepskie, czy to prawda?
    > Jakie macie sami wkłady kominkowe, co polecacie a czego lepiej unikać?

    Polecam Jotula, obecnie nie mam, miałem kiedyś ich kozę, znajomy ma
    również kozę. Normalna skandynawska robota gości, którzy wiedzą czym
    powinien być piec, wkład kominkowy, wykonane tak jak powinno być wykonane.

    pzdr.
    rafał

  • 3. Data: 2010-12-02 15:22:37
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Bartek" <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > opinie że są kiepskie, czy to prawda?
    > Jakie macie sami wkłady kominkowe, co polecacie a czego lepiej unikać?

    Supra temporis 2D. Ja go cenię przede wszystim za sprawność i szczelność. No
    i króciec do podłączenia powietrza z zewnątrz. Nóżki to miły dodatek, w
    sumie dzięki nim zbudowałem kominek w jeden weekend.
    Jeśli wkładam suche drewno, to wkład zachowuje sie niemal jak kuchenka
    gazowa: zmniejszam dopływ powietrza - płomień zmniejsza się widocznie w
    ciągu kilku/nastu sekund. Zwiększam - płomień momentalnie rośnie.
    W zeszłym roku, jeszcze w trakcie budowy, nie bywałem w domu codziennie.
    Kiedyś nałożyłem do kominka tyle, że żar utrzymał się przez 2 dni. Teraz gdy
    palę regularnie, dokładam drewno 2-3 razy dziennie, co wystarcza do palenia
    przez całą dobę.
    Minusy:
    -kiepski front, bo zintegrowany z drzwiami. Trzeba się napracować by ładnie
    wykończyć,
    -przy szpachlowaniu okleiłem drzwi folią. Na drugi dzień folię zdjąłem, a
    drzwi były pokryte rdzawym nalotem,
    -system czystej szyby w ogóle nie działa. Szyba syfi się tak, że nie widać
    płomienia po 2-3 dobach palenia. Może z powodu bardzo małego dopływu
    powietrza z zewnątrz. Ale nie mogę zwiększyć, bo na poddaszu robi mi się
    wówczas 30 stopni :)

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2010-12-02 15:52:11
    Od: Meehoo <m...@T...pl>

    Dnia Thu, 2 Dec 2010 15:08:47 +0100, Bartek napisał(a):

> [...]
    > opinie że są kiepskie, czy to prawda?
    > Jakie macie sami wkłady kominkowe, co polecacie a czego lepiej unikać?

    A widziałeś Shmid Ekko 67h?

    Ja mam i polecam, bardzo dobrze wykonany.

    Meehoo

  • 5. Data: 2010-12-03 08:57:07
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Mam Hajduka volcana ale z dzrzwiami od przodu od 2008 r.

    Nic sie nie dzieje, wszystko w najlepszym porządku.

    Konstrukcja stalowa, ma wydzielony dopływ powietrza od dolu (uwaga nei
    wszystkie kominki cos takiego maja - a uwazam ze to podstawowy parametr).

    pzdr
    smerf

  • 6. Data: 2010-12-06 11:52:52
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    A tak przy okazji jakie profile CD stosowaliście?
    Chodzi mi przede wszyskim o grubość 0,5 czy 0,6 mm?

    Pozdrawiam
    BArtek

  • 7. Data: 2010-12-06 13:06:33
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Bartek" <b...@o...pl> wrote:

    > Witam
    > A tak przy okazji jakie profile CD stosowaliście?
    > Chodzi mi przede wszyskim o grubość 0,5 czy 0,6 mm?

    Ja stosowałem 0.6 lafarge. A na front kominka, dałem 3 profile ościeżnicowe,
    żeby spać spokojnie po zamontowaniu płyty marmurowej 2x1x0,03m. Dałem
    również wełnę w 2 warstwach: 3cm kominkowej rockwoola i 5cm zwykłej. Dzięki
    temu obudowa kominka (płyty gk) są zupełnie zimne.

    --
    Bartek

  • 8. Data: 2010-12-07 09:44:04
    Od: mk <d...@t...pl>

    Ja szedłbym odlewany w żeliwo i bez szamotu, do tego z wysuwanym
    popielnikiem, i z drzwiczkami harmonijkowymi.
    Pdr, M