  • 11. Data: 2012-04-24 20:45:27
    Temat: Re: Jakie meble z płyty
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Dyjor" jn6isb$eq3$...@n...task.gda.pl

    > tylko ze trzeba kupić sporo narzędzi i mieć jakiś warsztat.
    > przy małej produkcji może wyjśc drożej niż dobre meble.

    Płyty przyciąć można w sklepie. Chcesz robić filongi?
    W płycie ich nie ma. Natomiast można kupić gotowe
    drzwiczki filongowe. Otwory w drewnie (a nawet
    w ścianie) można wywiercić wiertarką kosztującą
    30 złotych. A może chcesz wytoczyć nóżki? Są
    gotowe w sklepach... Jest cała masa okuć,
    zawiasów itd... Półki można zawiesić na przeciętych
    (w poprzek, ale jak ktoś ma zdolności -- może ciąć
    i wzdłuż) kołkach drewnianych.

    Problemem jest koszt płyt sosnowych.
    Są w Leroju cienkie (18 mm) płyty i grubsze parapety.
    Są też ażurowe drzwiczki a filongowe można kupić w wielu
    miejscach, o ile ma się na takie ochotę. Ostatecznie można
    coś zamówić u stolarza.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2012-04-24 20:54:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > gotowe w sklepach... Jest cała masa okuć,
    > zawiasów itd... Półki można zawiesić na przeciętych
    > (w poprzek, ale jak ktoś ma zdolności -- może ciąć

    problemem jest estetyka...

    bez solidnych narzędzi nie da sie zrobić estetycznych mebli.

    wyjdzie takie sklecone badziewie.

    cięcia musza być idealne, otwory musza być osiowe i bardzo dokładnie
    wykonane co do miejsca

    do zawiasów trzeba mieć frezy i szablony...

  • 13. Data: 2012-04-25 10:02:37
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Do tej pory przejechałem się na maksymalnej tandecie Black Red White i
    >Bodzio (nie wiem jak rodzinnym firmom nie wstyd czego? takiego produkować),
    >więc to odpada.
    >Ogólnie chodzi o to aby meble nie tylko jako? wygl?dały, ale były też
    >użytkowe.
    >Żeby wytrzymały obci?żenie półek ksi?żkami, żeby okleiny się nie odklejały,
    >żeby płyta nie rozchodziła się etc.

    Wszystkie meble masowo produkowane oferują zbliżoną jakość.

    Szczerze mówiąc w domu u mnie jak i u rodziców / znajomych jest dużo mebli
    od BRW i trzymają się mimo lat bardzo dobrze. Są to jednak należy pamiętać
    meble które nie lubią demontażu i przeprowadzek ...
    Miałem też meble od Forte. Pamiętam że płaciłem za nie jakieś chore
    pieniądze , bo były z MDF i jakiś drogi model to po kilku latach zaczęły
    hurtem odchodzić okleiny i je wywaliłem ...
    A te tanie meble BRW (POP) trzymają się bardzo dobrze mimo że minęło wiele
    wiele lat ..
    Mam też inne meble od Forte i też trzymają się znakomicie (nie odchodzi
    okleina , nic nie pęka , nie rozpada się).

    Należy pamiętać jednak o jednym. Meble sami montujemy , będzie solidniej niż
    te składane przez sprzedawcę ...

    A jak chcesz solidne meble to zrób ta jak moi znajomi. Zamówili u stolarza.
    Zrobił im z drewna dębowego , ale cena tych mebli była kilka (naście ?) razy
    wyższa niż mebli "masowych" ...

    Także trzeba zastanowić czy warto kupować meble na "lata". Ja bym nie chciał
    mieć tych samych mebli z kilkanaście / kilkadziesiąt lat ...
    Meble się zmieniają , moda też ...

    Z tego powodu padła fabryka w Swarzędzu. Robili meble na "lata" ale
    zapomnieli że meble modne w latach 60-80 i nie są modne i popularne w XXI
    wieku ...
    Ludzie nie chcieli płacić chorych cen za meble które były już przestarzałe
    stylowo i nie potrzebowali mebli do końca życia ...

  • 14. Data: 2012-08-27 20:41:19
    Od: e...@g...com

    W dniu niedziela, 22 kwietnia 2012 11:21:52 UTC+2 użytkownik Artur Gatty napisał:
    > Witam,
    >
    > Chciałem kupić jakieś meble z płyty do salonu. Możecie coś polecić co jest w
    >
    > miarę solidne?
    >
    > Do tej pory przejechałem się na maksymalnej tandecie Black Red White i
    >
    > Bodzio (nie wiem jak rodzinnym firmom nie wstyd czegoś takiego produkować),
    >
    > więc to odpada.
    >
    > Ogólnie chodzi o to aby meble nie tylko jakoś wyglądały, ale były też
    >
    > użytkowe.
    >
    > Żeby wytrzymały obciążenie półek książkami, żeby okleiny się nie odklejały,

> [...]

    Płyta musi być laminowana. My robimy z wysokojakościowej płyty MDF i mamy
    zadowolonych klientów. www.estoliki.pl