  • 21. Data: 2011-03-20 14:50:05
    Temat: Re: Jakie to pomidory?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    On 20 Mar, 00:09, "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

    > Ch tnie.

    Jutro wyślę Ci całe opakowanie, bo kupiłam kilka.

  • 22. Data: 2011-03-24 16:10:42
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Jutro wyślę Ci całe opakowanie, bo kupiłam kilka.

    Dotarły,dzięki.Przesadzałem pierwsze pomidorki do większych doniczek i mieszkają
    w ogrodzie w namiocie.
    mirzan

  • 23. Data: 2011-03-24 16:45:37
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 17:10:42 +0100, mirzan napisał(a):

    > Dotarły,dzięki.Przesadzałem pierwsze pomidorki do większych doniczek

    Wszystkie od Ciebie skiełkowane, najnowsze siedzą w ciepełku - stokrotne
    dzięki!
    A ja dziś paprykę doniczkuję.

    > i mieszkają
    > w ogrodzie w namiocie.

    Nie boisz się zapowiadanego na weekend oziębienia? - chyba że grzejesz w
    namiocie?

  • 24. Data: 2011-03-25 06:48:50
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

> [...]

    > dzięki!

    > A ja dziś paprykę doniczkuję.

    > Nie boisz się zapowiadanego na weekend oziębienia? - chyba że grzejesz w

    W namiocie mam inspekt ze styropianu,przykryty włókiną.W tym inspekcie mam
    założony kabel świetlny.Taki jak do dekoracji świątecznej z diodami.Słabo
    grzeje,prądu pobiera niewiele,ale wysatarczy aby rośliny nie zamarzły.
    mirzan

  • 25. Data: 2011-03-25 21:41:20
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 25 Mar 2011 07:48:50 +0100, mirzan napisał(a):

> [...]
    > założony kabel świetlny.Taki jak do dekoracji świątecznej z diodami.Słabo
    > grzeje,prądu pobiera niewiele,ale wysatarczy aby rośliny nie zamarzły.

    Hmmm... Ale żeby urosły to raczej takie ogrzewanie nie wystarczy...

  • 26. Data: 2011-03-26 07:24:20
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Hmmm... Ale żeby urosły to raczej takie ogrzewanie nie wystarczy...

    W dzień jest ciepło,jak normalnie w namiocie,a to ogrzewanie potrzebne tylko na
    noc.W ubiegłym roku miałem założony wyłącznik czasowy,grzało od wieczora do
    rana.W tym sezonie grzeję cały czas.
    mirzan

  • 27. Data: 2011-03-26 12:18:29
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

> [...]
    > tylko na
    > noc.W ubiegłym roku miałem założony wyłącznik czasowy,grzało od wieczora

    Tak robiłem i okazało się, że swoje pomidory uzyskałem raptem 10 dni
    wcześniej. "Skórka" nie była "warta wyprawki". Oczywiście w uprawie polowej
    i w takim nieszczęśliwym roku jak ubiegły. Pogoda była mało "pomidorowa". W
    tym roku nasiona wysieję ostatniego marca a sadzonki do gruntu wysadzę po 20
    maja. Zero dodatkowych kosztów i zbędnego (czytaj kosztownego) pośpiechu.
    Pozdrawiam staromodnie
    skryba

  • 28. Data: 2011-03-26 18:17:46
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

> [...]

    > maja. Zero dodatkowych kosztów i zbędnego (czytaj kosztownego) pośpiechu.

    Trzymam pomidorki w ogrodzie,bo nie mam miejsca w mieszkaniu.Sieję w piwnicy,
    pod lampą,na krótko wstawiam do styropianowej skrzyni na balkonie i jak tylko
    da się idą do ogrodu.Do skrzyni na balkonie włażą kocice i liczą sadzonki,a po
    tym liczeniu,trudno pozbierać.W ubiegłym roku chyba wulkan zaszkodził,ten co go
    ruskie odpalili,aby nam uroczystości zepsuć.
    Pozdrawiam.mirzan

  • 29. Data: 2011-03-26 23:28:57
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Mar 2011 13:18:32 -0700 (PDT), Ikselka napisał(a):

> [...]
    > ciemnoczerwono wybarwione w całej masie, ponadto odpowiada mi u nich
    > zupełny-absolutny brak twardej piętki (są mięsiste i soczyste w całej
    > masie, od piętki do czubka), miejsce po ogonku jest malutkie i
    > zupełnie nie ma tych okropnych drewniejących wiązek przewodzących
    > wrastających od ogonka głęboko w miąższ u naszych odmian krajowych.
    > Pakowane są w tacki, po 6-8 sztuk w każdej, owoce niewielkie, lekko
    > wydłużone, foremne, tacka zaspawana celofanem.
    > Niestety nie jest tam podawana konkretna odmiana. Czy ktoś się
    > orientuje, co to za odmiany? Dokładnej nazwy nie ma na etykiecie.

    Dopatrzyłam się w końcu: odmiana Realeza.
    Nigdzie w necie jej nie widzę do kupienia - tzn nasion.
    Zebrałam wiec trochę nasion z pomidorów tej odmiany kupionych wczoraj po
    raz kolejny i wysiałam, resztę nasion zbiorę jeszcze z następnych
    egzemplarzy, w miarę spożycia i wysuszę na następny rok - przydadzą się,
    jeśli aktualny ich wysiew da identyczne owoce jak te, które kupiłam na
    tackach i z których pochodzą nasiona.
    Jesli nasiona są napromieniowane (bo pomidorki jakoś podejrzanie niepsujące
    są) lub mieszańcowe, to pewnie guzik z tego będzie, no ale co szkodzi
    spróbować.

  • 30. Data: 2011-03-27 00:05:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 27 Mar 2011 00:28:57 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > Jesli nasiona są napromieniowane (bo pomidorki jakoś podejrzanie niepsujące
    > są) lub mieszańcowe, to pewnie guzik z tego będzie, no ale co szkodzi

    http://davesgarden.com/guides/pf/go/108516/
    "Seed Collecting:
    N/A: plant does not set seed, flowers are sterile, or plants will not come
    true from seed"
    Czyli wszystko jasne :-(((
    A jednak spróbuję... wbrew rozsądkowi.