  • 11. Data: 2010-08-09 05:39:20
    Temat: Re: Jakiej firmy grzejniki wybrać?
    Od: QbaB <q...@g...com>

> [...]
    > Tyle ze jak sadze tradycyjny grzejnik plytowy nie nagrzewa sie tak jak
    > przednia scianka omawianego grzejnika. Mysle, ze caly grzejnik ma nizsza
    > temp. i na tym polega pic. Pisze sie, ze przednia scianka to i tamto a tylna
    > tylko troche. No ale przeciez i tak ma wyzsza temp. niz sciana bo druga
    > plyta izolatorem nie bedzie. Na dobra sprawe mozna by dac grzejnik
    > jednoplytowy, zdystansowac go od sciany na odleglosc dwuplytowego i uzyskac
    > podobny efekt. Doszukiwac by sie mozna odczuwalnego promieniowania
    > podczerwonego, ale grzejnik to glownie konwekcja i w sumie im nizsza jego

    Otóż wydaje mi się że:

    Owszem grzejniki płytowe to głównie konwekcja ale promieniowanie wcale
    nie jest pomijalne i nieodczuwalne.
    Mam te grzejniki w czuje promieniowanie od nich. Jeżeli więc przednia
    płyta nagrzewa się szybciej to i szybcej człowiek odczuwa ciepło
    pomimo iż temperatura w pomieszczeniu nie wzrosła. Po prosu grzejnik
    zachowuje się jakby mial mniejszą bezwladność niż by to wynikało z
    jego masy, pojemności i możliwości ogrzania pomieszczenia
    (podniesienia temperatury).
    Przy grzaniu ciągłym nie ma to wielkiego znaczenia, przy nagrzewaniu,
    efekt ciepła jest szybszy z racji większego promieniowania (wyższa
    temp przedniego panela).
    Wydaje mi się też że Kermi nie jest jedyną firmą która to stosuje.

    Pzdr
    QbaB

  • 12. Data: 2010-08-09 07:33:15
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Bartek napisał:
    > Witam
    > Podpowiedzcie jakiej firmy grzejniki wybrać a jakie omijać, bo stoję
    > akurat przed wyborem.
    > Purmo, kermi, idmar itd.
    > Pozdrawiam
    > Bartek
    Pytanie raczej do ludzi, którzy remontują stare domy, a nie budują nowe,
    bo pewnie większość grejników na rynku te kilka (naście)lat przeżyje. Ja
    mam stelrady, bo takie przywiózł i zamontował hydraulik, czy są lepsze
    czy gorsze od innych ? nie mam pojęcia. Grzeją pewnie jak inne, jakbym
    miał inne to pewnie też bym różnicy nie widział.

    pozdrawiam
    rafał

  • 13. Data: 2010-08-09 09:09:40
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >zachowuje się jakby mial mniejszą bezwladność niż by to wynikało z
    >jego masy, pojemności i możliwości ogrzania pomieszczenia

    Tak tez podaje producent i wydaje sie to dosc prawdopodobne o ile grzejnik
    nie jest zasloniety meblami czy co tam jeszcze.

    Pozdro.. TK