  • 1. Data: 2010-08-05 22:22:08
    Temat: Jakiej firmy grzejniki wybrać?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Podpowiedzcie jakiej firmy grzejniki wybrać a jakie omijać, bo stoję akurat
    przed wyborem.
    Purmo, kermi, idmar itd.
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-08-06 01:57:46
    Temat: Re: Jakiej firmy grzejniki wybrać?
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Bartek" <b...@o...pl> wrote in message
    > Witam
    > Podpowiedzcie jakiej firmy grzejniki wybrać a jakie omijać, bo stoję
    > akurat przed wyborem.
    > Purmo, kermi, idmar itd.

    Kermi X2

  • 3. Data: 2010-08-07 11:24:48
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    kiki pisze:

    > Kermi X2

    Ja też mam kermi x2
    Jeszcze nie wiem jak grzeją, bo dopiero są zamontowane to raczej góra półka.
    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2010-08-07 13:31:00
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ja też mam kermi x2
    > Jeszcze nie wiem jak grzeją, bo dopiero są zamontowane to raczej góra
    > półka.

    Grzeją z przodu, a nie z tyłu. Tylna płyta jest zdecydowanie zimniejsza i o
    to przecież chodzi.

  • 5. Data: 2010-08-07 19:35:42
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Grzeją z przodu, a nie z tyłu. Tylna płyta jest zdecydowanie zimniejsza i
    > o to przecież chodzi.

    Chodzi pewnie o to, zeby ogrzewalo a nie zeby plyta to i tamto.
    Swoja droga zastanawiam sie, czy to nie jakis chwyt marketingowy, bo
    przednia plyta pewnie bedzie cieplejsza od jakiego kolwiek innego grzejnika
    niemal w kazdym miejscu. Skutkiem tego bedzie nie tyle cieplejsza plyta
    przednia od tylnej co w ogole cieplejsza plyta grzejnika ktora w innym
    grzejniku bedzie relatywnie chlodniejsza.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2010-08-07 21:01:25
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Imergas

  • 7. Data: 2010-08-07 22:13:29
    Od: robercik-us <r...@g...com>

    On 7 Sie, 21:35, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:
> [...]
    > przednia od tylnej co w ogole cieplejsza plyta grzejnika ktora w innym
    > grzejniku bedzie relatywnie chlodniejsza.

    Tu po prostu jest taki numer, że grzejnik ma zasilaną przednią płytę,
    a woda po przjściu przez nią przechodzi przez tylną i tym samym nie
    oddaje tyle ciepła bezpośrednio ścianie.

    Moim zdaniem jest efektywniejszy od tych zasilanych równolegle do obu
    płyt, bo pierwsza porcja energii, którą niesie czynnik grzewczy
    dostaje się do pomieszczenia, a nie do ściany, a ta druga - z powrotu
    - porcja energii wchodzi do płyty bliższej ścianie, co powoduje, że
    energia jest lepiej wykorzystana...ale to tylko takie teoretyczne
    rozważania.

    Na marginesie wspomnę, że dziś instalator odpalił mi testowo
    instalację i... pierwszy dym z komina już poleciał :-).

    Kocioł seko 7,5 do 25 kW, dziewięć grzejników kermi x2, jeden kermi
    x1, dwie drabinki i z 60 m2 podłogówki. Instalacja wykonana na dwóch
    obiegach - otwartym i zamkniętym spięta płytowym wymiennikiem ciepła
    30 kW, ze zbiornikiem na cwu z wężownicą o mocy 35 kW i pojemności 300
    l.

    Kocioł rozpaliliśmy, sprawdziliśmy czy wszystko jest szczelne i się
    rozgrzewa i próbę uznaliśmy za udaną :-). Jeszcze kilka małych
    regulacji i można się grzać.
    Teraz chłopcy zrobią mi wylewki i jak te zwiążą, to będzie już próba
    generalna..., ale to już pewnie dopiero gdzieś we wrześniu, bo wylewki
    swoje muszą odczekać pod podłogówkę.
    pozdr
    robercik-us

  • 8. Data: 2010-08-07 23:07:22
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "robercik-us" <r...@g...com> napisał w wiadomości

    >Tu po prostu jest taki numer, że grzejnik ma zasilaną przednią płytę,
    >a woda po przjściu przez nią przechodzi przez tylną i tym samym nie
    >oddaje tyle ciepła bezpośrednio ścianie.

    To to ja wiem, bywaly juz tu dyskusje i o tych grzejnikach. W sumie
    koncepcja mi sie podoba i jezeli kosztuja podobne pieniadze to czemu nie.
    Wiele wiecej placic chyba nie warto.

> [...]
    >- porcja energii wchodzi do płyty bliższej ścianie, co powoduje, że
    >energia jest lepiej wykorzystana...ale to tylko takie teoretyczne

    Na marginesie, sciana jest ocieplona ale mimo to lepiej zeby sie nie
    nagrzewala to straty w tym miejsc z pewnoscia beda wieksze.
    Tyle ze jak sadze tradycyjny grzejnik plytowy nie nagrzewa sie tak jak
    przednia scianka omawianego grzejnika. Mysle, ze caly grzejnik ma nizsza
    temp. i na tym polega pic. Pisze sie, ze przednia scianka to i tamto a tylna
    tylko troche. No ale przeciez i tak ma wyzsza temp. niz sciana bo druga
    plyta izolatorem nie bedzie. Na dobra sprawe mozna by dac grzejnik
    jednoplytowy, zdystansowac go od sciany na odleglosc dwuplytowego i uzyskac
    podobny efekt. Doszukiwac by sie mozna odczuwalnego promieniowania
    podczerwonego, ale grzejnik to glownie konwekcja i w sumie im nizsza jego
    temp. tym zdrowiej.

    >Na marginesie wspomnę, że dziś instalator odpalił mi testowo
    >instalację i... pierwszy dym z komina już poleciał :-).

    No to jeden etap zamkniety. Gratuluje, bo to jeden z wazniejszych i
    drozszych.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2010-08-08 05:15:26
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Skutkiem tego bedzie nie tyle cieplejsza plyta
    > przednia od tylnej co w ogole cieplejsza plyta grzejnika ktora w innym
    > grzejniku bedzie relatywnie chlodniejsza.

    Zachodzi tutaj pewna oczywista oczywstość: Rano jestem o tyle samo weselszy
    wobec siebie samego normalnego, o ile smutniejszy wobec siebie jestem wieczorem.

    ot ;)

    --
    pozdr Z.

  • 10. Data: 2010-08-08 20:00:23
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:i3lehb$fo1

    > Zachodzi tutaj pewna oczywista oczywstość: Rano jestem o tyle samo
    > weselszy
    > wobec siebie samego normalnego, o ile smutniejszy wobec siebie jestem
    > wieczorem.

    Pewnie nie o to chodzilo.

    Pozdro.. TK