    From: "trio" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Jakość ścian z pustaków (izolacja)
    Date: Thu, 10 Nov 2011 13:50:41 +0100

    Witam,
    zaintrygowała mnie jedna prosta rzecz - jakość i izolacyjność ścian z
    pustaków MAX. Porównajmy ściany:

    http://www.lawenda2.mojabudowa.pl/pliki/lawenda2/ima
    ge/DSC_7167.jpg
    Pomińmy kobitke. Ściany postawione z pustaka i łączone zaprawą tylko od góry
    i dołu, z boków widać, że zaprawa nie była używana. Z tego co widzę, to jest
    dość modny sposób budowania i tak jest na wiekszości budów. Mówi się o
    izolacji, styropianach itp. a przecież szpary między tymi pustakami są spore
    i spokojnie powietrze przechodzi między pustakami, bo te "ząbki" raczej dają
    słabe połączenie.
    Czy to nie są tysiące mostków termicznych?!

    http://www.voila.pl/120/hi1yj/index.php?get=1&f=1
    Tutaj widzimy "brzydką" pomazaną zaprawą ścianę. Zaprawa jest na dole, u
    góry i _od_boków_. Czy taka ściana nie jest dużo lepsza i bez tysięcy
    mostków termicznych?

    Pytam bo mnie to intryguje, zapewne pierwszy sposób budowania jest dużo
    szybszy, ale czy nie gorszy pod względem izolacji? Jak to było u Was na
    budowach? Co o tym wszystkim sądzicie :)