  • 1. Data: 2011-11-10 12:50:41
    Temat: Jakość ścian z pustaków (izolacja)
    Od: "trio" <t...@w...pl>

    Witam,
    zaintrygowała mnie jedna prosta rzecz - jakość i izolacyjność ścian z
    pustaków MAX. Porównajmy ściany:

    http://www.lawenda2.mojabudowa.pl/pliki/lawenda2/ima
    ge/DSC_7167.jpg
    Pomińmy kobitke. Ściany postawione z pustaka i łączone zaprawą tylko od góry
    i dołu, z boków widać, że zaprawa nie była używana. Z tego co widzę, to jest
    dość modny sposób budowania i tak jest na wiekszości budów. Mówi się o
    izolacji, styropianach itp. a przecież szpary między tymi pustakami są spore
    i spokojnie powietrze przechodzi między pustakami, bo te "ząbki" raczej dają
    słabe połączenie.
    Czy to nie są tysiące mostków termicznych?!

    http://www.voila.pl/120/hi1yj/index.php?get=1&f=1
    Tutaj widzimy "brzydką" pomazaną zaprawą ścianę. Zaprawa jest na dole, u
    góry i _od_boków_. Czy taka ściana nie jest dużo lepsza i bez tysięcy
    mostków termicznych?

    Pytam bo mnie to intryguje, zapewne pierwszy sposób budowania jest dużo
    szybszy, ale czy nie gorszy pod względem izolacji? Jak to było u Was na
    budowach? Co o tym wszystkim sądzicie :)

  • 2. Data: 2011-11-10 13:44:29
    Temat: Re: Jakość ścian z pustaków (izolacja)
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > szybszy, ale czy nie gorszy pod względem izolacji? Jak to było u Was na
    > budowach? Co o tym wszystkim sądzicie :)

    Zdecydowanie wybrałbym ten brzydszy sposob, bo przynajmniej pozatykane
    dziury są
    u mnie niestety był ten pierwszy z załącznika, mieszkająć zimą bez
    ocieplenia z gniazdek wiało jak diabli
    i było słychac rozmowy prowadzone dosyć cicho za scianą na zewnątrz.

    Teraz juz nie wieje z gniazdek, ale dopilnowałem ocieplenia, klejenie na
    ramke itp, mostków termicznych moim zdaniem
    nie będzie bo przeciez i tak dochodzi do tego styropian.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-11-10 13:57:57
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "trio" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.lawenda2.mojabudowa.pl/pliki/lawenda2/ima
    ge/DSC_7167.jpg
    > słabe połączenie.
    > Czy to nie są tysiące mostków termicznych?!

    nie, nieruchome powietrze (a w teorii ma być nieruchome, bo zakryte
    szczelnie tynkiem) jest izolatorem. I tak należy murować.

> [...]
    > Tutaj widzimy "brzydką" pomazaną zaprawą ścianę. Zaprawa jest na dole, u
    > góry i _od_boków_. Czy taka ściana nie jest dużo lepsza i bez tysięcy

    taka sciana jest termicznie gorsza ze względu na zaprawe która ma gorszy
    współczynnik niz ceramika, jest droższa w wykonaniu i to w ogóle jest
    wydumka jakiegos niedoczytanego inwestora.

    No i niejako OT - w ogóle nie polecamy takiej ceramiki, bo współczynniki
    maja "takiese", a szczelinami pionowymi potrafi wiać powietrzem zewnętrzym
    co wychładza ściane znacznie bardziej niz jakiekolwiek mostki. A zatem -
    polecamy budowanie z jakiegos taniego betonu komórkowego. Plus grube
    ocieplenie zewnętrzne.

    b.

  • 4. Data: 2011-11-10 15:20:07
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

> [...]
    >
    > http://www.lawenda2.mojabudowa.pl/pliki/lawenda2/ima
    ge/DSC_7167.jpg
    > Czy to nie są tysiące mostków termicznych?!

    Nie, elegancko postawiona sciana, tak ma byc, czysto, schludnie,
    cegły na przekładke

> [...]
    > Tutaj widzimy "brzydką" pomazaną zaprawą ścianę. Zaprawa jest na dole, u
    > góry i _od_boków_. Czy taka ściana nie jest dużo lepsza i bez tysięcy

    To jest podobna sciana j.w. uwalona zaprawą,
    Inaczej sa ulozone pustaki, moze to ma jakis sens, ale niech sie wypowiedza
    inni.:-)

    Na tej samej dlugosci sciany (porownujac do pierwszego zdjecia) wiecej jest
    miejsc z ktory moze wiac - w praktyce nic nie wieje.
    Najlepiej kiedy jest jak najmniej laczen.

    Ilosc mostkow termicznych w obu przypadkach jest taka sama.

    Ale moze punkt rosy bedzie inny ?:)

    To jest stan surowy, te wszystkie uwalone zaprawa przez murarza pustaki beda
    osiem razy kute na wszystkie instalacje i dwadziescia razy beda w nich
    uzupelniane ubytki.

    Adams

  • 5. Data: 2011-11-10 16:29:20
    Temat: Re: Jako?ae ?cian z pustaków (izolacja)
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-11-2011 o 13:50:41 trio <t...@w...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > zaintrygowa?a mnie jedna prosta rzecz - jako?ae i izolacyjno?ae ?cian z
    > pustaków MAX. Porównajmy ?ciany:
    Przyjmij że jest do d..y i zapomnij o nich, jak chcesz tanio, dobrze i
    ciepło to beton
    komórkowy.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2011-11-10 18:55:35
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "trio" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    Każda ściana ma mostki termiczne. Choćby nadproża okienne.
    Okno też jest mostkiem termiczym
    Zaprawa jak na zdjęciach (cementowo-wapienna)
    jest ewidentnym mostkiem termiczym, bo lepiej przewodzi ciepło
    niż ceramika poryzowana. (stąd do murów 1W używa się
    zapraw ciepłochronnych). Im mniej zaprawy tym LEPIEJ.
    Aby zapobiegać nadmiernej infiltracji powietrza dom należy
    otynkować. Powietrze zamknięte w porach jest izolatorem.

    Lepszym rozwiązaniem jest klejenie ceramiki poryzowanej na specjalną
    piankę montazową. Szczególnie istotne przy muropwaniu ponizej
    +5 oC, i przy murach 1W.
    T.

  • 7. Data: 2011-11-10 20:36:38
    Od: <news>

> [...]
    > szybszy, ale czy nie gorszy pod względem izolacji? Jak to było u Was na
    > budowach? Co o tym wszystkim sądzicie :)

    no to ja odpowiem, bo widzę że odpowiadają same fachury od siedmiu boleści
    (bez obrazy, ale taka prawda), więc na zdjęciu nr2 przez okno widać stosik
    owych pustaków, a dokładniej to widać konstrukcję tego pustaka, jego opór
    cieplny nie jest identyczny we wszystkich kierunkach, największy opór
    cieplny ma wzdłuż, a najmniejszy w poprzeg, z tego wynika że ściana na
    zdjęciu nr1 jest zbudowana może i elegancko, ale niefachowo, tanio i szybki,
    ta ściana ma najmniejszy opór cieplny, te szpary też robią swoje,
    natomiast ściana na zdjęciu nr2 jest zbudowana wprawdzie bardzo nie
    estetycznie (pewnie majster miał mało wprawy w tym budulcu) ale jej opór
    cieplny jest najwiekszy bo pustaki są ustawione tak jak powinny, więc ta
    ściana jest cieplejsza nie tylko dlatego ze jest gróbsza, ale też dlatego ze
    pustaki są ułożone w kierunku największego oporu cieplnego, dodatkowo
    zamurowane są pionowe szpary (prawdopodobnie pionowe szczeliny są puste, ale
    zasmarowane zaprawą od zewnątrz), tak więc ściana ze zdjęcia nr2 jest
    zrobiona fachowo i ciepło,
    mam nadzieję że ktoś zrozumiał to co chciałem przekazać,
    pozdrawiam.

  • 8. Data: 2011-11-10 21:08:55
    Od: piechur <z...@g...pl>

    W dniu 2011-11-10 21:36, news pisze:

> [...]
    > zdjęcia nr2 jest zrobiona fachowo i ciepło,
    > mam nadzieję że ktoś zrozumiał to co chciałem przekazać,
    Przepraszam, że tak mało merytorycznie odpowiem ale żal to czytać.
    Polecam udać się do jakiegoś składu budowlanego i zobaczyć jak wyglądają
    materiały budowlane a nie domyślać się po "stosiku na zdjęciu".
    Ewentualnie zajrzeć na strony producentów pustaków.
    Co do samych zdjęć żeby nie było OT to wydaje mi się, że na zdjęciach
    są różne materiały. Na drugim zdjęciu nie widzę pióra-wpustu w tych
    pustakach więc powinno się to murować ze spoiną pionową. Jeżeli jest
    pióro-wpust to muruje się bez spoiny pionowej. Co dziur to sprawę
    powinien załatwić tynk od środka a z zewnątrz też powinna być jaka
    obrzutka. Ja mam dom postawiony z bloczków silikatowych na klej i nie
    dałem z zewnątrz żadnego tynku, bo wydawało mi się, że jest to szczelne.
    Teraz żałuję bo dom mam ocieplony wełną na ruszcie(metoda lekka sucha) i
    czasami mi wieje z gniazdek.
    Pozdrawiam,
    pieszy.

  • 9. Data: 2011-11-10 21:33:00
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    > cieplny ma wzdłuż, a najmniejszy w poprzeg, z tego wynika że ściana na
    > zdjęciu nr1 jest zbudowana może i elegancko, ale niefachowo, tanio i
    > szybki, ta ściana ma najmniejszy opór cieplny, te szpary też robią swoje,

    puknij sie fachowcu w głowe :-) Albo użyj googli...

    b.

  • 10. Data: 2011-11-10 21:37:48
    Od: <news>

    > Przepraszam, że tak mało merytorycznie odpowiem ale żal to czytać.

    no właśnie, nic merytorycznie nie napisałeś, czyli dokładnie nic, zero
    treści,

    > Polecam udać się do jakiegoś składu budowlanego i zobaczyć jak wyglądają
    > materiały budowlane a nie domyślać się po "stosiku na zdjęciu".
    > Ewentualnie zajrzeć na strony producentów pustaków.

    nie muszę się nigdzie udawać bo wszystko widać na zdjęciach, a to że obie
    ściany są zbudowane z różnych pustaków ceramicznych to też nie ma znaczenia,
    bo jak ktoś się przynajmneij trochę orientuje to wie że wszystkie rodzaje
    takich pustaków mają identyczną keirunkopwość oporu (ta sama zasada) więc
    może sam zajrzyj jak potrzebujesz i daruj sobie nie merytoryczne odpowiedzi,
    nara.