  • 1. Data: 2014-02-11 13:38:12
    Temat: Kabel 3x2,5 pod g-k
    Od: "Chlorek" <s...@g...pl>

    Witam
    jaki kabel do gniazdek pod płyty gk 3x2,5mm ? Czym się różnią 300v/ 450v/
    700v ?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-02-12 04:40:18
    Temat: Re: Kabel 3x2,5 pod g-k
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Chlorek napisał:
    > Witam
    > jaki kabel do gniazdek pod płyty gk 3x2,5mm ? Czym się różnią 300v/
    > 450v/ 700v ?

    YdYT, YdYP - koniecznie płaski, nie okrągły "kabelkowy" bo okragłe
    gorzej ciepło odprowadzają.

    --
    Darek

  • 3. Data: 2014-02-12 09:22:23
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:52faed27$0$2360$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > 450v/ 700v ?

    >YdYT, YdYP - koniecznie płaski, nie okrągły "kabelkowy" bo okragłe gorzej

    a niby o ile gorzej? Wobec tego powinienes mu kazac zastosowac przewody na
    nizsze napięcie bo bedą miały cienszą izolację.

    Ja bym radził dać dowolny typ (YDYt, YDYp, YDY) w izolacji 750V. 2,5mm2 do
    gniazdek i 1,5 do oświetlenia. A przekroje sprawdzić w sklepie, bo chińskie
    mm mogą być za małe.
    A widziałem raz przedłużacz chinski, z bolcem, z zewnątrz wyglądający
    solidnie, w którym żyły prądowe były niego grubsze od włosa, a przewód
    ochronny- no cóż, izolacja dla niego była, a przewodu w środku nie.

    b.

  • 4. Data: 2014-02-12 18:03:31
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    >

    > a niby o ile gorzej? Wobec tego powinienes mu kazac zastosowac przewody
    > na nizsze napięcie bo bedą miały cienszą izolację.

    Nie wiem - musiałbym sprawdzić w konkretnych danych. Ale w starych, z
    końca lat osiemdziesiątych wieku minionego przepisach budowy instalacji
    elektroenrgetycznych był zakaz zakrywania przewodów kabelkowych tynkiem
    właśnie ze względu na odprowadzanie ciepła.

    --
    Darek

  • 5. Data: 2014-02-13 08:35:18
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:52fba968$0$2225$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    >elektroenrgetycznych był zakaz zakrywania przewodów kabelkowych tynkiem
    >właśnie ze względu na odprowadzanie ciepła.

    ja tez mam tylko stare :-) Tynk to powinien poprawic odbiór ciepła. No ale
    ja nie o otoczeniu tylko o kształcie przewodów. Bo one znaczenia dla doboru
    nie mają.

    edit:
    ze starych przepisów: przewody YDYp i YDYt 3x2,5 w tynku mozna obciążyć 30A
    a w powietrzu 27A.

    b.

  • 6. Data: 2014-02-14 11:44:12
    Od: "Chlorek" <s...@g...pl>

    Dzięki

  • 7. Data: 2014-02-15 05:55:36
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    > doboru nie mają.
    >
    > edit:
    > ze starych przepisów: przewody YDYp i YDYt 3x2,5 w tynku mozna obciążyć

    A w ziemi to 3x1.5 pozwala 29 A przesłać... Do tego tabele na obniżenie
    prądu przy większej ilości przewodów w rurce czy większej ilości
    przewodów wtynkowych obok siebie, tabele na obniżenie prądu przy wyższej
    przewidywanej temperaturze otoczenia... A wszystko w praktyce się
    sprowadza do nieprzekraczania w sposób istotny (do 10%) gęstości prądu
    10A/mm^2 w instalacjach domowych i stosowaniu przewodów o oczko
    grubszych w budynkach drewnianych.

    --
    Darek