  • 1. Data: 2014-02-10 23:33:13
    Temat: pompa obiegowa
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Może ktoś zna dostawcę, który ma w swojej ofercie pompę potrafiącą dać
    5-6m3/h przy ciśnieniu około 3bar? Pompa obiegowa, więc do pracy
    ciągłej, koniecznie 3 fazowa bez elektroniki (mam własne sterowanie).
    Szukałem i znalazłem Grundfosa, ale cenowo... boli.
    Trochę to dziwne, małe pompy można kupić, tanie są, niestety nie wydolą.
    Później jest dziura i dopiero przemysłowe rozwiązania, ale za zupełnie
    inne pieniądze. Ja niestety jestem gdzieś po środku i nie załapuję się
    na tanie rozwiązania, a na drogie nie bardzo chcę.
    Testowałem Chińczyka 19m3/h i max 1.6bar. W układzie wyszło mi, że
    osiągam niecałe 4m3/h, więc za małe ciśnienie. Kosztowo <1k... mogło by
    od biedy być, ale liczę na coś ciekawszego.
    Ktoś ma coś ciekawego na myśli?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2014-02-11 01:26:47
    Temat: Re: pompa obiegowa
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 lutego 2014 23:33:13 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:
> [...]
    >
    > osiągam niecałe 4m3/h, więc za małe ciśnienie. Kosztowo <1k... mogło by
    >
    > od biedy być, ale liczę na coś ciekawszego.

    A jak byś wziął pompę co nie nazywa się obiegowa na przykład taką
    http://allegro.pl/pompa-mh1300-inox-metalowe-wirnik-
    omnigena-mhi1300-i3925379345.html

  • 3. Data: 2014-02-11 22:19:30
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > A jak byś wziął pompę co nie nazywa się obiegowa na przykład taką
    http://allegro.pl/pompa-mh1300-inox-metalowe-wirnik-
    omnigena-mhi1300-i3925379345.html

    Nawet taką mam, służy do nabijania instalacji.
    Kłopot z nimi jest taki, że jednofazowe, nie przystosowane do pracy
    ciągłej (podobno nie jest to kwestia samego silnika). Za to parametry
    wydajnościowe mają jak znalazł.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2014-02-11 22:34:16
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 11 lutego 2014 22:19:30 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:
> [...]
    >
    > Kłopot z nimi jest taki, że jednofazowe, nie przystosowane do pracy
    >
    > ciągłej (podobno nie jest to kwestia samego silnika). Za to parametry

    Jakiś problem z wymianą silnika na większy trójfazowy? Nieprzystosowanie do pracy
    ciągłej wynika z zastosowania silnika o mocy na styku.

  • 5. Data: 2014-02-12 04:38:19
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik k...@g...com napisał:
> [...]
    >
    > Jakiś problem z wymianą silnika na większy trójfazowy? Nieprzystosowanie do pracy
    ciągłej wynika z zastosowania silnika o mocy na styku.

    Z wytrzymałości łożyskowań, uszczelnień, z wytrzymałości uszczelnień na
    cykle termiczne, z odporności korozyjnej... Pompa do napełniania
    instalacji pracuje na wodzie zimnej, pompa cyrkulacyjna - na wodzie
    gorącej, to znacznie trudniejsze warunki i pompa wody zimnej może zbyt
    długo jako cyrkulacyjna nie pożyć...

    --
    Darek

  • 6. Data: 2014-02-12 13:09:58
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 12 lutego 2014 04:38:19 UTC+1 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    >
    > instalacji pracuje na wodzie zimnej, pompa cyrkulacyjna - na wodzie
    >
    > gorącej, to znacznie trudniejsze warunki i pompa wody zimnej może zbyt

    To niech kupi za 3 tysiące taką samą tylko z większym silnikiem i lepszymi łożyskami
    i lepszym uszczelnieniem. Wymiana łożysk i nawet jak by musiał coś przerobić ( firmę
    mechaniczną buduje) ze stówę może kosztować. Problemy takie jakie masz ty maja tacy
    co nie mają na czym przeróbki zrobić albo mają tak szczupłe głowy że z wyjątkiem
    wydania kasy nie mają żadnych innych pomysłów.

  • 7. Data: 2014-02-12 18:09:31
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik k...@g...com napisał:
> [...]
    masz ty maja tacy co nie mają na czym przeróbki zrobić albo mają tak szczupłe głowy
    że z wyjątkiem wydania kasy nie mają żadnych innych pomysłów.

    Ale jesteś świadom, że w klasycznej pompie cyrkulacyjnej nie masz
    uszczelnień ruchomych? Że materiały potrafią być zupełnie inne jak w
    pompach do wody zimnej? Coś, co zaprojektowano do pracy z wodą zimna,
    niekoniecznie musi wykazać się wystarczającą trwałością przy pracy z
    woda gorącą - a jak się firmę buduje, to raczej tak, żeby zajmować się
    zarabianiem nią pieniędzy a nie wiecznym chrzanieniem się z utrzymaniem
    infrastruktury firmy, bo głupie oszczędności nie dają chwili oddechu
    miedzy kolejnymi konserwacjami i awariami...

    --
    Darek

  • 8. Data: 2014-02-12 19:01:11
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 12 lutego 2014 18:09:31 UTC+1 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    >
    > infrastruktury firmy, bo głupie oszczędności nie dają chwili oddechu
    >
    > miedzy kolejnymi konserwacjami i awariami...

    W takiej pompie co ma 50W faktycznie nie ma. Ale jak ma silnik 2kW to już jest
    wyprowadzony wał, jest sprzęgło, jest uszczelnienie. Chciał tańszą to poradziłem. Ty
    radzisz żeby kupił drogą.

  • 9. Data: 2014-02-12 22:18:09
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
> [...]

    Kłopot z nimi jest taki, że jednofazowe, nie przystosowane do pracy
    ciągłej (podobno nie jest to kwestia samego silnika). Za to parametry

    To typowy silnik trójfazowy (z kondensatorem).
    Kondensator jest na rysunku złożeniowym zaznaczony jako "28".
    http://www.omnigena.pl/obrazki/File/PompaMH1300.pdf
    g.

  • 10. Data: 2014-02-12 22:40:18
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 12 lutego 2014 22:18:09 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:
> [...]
    >
    > Irek.N.
    >

    > To typowy silnik trójfazowy (z kondensatorem).
    >
    > Kondensator jest na rysunku złożeniowym zaznaczony jako "28".

    Możesz się mylić. Tam możesz. Mylisz się na 100%. jest metoda zasilania silników
    trójfazowych z jednej fazy. Taki silnik nie ma mocy nominalnej ani momentu
    nominalnego jaki by wynikał z mocy na tabliczce. To marna proteza. Silniki tego typu
    co w pompie z obrazka jeśli są na 230V są silnikami z dwoma uzwojeniami. Jedno to
    uzwojenie robocze a drugie rozruchowe zasilane na przykład przez kondensator.
    Porównywanie silnika trójfazowego z kondensatorem do silnika jednofazowego z
    kondensatorem to tak jak porównywanie kurwy na barierze z barwą na kurierze. Litery
    takie same i co z tego.