  • 11. Data: 2012-01-11 06:42:00
    Temat: Re: Kabel i woda w jednym wykopie
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    > Życzę powodzenia przy wprowadzaniu kabla do takiej rury.
    > Ciekawi mnie też gdzie to "najczęściej" widziałeś?
    > Kable takie układa się tylko i wyłącznie w rurze arota.

    Spokojnie da się ten kabel do tej rury wodnej wprowadzić,
    W rurach Arot można też - bo to są własnie rury ochronne, przeznaczone do
    takich rzeczy, ale nie "tylko i wyłącznie"!

  • 12. Data: 2012-01-11 07:50:19
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "gzk" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]

    >W rurach Arot można też - bo to są własnie rury ochronne, przeznaczone do
    >takich rzeczy, ale nie "tylko i wyłącznie"!

    Pytanie po co?
    Kabel ziemny zakopać w ziemi i zapomnieć. Po co jakieś rury aroty itp? Aby
    utrudnć sobie życie i koszty podnieść chyba tylko

  • 13. Data: 2012-01-11 08:21:32
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    > Pytanie po co?
    > Kabel ziemny zakopać w ziemi i zapomnieć. Po co jakieś rury aroty itp? Aby
    > utrudnć sobie życie i koszty podnieść chyba tylko

    Po to:
    - do rury można wprowadzić zwykły kabel (sporo tańszy niż ziemny), koszt
    rury jest niewielki
    - w przyszłości bez problemu można wymienić na inny, lub dołożyć jakiś
    dodatkowy

  • 14. Data: 2012-01-11 09:03:39
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "gzk" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Po to:
    >- do rury można wprowadzić zwykły kabel (sporo tańszy niż ziemny), koszt
    >rury jest niewielki

    Zwykły kabel + rura to kosztowo wychodzi podobnie jak ziemny. Dodatkowo
    zwykły kabel w takiej rurze to ryzyko. tam się może woda zbierać wykraplać
    itp a to zwykłym kablom na zdrowie nie wyjdzie.

    >- w przyszłości bez problemu można wymienić na inny, lub dołożyć jakiś
    >dodatkowy

    Zastanawiam się dalej po co?
    Raz położony dobry kabel ziemny i zapominasz o nim. Po co go wymieniać itp
    A zwykła rura kosztuje kilka zł za metr arot jeszcze drożej. Po co więc
    ponosić niepotrzebnie te koszty?
    Rozumiem jeszcze jak jest rura od bramy do domu np to się przyda- bo
    zasilanie bramy, skrętka do domofonu itp można dołożyć. ale dla zwykłych
    przyłączy nie widzę sensu dawać rur/arotów.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 15. Data: 2012-01-11 09:09:13
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Zastanawiam się dalej po co?

    normalnie to po nic, masz racje. Ale w tym, temacie jest kabel koło rury
    wodnej. W takiej sytuacji osłona kabla powinna być, i dałbym arota zeby taki
    od wodociągów gdy sie juz dokopie wiedział ze jednak nie dokopał sie do wody
    a do czegos innego.

    > Raz położony dobry kabel ziemny i zapominasz o nim.

    Chyba ze ktos go przy okazji dziabnie.

    b.

  • 16. Data: 2012-01-11 09:11:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

    >Chyba ze ktos go przy okazji dziabnie.

    To naprawi i tyle. Jak foli niebieskiej nie widział to jego problem;)

  • 17. Data: 2012-01-11 09:20:27
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    > Rozumiem jeszcze jak jest rura od bramy do domu np to się przyda- bo
    > zasilanie bramy, skrętka do domofonu itp można dołożyć. ale dla zwykłych
    > przyłączy nie widzę sensu dawać rur/arotów.

    Czytałeś co napisał wątkotwórca? Chyba nie.
    To może teraz przeczytaj:

    "Pasuje mi ze wzgledow przestrzennych puszczenie w jednym wykopie
    odprowadzenia wody (drenem) i kabla ziemnego 5x4mm (w rurze oslonowej, bo w
    poprzek podjazdu do garazu), ktory bedzie zasilac rzeczy typu naped bramy,
    oswietlenie itp. W sumie odbiornikow na 3-4 kW."

  • 18. Data: 2012-01-11 11:10:30
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > To naprawi i tyle. Jak foli niebieskiej nie widział to jego problem;)

    w zbliżeniach uzywa sie osłony otaczającej a nie folii, weź juz przestań.

    b.

  • 19. Data: 2012-01-11 18:27:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 11 Jan 2012 09:21:32 +0100, gzk napisał(a):

    > - do rury można wprowadzić zwykły kabel (sporo tańszy niż ziemny), koszt
    > rury jest niewielki

    Ja bym się chciał dowiedzieć co to 'zwykły kabel' bo po mojemu kabel, to
    przewód który przystosowany jest do układania w ziemi.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 20. Data: 2012-01-11 19:36:07
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    > Ja bym się chciał dowiedzieć co to 'zwykły kabel' bo po mojemu kabel, to
    > przewód który przystosowany jest do układania w ziemi.

    Widze że internet masz, to może poguglaj, poczytaj.... może słwonik jaki do
    ręki weź...