  • 21. Data: 2012-01-11 21:46:34
    Temat: Re: Kabel i woda w jednym wykopie
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > ycz powodzenia przy wprowadzaniu kabla do takiej rury.

    za pomocą "fisztajpika" wciągnąłem kilkadziesiąt przewodów w peszle,
    więc nie przewiduję problemów...

    > Ciekawi mnie te gdzie to "najcz ciej" widzia e ?
    > Kable takie uk ada si tylko i wy cznie w rurze arota.

    najczęściej... czyli wyłącznie tak się układa w moich stronach wiązkę
    przewodów od domu do bramy (dwa zasilające, jeden domofonowy i czasem
    jeszcze coś na zapas), o rurze arota w lokalnych składach nie
    słyszeli, wszyscy dają w ziemię 32 niebieską od wody... martwi mnie
    tylko ta hipotetyczna woda w środku, może kilka naciętych otworków od
    spodu załatwi sprawę (teren suchy więc za rurę drenarską nie będzie
    robić...)

    pozdrawiam
    s_13

  • 22. Data: 2012-01-11 22:34:02
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    Ale tu nie dyskutujemy o przewodach do bramy typu skrętka, ale o głównym
    kablu zasilającym 4 lub 5 x 10mm2, którego samego ciężko jest ułożyć w
    wykopie, a co dopiero wciągnąć do rury PE o średnicy 32mm.
    Wprowadzając do rury arota 50 lub o większej średnicy trzeba się mocno
    natrudzić, a przy tym rura karbowana daje lepszy poślizg, ponieważ
    wprowadzany kabel styka się z tą rurą na mniejszej powierzchni.
    Idę o zakład, że dam Ci 20m takiego kabla oraz 20m rury wodnej PE i się
    pos....sz, a nie wciągniesz.

  • 23. Data: 2012-01-12 07:03:07
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Plumpi" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ale tu nie dyskutujemy o przewodach do bramy typu skrętka, ale o głównym
    > kablu zasilającym 4 lub 5 x 10mm2,

    kolejny co czytać nie umie: mówimy o 5x4mm!
    i w te 20m rury taki kabel można wciągnąć bez problemu

  • 24. Data: 2012-01-12 20:36:14
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "gzk" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > kolejny co czytać nie umie: mówimy o 5x4mm!
    > i w te 20m rury taki kabel można wciągnąć bez problemu

    Mea culpa :)

  • 25. Data: 2012-01-14 11:04:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 11 Jan 2012 20:36:07 +0100, gzk napisał(a):

    > Widze że internet masz, to może poguglaj, poczytaj.... może słwonik jaki do
    > ręki weź...

    Mam też trochę materiałów dotyczących elektrotechniki, nawet jakieś papiery
    które potwierdzają moje kwalifikacje w tym przedmiocie...
    Gdybyś z takim tekstem wyleciał na elektrotechnice, to byś dostał pałę i
    siad na miejsce.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 26. Data: 2012-01-14 11:05:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 12 Jan 2012 08:03:07 +0100, gzk napisał(a):

    > kolejny co czytać nie umie: mówimy o 5x4mm!

    Kablu, czy przewodzie, zdecyduj się.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 27. Data: 2012-01-15 16:15:46
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    wiadomości news:c1.01.3TQHyX$0n7@mike.oldfield.org.pl...

    > Mam też trochę materiałów dotyczących elektrotechniki, nawet jakieś
    > papiery
    > które potwierdzają moje kwalifikacje w tym przedmiocie...
    > Gdybyś z takim tekstem wyleciał na elektrotechnice, to byś dostał pałę i
    > siad na miejsce.
    >

    > --
    > ___________ (R)
    > /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    > ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    > _______/ /_ GG: 3524356
    > ___________/ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/

    Jak papiery masz..... to powinieneś wiedzieć o jaki kabel chodzi ;)
    W szkole różnych innych rzeczy też cię pewnie uczyli, i co? Też tak święcie
    ich trzymasz?

    Nie ma dokładnej definicji określającej czym jest kabel a czym przewód.

  • 28. Data: 2012-01-15 18:25:49
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Nie ma dokładnej definicji określającej czym jest kabel a czym przewód.

    No fakt, to sie nazywa wiedza techniczna i jest bardzo ważna sprawą przy
    inwestycjach. Kiedys bedziesz wiedzial czym sie różnią, spoko :)

    b.

  • 29. Data: 2012-01-15 19:37:55
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

> [...]
    >

    > No fakt, to sie nazywa wiedza techniczna i jest bardzo ważna sprawą przy
    > inwestycjach. Kiedys bedziesz wiedzial czym sie różnią, spoko :)

    To korzytając ze swojej wiedzy technicznej podaj nam definicje kabla i
    przewodu.
    Tylko podeprzyj je najlepiej jakąś normą
    a nie tylko swoją szkolną więdzą,
    np.: "Kabel jest na ogół grubszy i przeznaczony do układania w ziemi a
    przewód zaś cieńszy i ...."

  • 30. Data: 2012-01-15 19:49:37
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

> [...]
    > a nie tylko swoją szkolną więdzą,
    > np.: "Kabel jest na ogół grubszy i przeznaczony do układania w ziemi a

    Ale to własnie wiedza techniczna a nie normy mówi, ze kabel układamy w
    ziemi, a przewód nie (przekroje nie maja znaczenia, są i cienkie kable, i
    grube przewody). Nie ma też norm, którym końcem się wbija gwóźdź, a pewnie
    wiesz jak sie do tego zabrać.

    b.