    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Kanał dopływu powietrza do kominka.
    Date: Thu, 1 Dec 2011 10:33:52 +0100

    Muszę wykonać kanał dopływu powietrza do komory spalania.
    Trochę sobie poczytałem i mam w związku z tym pewne obawy. Gdzieś piszą że
    wlot takiego kanału musi być od strony gdzie kierunek wiatru jest dominujący
    gdyż ma być zapewnione odpowiednio wyższe ciśnienie w dolocie. No niestety
    ale na to sobie pozwolić nie mogę gdyż musiałbym przeryć cały salon.
    Pozostało mi więc wybrać miejsce albo z boku albo z tyłu budynku.
    Z tyłu budynku w rogu salonu i garażu jest zacisze wietrzne. Długość rury
    (kucia) to około 1,50m. Myślę że lepsze jest to miejsce niż z boku budynku
    gdyż wiatr opływający budynek powodowałby wyciąganie powietrza z dolotu.

    Zastanawiam się też jak głęboko umieścić rurę, tzn czy tuż pod posadzką w
    warstwie styropianu czy też pod styropianem w chudziaku albo nawet pod nim.
    W przekroju wyglada to tak:
    1. posadzka 5-6cm
    2. styropian 10cm
    3. warstwa izolacji z podwójnej folii budowlanej
    4. chudziak 6-15cm
    5. zagęszczona pospóła 60-80cm

    Podejście powietrza do kominka ma kształt okrągły w rozmiarze 10cm więc
    wystarczy rura 10cm okrągła lub kwadratowa z redukcją na okrągłą.
    Zastanawiam się, czy nie wystarczy umieścić rurę w warstwie styropianu,
    wypełnić spód i boki pianką, narurze od góry położyć ze 2cm styropianu po
    to aby posadzka w tym miejscu nie przemarzała od mroźnego powietrza w rurze
    i zakryć to 3-4cm wylewką.
    Czy też koniecznie muszę wykuć także chudziak i w nim albo pod nim
    umieszczać rurę.

    Pierwszy wariant jest prostrzy z dwóch powodów:
    1. Mniej kucia bo tylko posadzkę nacinam głęboko tarczą na szerokość 12-13cm
    i wydłubuję pas betonu oraz styropianu.
    2. Przebicie przez ścianę z maxa wykonam bez problemu otwornicą koronową z
    węglikami fi 110mm jaką akurat posiadam.
    Drugi wariant ma utrudnienia:
    1. Nawiercić chudziaka po obu stronach wzdłuż otworu co 1-2cm wiertłem aby
    przy kuciu nie pękął przypadkowo no i aby samo kucie szło łatwiej.
    2. Przebicie przez ścianę fundamentową z betonu ale niestety w górnej jej
    części znajduje się owieńcowanie z 4 prętów żebrowanych 12mm. Może się
    okazać że trafię pomiędzy zbrojenie ale może być i tak że trafię na
    zbrojenie którego nie mogę go wyciąć. Samo przekuwanie się przez 30cm betonu
    także mi się nie bardzo uśmiecha.

    Jakieś opinie?

    Marek