  • 31. Data: 2009-08-20 06:55:30
    Temat: Re: Kanalizacja - gdzie kupić czwórnik narożny????
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    news:h6hv90$rc6$1@news.interia.pl...

    > Haha, niezle. :-))

    Takie obywatelskie nieposłuszeństwo zróbmy.
    Wódka na fakturę na US
    Może zakupy w SexShop równiez z faktura na US.
    Będzie krzyżowa kontrola- będzie jazda.
    To nasze prawo jest nieźle popierdzielone na szczęście Polacy sobie nieźle
    radzą z dostosowywaniem go do rzeczywistości;))

    Krzysiek

  • 32. Data: 2009-08-20 10:21:18
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Marek Dyjor wrote:

    > ale do BIMS + musi iść z jakimś instalatorem bo BIM nie sprzedaje dla
    > indywidualnych osób.

    Zawsze gdy tam jestem, jest przynajmniej jeden klient. Jaki problem
    poprosić o drobną przysługę?
    Płacisz mu gotówką na miejscu a on się rozlicza z BIMS+em :)

    pozdrawiam Piotr

  • 33. Data: 2009-08-20 17:29:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr_Boncza wrote:

    > Zawsze gdy tam jestem, jest przynajmniej jeden klient. Jaki problem
    > poprosić o drobną przysługę?
    > Płacisz mu gotówką na miejscu a on się rozlicza z BIMS+em :)

    hm... A BIMS rpozwiaże z instalatorem umowę i da mu bana w całej sieci :)

    a tak serio maja swoich ludzi którzy śledzą ogłoszenia w sieci i na
    allegro, jak złapią kogoś na sprzedaży materiałów sprzedawanych tylko w
    sieci BIMS to firma która to kupiła dostaje bana na zakupy w ich sieci.

  • 34. Data: 2009-08-24 08:24:05
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Wed, 19 Aug 2009 12:48:00 +0200, kris napisał(a):
    > Nie został zjedzony, wypity. I tyle.
    I to w stosowną rubrykę księgowa wpisze.

    --
    Pooh Zwijasz?
    http://zwijaj.pl/

  • 35. Data: 2009-08-24 08:29:12
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 08:55:30 +0200, kris napisał(a):
    > To nasze prawo jest nieźle popierdzielone na szczęście Polacy sobie nieźle
    > radzą z dostosowywaniem go do rzeczywistości;))
    Czyli co? Wg Ciebie państwo znów powinno przestać ufać obywatelom i
    wprowadzić obowiązek podpisywania faktur itp itd?

    --
    Pooh Zwijasz?
    http://zwijaj.pl/

  • 36. Data: 2009-08-24 08:37:31
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pooh" <n...@n...pooh.priv.pl> napisał w wiadomości
    > Czyli co? Wg Ciebie państwo znów powinno przestać ufać obywatelom i
    > wprowadzić obowiązek podpisywania faktur itp itd?

    Ale to nie o podpisywanie chodzi.
    Przecież nawet jak faktura jest z podpisem to mogę najnormalniej w świecie
    kupic coś w BIMS np na dane z wizytówki Twojej firmy i mogę im ta fakture
    podpisać.
    Chodzi o to że te faktury zdaniem niektórych powinny być księgowane u
    nabywcy. Mnie się zdaje ze takiego obowiązku nie ma(skoro z tej faktury nie
    dokunano zadnych odliczeń vatu itp to po kiego grzyba księgować) ale ja
    specjalistą w tych sprawach nie jestem. Zresztą w większości tego typu
    sklepów mozna kupic na paragon podając nip firmy;)) Kupowałem/kupuję tak
    wielokrotnie.

    Krzysiek

  • 37. Data: 2009-08-24 12:29:46
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Mon, 24 Aug 2009 10:37:31 +0200, kris napisał(a):
    > ale ja specjalistą w tych sprawach nie jestem.
    To się nie wypowiadaj.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
    Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> http://zwijaj.pl/

  • 38. Data: 2009-08-24 13:41:41
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > To się nie wypowiadaj.
    Dlaczego mam sie nie wypowiadać. Nawet w tym watku podobnie jak ja uważa
    kilka osób(że takich faktur sie nie księguje).
    Na podobno fachowej grupie prawo tez nikt sie nie dopatrzył przestepstwa w
    takim postępowaniu.

    Więc sprawa nie jest taka oczywista jakby się Tobie wydawało.

    Krzysiek

  • 39. Data: 2009-08-24 18:44:38
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > kilka osób(że takich faktur sie nie księguje).
    > Na podobno fachowej grupie prawo tez nikt sie nie dopatrzył przestepstwa w

    Kris, nie upieraj sie. Faktura to dokument i podlega ewidencji. Nie do
    wystawcy, czy odbiorcy nalezy ocena skutkow podatkowych czy pochodzenia
    towaru. Po to ktos wymyslil dokumenty zeby o czyms swiadczyly, co jest jak
    najbardziej naturalne i logiczne. Prowadzac dzialalnosc przyjmujesz na
    siebie pewne obowiazki i nie bardzo wiem po co ta dyskusja. Po kiego brac
    faktury ktorych nie chce sie ksiegowac? To po pierwsze. Po drugie, mozesz
    kupowac towar, brac faktury na podkladke, a kiedy uda sie towaru nie nabic
    na kase to faktury do kosza a ewidencjonowac tylko jedna, ktorej wartosc
    zgodzi sie na kasie. To przestepstwo. Biorac faktury nie ksiegujac ich
    narazasz sie na podejzenia takiego procederu i nie zdziw sie jak bedziesz
    potraktowany jak przestepca, a sankcje karno skarbowe sa bardzo dotkliwe.
    Dla mnie nie ma o czym gadac i szczerze troche sie dziwie poziomem
    kompetencji piszacych na grupie prawo skoro to dla nich malo oczywiste.
    Swego czasu zdaje sie na wspomnianej prze Ciebie grupie czytalem produkcje
    jednego z tamtejszych bywalcow piszacych, ze odliczen budowlanych mozna
    dokonywac tylko i wylacznie jezeli na fakturze podany jest PKWIU towaru.
    Jezeli tacy tam medrcy to nie trac czasu.

    > Więc sprawa nie jest taka oczywista jakby się Tobie wydawało.

    Sprawa jest oczywista, tyle ze nie w tym watku bo wiekszosc ma watpliwosci,
    ale nie tworza prawa. Wiekszosc jak wiadomo to demokracja, ale jeden ma
    prawo oceny sytuacji i to ten ktorego prawo jest w naszym kraju
    sankcjonowane a nazywa sie budzet panstwa i ma gdzies opinie grupy prawo.
    Nie ksiegowanie to nie przestepstwo, ale na pewno nienormalna praktyka, o
    rzetelnosci juz pisalem. O przypadku jaki znam osobiscie tez, o swietym
    spokoju nie zapomnialem, wiec pytam po co komu ten klopot?
    Nie tak dawno temu obowiazywal przepis, ze za nieodprowadzony VAT przez
    wystawce faktury mozna bylo scigac odbiorce bo ten sobie odliczyl VAT
    niezaplacony przez wystawce i budzet poniosl straty. Co z tego, ze to
    nielogiczne, bandyckie i glupie? Chcesz sie tlumaczyc z powodu jakiejs
    glupiej faktury i narazac sie na kontrole, remanenty w srodku najlepszego
    sezonu, albo inne laskawosci okolicznego naczelnika urzedu skarbowego?

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2009-08-24 20:54:56
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Kris, nie upieraj sie. Faktura to dokument i podlega ewidencji. Nie do
    > wystawcy, czy odbiorcy nalezy ocena skutkow podatkowych czy pochodzenia
    > towaru.

    Ja się nie upieram- pisałem nawet że nie jestem pewien. Powiem wiecej- wisi
    mi to i powiewa jakie są skutki podatkowe takich poczynań.
    Ale strasznie nielogiczne to prawo skoro teoretycznie Ty możesz mieć kłopot
    bo ja w sklepie kupię dwa wina+kaszanke z fakturą wystawiona na dane Twojej
    firmy(przecież te wszystkie dane są ogólnodostępne)

> [...]
    > ale jeden ma prawo oceny sytuacji i to ten ktorego prawo jest w naszym
    > kraju sankcjonowane a nazywa sie budzet panstwa i ma gdzies opinie grupy

    Ja tez mam gdzieś opinie grupy prawo a budżet państwa to jakby nie tego
    samego państwa w różnych urzędach dotyczył. U mnie urząd interpretuje tak u
    Ciebie odwrotnie. I wszystko zgodnie z prawem(nie mylić z grupą prawo)

    > Nie ksiegowanie to nie przestepstwo

    Więc co nie jest zabronione to chyba jest dozwolone;))

    ,> ale na pewno nienormalna praktyka, o rzetelnosci juz pisalem.

    Takich nienormalnych praktyk które są stosowane powszechnie moge wymienić od
    ręki długą listę- jak zapewne każdy z nas

> [...]
    >kontrole, remanenty w srodku najlepszego sezonu, albo inne laskawosci
    >okolicznego naczelnika urzedu skarbowego?

    Ale teoretycznie nie masz wyjścia. Bo nawet nie wiesz że ktoś robi Tobie
    kłopot kupując kaszankę i dwa wina w Eurocashu.
    Chore to nasze prawo jest i tyle

    Nie kasuj swoich danych z sieci, nie ukrywaj wizytówek, nie wykreślaj swych
    danych z książek telefonicznych.

    2 flaszki starogardzkiej gdańskiej i 2kg kiełbasy na sobotniego grila nie
    wezmę na fakturę z Twoimi danymi. Obiecuję.
    Jeśli już sklep zechce mnie obdarować fakturą to jako nabywca będzie widniał
    Urząd Skarbowy właściwy dla miejsca mojego zamieszkania;))

    Kris