  • 41. Data: 2009-05-22 07:59:10
    Temat: Re: Kiedy kupowac węgiel?
    Od: a...@g...com

    On 22 Maj, 07:53, xart <x...@g...com> wrote:

    > ... to kredyt hipoteczny tez sie nie oplaca, a jednak :)))
    > Z mojej strony EOT.

    Nie nie.. Koszt inwestycji wcale nie jest wiele wyzszy :) Oczywiscie
    jezeli nie zalezy nam na marce i nie musimy miec w kotlowni
    najdrozszego viessmanna. Ceny dobrych polskich pomp opartych o
    identyczne podzespoly co 3 x drozszy viessmann spadly do poziomu
    10-12k pln / 7-9kW, a najtansze dolne zrodlo (kolektor poziomy) to 5k
    pln. Odejmujac chociazby koszt wybudowania komina (min. 3-4k pln),
    pomieszczenia na sklad opalu, zsypu na wegiel (jakies specjalne
    okienko) - wychodzi naprawde bardzo konkurencyjnie :) Armatura,
    instalacja CO, uruchomienie kotlowni w obu przypadkach kosztuje
    podobnie.
    Ale moze lepiej jednak zrobmy EOT ;P
    pozdr.

    --