  • 11. Data: 2011-01-21 16:56:36
    Temat: Re: Kierunek drzwi wewnetrznych
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > ;D
    >
    > PS. Ja mam na zewnatrz :)
    > pozdr.
    >
    > --
    Ale kaszanę uwaliłeś ... :-DDD

    Ja mam jedne na zewnątrz - główne, od kotłowni zewnętrzne - też na
    zewnątrz, od garażu - do góry podnoszone, od ogrodu... do wewnątrz.

    No właśnie o podnoszonych nie napisałeś - to chyba najlepsze rozwiązanie :-)

    pozdr
    Robert G

  • 12. Data: 2011-01-21 19:33:49
    Od: nightwatch77 <r...@g...com>

    Najlepiej żeby się otwierały do góry jak brama garażowa.

  • 13. Data: 2011-01-22 00:10:32
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wiadomościnews:ih9iai$q9h$1@news.onet.pl...

    > drzwi zewnętrzne powinny się otwierać na zewnątrz,

    Eee jakas herezja.
    Czemu:
    -nie uda sie zastosowac lancucha.
    -jak sie otworza to wiatr je skutecznie odstuka w pierwsze 2h kiedy
    nie beda pilnowane,
    -maja wieksza szanse sie zamoczyc
    -trudniej jest zrobic tak zawiasy zeby sie ich nie dalo podwazyc/
    rozmontowac.

  • 14. Data: 2011-01-22 00:16:04
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 20 Sty, 15:53, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Dom przygotowuję do odbioru i mam w jednej łazience jedne drzwi - do
    > holu i drugie drzwi - do sypialni.
    >
    > Te do holu otwierają się normalnie - na zewnątrz, a drzwi
    > łazienka/sypialnia otwierają się do łazienki.
    >
    > Drzwi do kotłowni otwierają się na zewnątrz - myślę, że tak jest
    > logicznie, bo i miejsca w kotłowni mam mało.
    >
    > W pokojach drzwi otwierają się do wewnątrz pokoi. Z garażu do pom.
    > gospodarczego w stronę pom. gosp.
    >
    > Czy są jakieś normy regulujące takie sprawy jak kierunek otwierania
    > drzwi? Nie chcę, żeby mi znowu robili schody przy odbiorze budynku.

    Norm nie znam ale zasada glowna jest taka ze tam gdzie bedziesz
    czesciej siedzial/dzialal tam dzwi zrob na zewnatrz. Bo po prostu tak
    jest ekonomiczniej. Odstepstwo jest tylko takie ze jesli tak
    zamontowane drzwi beda niepraktyczne/kłopotliwe to sie montuje z
    drugiej strony. Ale zazwyczaj daje sie albo zmienic prawo/lewo albo
    wykombinowac odsuwane. Takie sprawy obmysla architekt i jesli okazuje
    sie ze z dzwiami masz problem to jest to wina architekta. Niewielkie
    pocieszenia ale zawsze.

    A znam jeszcze jedno odstepstwo: Dzwi w biegu schodow powinny sie
    otwierac na zewnatrz.

  • 15. Data: 2011-01-22 07:32:51
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik ptoki napisał:

    > A znam jeszcze jedno odstepstwo: Dzwi w biegu schodow powinny sie
    > otwierac na zewnatrz.

    No akurat architekt nie miał tu nic do powiedzenia, bo drzwi mam
    założone wg moich potrzeb dobrze i wcale nie kierowałem się tu
    projektem, bo dopuściłem się pewnych modyfikacji, a chodzi mi jedynie o
    kwestie prawne - gdyby ktoś chciał mi się czepiać przy odbiorze.

    Myślę jednak, że nie powinno być problemu, bo nie sądzę, by ktoś się
    fatygował.

    pozdr
    Robert G

  • 16. Data: 2011-01-24 07:37:33
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.01.2011 17:20, Adam pisze:
    [ciach]

    > Za Bigbeat z forum muratora cytuje:
    >
    > Do wewnątrz / Na zewnątrz:
    [ciach]

    > ;D

    No to trzeba iść na kompromis i zrobić przesuwane ;->