  • 1. Data: 2010-02-08 12:18:39
    Temat: Kinkiety z czujnikeim ruchu nad schody
    Od: "shat" <a...@s...pl>

    Poszukuję kinkietów nad schody na piętro z czujnikiem ruchu skierowanym w
    dół. Coś takiego:

    http://www.lampyogrodowe.pl/sklep,601,,,03,,pl-pln,7
    01765,0.html

    Tutaj czujnik jest skierowany poziomo, więc chodząc po salonie światło nad
    schodami będzie się często włączało.

    Czy znacie jakieś alternatywy ?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2010-02-08 20:30:18
    Temat: Re: Kinkiety z czujnikeim ruchu nad schody
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Daj sobie spokój. To nie działa tak, jakbyś chciał. Będzie Ci się non stop
    włączać, albo włączy się na półpiętrze.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 3. Data: 2010-02-09 03:30:56
    Od: "Andrzej" <aibplwyłączone@gazeta.pl>

> [...]
    01765,0.html

    > Tutaj czujnik jest skierowany poziomo, więc chodząc po salonie światło nad

    Ja używam do kontaktowych firmy GE razem z czujnikiem oświetlenia. Sprawują
    się rewelacyjnie dokładnie jak oczekuję i to już od 5 lat ale są na małe
    lampki 5W i niestety na 110V więc to inne rozwiązanie. Czujnik ruchu w
    postaci niewielkiej kulki zaskoczył mnie czułością i niemal brakiem martwych
    stref. Świetnie sie sprawdza również w łazience.

    Czułość w określonym kierunku możesz ograniczyć zamalowując pewna strefę lub
    osłabić jej czułość przez przyklejenie kilku warstw przezroczystej taśmy
    klejącej.

    Bardzo wysoka ocena dawana przez użytkowników na Amazon.com potwierdza
    użyteczność takiego rozwiązania. Może nie jest to dla ciebie ze względu na
    napięcie ale może ktoś produkuje cos podobnego na nasz rynek ja kupowałem
    takie światła na wyprzedaży chyba za niecałe 2$ bo to ten stary model obok
    tego nowego z tego linku:

    http://tnij.org/fs7d

  • 4. Data: 2010-02-09 08:44:24
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

    "shat" <a...@s...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Tutaj czujnik jest skierowany poziomo, więc chodząc po salonie światło
    > nad schodami będzie się często włączało.

    Oddzielny czujnik ruchu, sterujący kinkietami. Czujnik należny umieścić
    tak, żeby włączał się dopiero jak ktoś wchodzi na schody (z obu stron).

    Qwinto

  • 5. Data: 2010-02-09 08:56:08
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Qwinto wrote:
    > Oddzielny czujnik ruchu, sterujący kinkietami. Czujnik należny umieścić
    > tak, żeby włączał się dopiero jak ktoś wchodzi na schody (z obu stron).

    U mnie na schodach jest najprostrzy kinkiet ze świetlówką
    energooszczędną 7W . Włączana wczesnyn popołudniem, wyłączana przed
    północą. I działa już tak parę lat. Żadnych czujników i innych
    (psujących się) bajerów.

  • 6. Data: 2010-02-09 09:17:55
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

> [...]
    01765,0.html

    > Tutaj czujnik jest skierowany poziomo, więc chodząc po salonie światło nad

    Jasne - stałe i niezależne od wyłacznika oświetlenie żarówkami led - moc
    pobierana około 3W:
    http://www.allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string
    =%C5%BCar%C3%B3wka+led
    lub z akumulatorami wbudowanymi:
    http://www.allegro.pl/listing/search.php?string=%C5%
    BCar%C3%B3wka+led+akumulatorowa&from_showcat=1&categ
    ory=0
    Ta zapewnia oświetlenie także w przypadku czasowej przerwy w dostawie
    energii elektrycznej przez około 12 godzin.

  • 7. Data: 2010-02-09 10:07:05
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

    "Mikolaj Rydzewski" <m...@c...pl> wrote in message

> [...]
    > energooszczędną 7W . Włączana wczesnyn popołudniem, wyłączana przed
    > północą. I działa już tak parę lat. Żadnych czujników i innych

    Nie bój, świetlówka też Ci się kiedyś popsuje :)

    Qwinto

  • 8. Data: 2010-02-09 10:10:18
    Temat: Re: Kinkiety z czujnikeim ruchu nad schody - zdjęcie
    Od: "shat" <a...@s...pl>

    Link do zdjęcia:

    http://yfrog.com/72img6816dj

    Czujnik w kinkiecie na górze i na dole powinien być skierowany w dół, kable
    wiszą na samym początku i końcu schodów.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2010-02-09 10:12:54
    Od: "shat" <a...@s...pl>

    "Andrzej" <aibplwyłączone@gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > ruchu w postaci niewielkiej kulki zaskoczył mnie czułością i niemal
    > brakiem martwych stref. Świetnie sie sprawdza również w łazience.

    W moim przypadku odpada, spójrz na zdjęcie które dołączyłem w poście niżej.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2010-02-09 12:53:38
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Qwinto wrote:
    > Nie bój, świetlówka też Ci się kiedyś popsuje :)

    Wszystko się psuje. Jednak stosunek złożoności do jakości w moim
    przypadku jest najkorzystniejszy :-)