  • 31. Data: 2010-09-04 16:16:18
    Temat: Re: Klimatyzator z LerojaMerlina
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    napisał w wiadomości news:i5tppb$e18$1@inews.gazeta.pl...

    > "Jan Werbiński" 4c82606b$0$22813$6...@n...neostrada.pl

    > Czyli 6 groszy za 10 godzin na metr kwadratowy?
    > (pisałeś o 0.06 za kWh w efekcie pompowania ciepła i drugiej strefy)

    6 groszy za kilowatogodzinę ciepła. To na ile metrów i w jakim czasie jest
    nieistotne.

    > 65 m^2*0.06 zł/1000Wh * 24 h * 100 W/m^2
    > jednostki się skrócą do złotówek -- dobrze
    > 65*6*24/1000
    >
    > 9.36 dziennie??
    >
    > To niespełna 300 złotych miesięcznie. :) (280?)

    Licząc pomieszczenie 30m2 i jego straty wynoszące 100W/m2 otrzymujemy
    zapotrzebowanie na moc 3000W = 3kW.
    Teraz jeśli chcemy mieć ciepło całą dobę, a nie tylko przez godzinę musimy
    pomnożyć tą energię przez 24 godziny otrzymując w ten sposób 3x24= 72
    kWh/dobę. Jeśli tego mało i chcemy mieć ciepło przez całą zimę to trzeba
    grzać odpowiednio dłużej.
    To jest grube uproszczenie i zwykle zapotrzebowanie jest mniejsze w
    zależności od temperatury zewn. To wyliczenie zakłada pracę w typowej
    pogodzie stycznia. W zależności od ocieplenia czy klimatu te współczynniki
    się zmieniają.

    I dlatego trzeba po prostu to sprawdzić. Wzór 100W/m2 jest używany do
    obliczenia maksymalnej wydajności ogrzewania. Np jakiej pojemności piece
    akumulacyjne są potrzebne albo jaki klimatyzator. Faktyczne zużycie jest
    sporo mniejsze, ale zapotrzebowanie oblicza się na wariant pesymistyczny.

    > Nawet po dodaniu amortyzacji (tysiąc rocznie?) to jest niedużo
    > w zestawieniu z ,,tradycją'' miejskiej sieci ciepłowniczej.
    > Znowu coś plączę?

    Nie da się tego tak policzyć.

    > Ponadto... 7 kW starczy na grzanie (bez wietrzenia)
    > piętrowego domu o podstawie 7 metrów na 7 metrów. :)
    > Mieszkanie w bloku ma dwie ściany zewnętrzne i cztery
    > wewnętrzne, więc trzeba ze 3 razy mniej energii...
    > Wietrzenie tak duża zabiera? :)

    A ile ten dom ma okien? Ile cm styropianu? Na wietrznej górce, czy w lesie?
    Czy ma grzane ściany od sąsiada, czy tylko zewn?

    > Lepsze są pieniądze. :)

    No lepsze
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 32. Data: 2010-09-04 16:28:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jan Werbiński" 4c826f66$0$27037$6...@n...neostrada.pl

    > Na tym, żeby parownik był cały czas zimny i skraplała się na nim para. W tym celu
    wentylator chodzi powoli, sprężarka też.

    > Celem chłodzenia jest maksymalne wypompowanie ciepła z pomieszczenia. Wentylator
    chodzi tak, aby jak najszybciej schłodzić,
    > dopiero po osiągnięciu niskiej temperatury zwalnia. Sprężarka działa tak, aby
    sprawnie wypompować ciepło, a nie tylko po to żeby
    > utrzymywać parownik w niskiej temperaturze.
    > Niby to samo, a inaczej.

    Ale im niższa temperatura, tym wyższa wilgotność względna przy tej samej
    wilgotności bezwzględnej, a że w nieskończoność nie można podnosić tej
    wilgotności (i względnej, i bezwzględnej), dochodzi do skroplenia nadmiaru
    (czyli i wylania do rynsztoka) wody, przez co spada wilgotność bezwzględna,
    choć wilgotność względna jest wtedy bardzo duża. Chłodne, ale wciąż wilgotne
    powietrze wpada do mieszkania, miesza się z ciepłym powietrzem i gwałtownie
    suszy, gdyż im wyższa temperatura, tym niższa wilgotność względna przy tej
    samej wilgotności bezwzględnej...

    Możliwości innego suszenie nie widzę, :) chyba że takie, że jakiś czas
    to coś chłodzi, a jakiś grzeje. :)

    Ale może się dokształcę, gdy już będę miał jakiś klimatyzator u siebie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2010-09-04 16:40:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jan Werbiński" 4c8270dd$0$27040$6...@n...neostrada.pl

    > 6 groszy za kilowatogodzinę ciepła.

    Tak -- uzyskaną dzięki pompowaniu ciepła.

    > To na ile metrów i w jakim czasie jest nieistotne.

    Tak.

> [...]

    tą energię przez 24 godziny otrzymując w ten
    > sposób 3x24= 72 kWh/dobę. Jeśli tego mało i chcemy mieć ciepło przez całą zimę to

    4.32 za dobę -- tyle co mnie, zważywszy różna powierzchnię

    > To jest grube uproszczenie i zwykle zapotrzebowanie jest mniejsze w zależności od
    temperatury zewn.

    No tak. Inaczej nocą, inaczej w dzień, inaczej w luty, inaczej we wrześniu.

    > To wyliczenie zakłada pracę w typowej pogodzie stycznia.

    Aha. Czyli średnio znaczni emniej -- w ciągu 8 miesięcy okresu
    grzewczego. :) (od początku września do końca kwietnia)

    > W zależności od ocieplenia czy klimatu te współczynniki się zmieniają.

    No tak.

> [...]
    > pojemności piece akumulacyjne są potrzebne albo jaki klimatyzator. Faktyczne
    zużycie jest sporo mniejsze, ale zapotrzebowanie

    Więc to ogrzewanie jest bardzo tanie. :) (w zestawieniu z ,,tradycyjnym'')

    > Nie da się tego tak policzyć.

    > A ile ten dom ma okien? Ile cm styropianu? Na wietrznej górce, czy w lesie? Czy ma
    grzane ściany od sąsiada, czy tylko zewn?

    Okna i styropian były typowe, ale zima była sroga -- chyba minus 20 stopni. :)
    (typowanie sprzed 20 lat, więc chyba takie, jakie jest i teraz)
    Ściany ziębione -- dom stojący luzem, ale nie na wietrznej górce.

    > No lepsze

    :)

    Jak to mówią -- pieniądze szczęścia nie dają, a im mniej
    szczęścia w doczesności, tym większa chwała nieśmiertelna. ;)

    -=-

    Nic to... Czekam na wieści z Leroja...
    Jeśli ktoś ma na oku jakaś firmę klimatyzacyjną -- mile widziane wieści o niej. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2010-09-04 18:33:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jan Werbiński" 4c82539d$0$27046$6...@n...neostrada.pl

    potwierdzenia tej informacji.

    > No to każdy się nadaje.

    I okazuje się, że te chyba mają do +10 stopni Celsjusza, więc tak
    sobie nadają się do grzania, zwłaszcza w nocy, gdy temperatura
    potrafi spać znacznie poniżej +10 stopni Celsjusza w czasie, gdy
    nie ma jeszcze ciepła ,,miejskiego''.

    Jest 04 września, godzina 20:30 (co się niby i tak pojawi w nagłówkach)
    a temperatura zewnętrzna na ścianie mojego mieszkania spadła do 12.9 stopni
    Celsjusza z błędem/dokładnością 1 stopnia Celsjusza...

    Wewnątrz, w kuchni, mam 21.3 (z tym samym błędem) i 52% wilgotności
    z błędem 5% -- nie 5% z 52%, ale mniej więcej ;) (52+/-5)%...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2010-09-04 18:40:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 4 Sep 2010 20:33:26 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    > Celsjusza z błędem/dokładnością 1 stopnia Celsjusza...
    >
    > Wewnątrz, w kuchni, mam 21.3 (z tym samym błędem)

    Jest pewna różniczka: kiedy ogrzewasz klimą mieszkanie w bloku, otoczone ze
    wszystkich stron innymi miszkaniami, to w sumie nie masz się co obawiać, ze
    klima nie da rady, ba, możesz go zupełnie nie ogrzewać i nie zamarzniesz
    zimą - sąsiedzi dogrzeją :-)
    Ale już ogrzewanie klimą domu (czyli w moim przypadku) nie ma sensu ani
    ekonomicznie, ani praktycznie - bezwładność cieplna jest może i spora, ale
    nie ma owego sąsiedzkiego mimowolnego "wspomagania".

  • 36. Data: 2010-09-04 18:49:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ikselka" lyvh06u6ermr.1rg1e7q1vffak$....@4...net

> [...]
    > ekonomicznie, ani praktycznie - bezwładność cieplna jest może i spora, ale
    > nie ma owego sąsiedzkiego mimowolnego "wspomagania".

    Ale po co mi klimatyzator na dogrzewkę, jeśli on nie zdoła dogrzać? :)
    Lepiej chyba dziś kupić piecyk z grzałką elektryczną. :)

    Potrzebny mi klimatyzator dogrzewający do +5 na zewnątrz. :)
    Albo panel słoneczny na balkon. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2010-09-04 22:23:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jan Werbiński" 4c823271$0$20988$6...@n...neostrada.pl

    > Tak. Musisz mieć klucz dynamometryczny.

    Klimatyzator Zibro SC 1226
    Seria klimatyzatorów SC do samodzielnego
    montażu - wyjątkowa linia produktów w ofercie Zibro.

    Cała seria SC jest wyposażona w szybkozłączkę do połączenia
    jednostki wewnętrznej i zewnętrznej, dzięki czemu możliwy
    jest samodzielny montaż bez posiadania specjalistycznego
    sprzetu jak monometry, pompa próźniowa, czynnik chłodniczy.

    Możesz zamontować i urochomić klimatyzatory z serii SC samodzielnie
    tym łatwiej, że w pakiecie otrzymasz zestaw niezbędnego osprzętu!!!

    http://helios24.pl/klimatyzator-zibro-split-sc-1226-
    do-samodzielnego-montazu-26kw-p-33.html

    Z innych miejsc można wyczytać podobne informacje. Nawet są rysunki (w PeDeeFach
    branych
    ze strony http://www.zibro.pl/) szybkozłączki oraz jest informacja o tym, że można
    5-10
    razy rozłączyć złączkę -- mniemam, że właśnie taką szybkozłączkę. :)

    Z innych źródeł wiem, że taki klimatyzator jest droższy od ,,zwykłego'',
    ale za to (w zamian za wyższą cenę) gotowy do samodzielnego montażu
    i gotowy do samodzielnego uruchomienia. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 38. Data: 2010-09-04 23:36:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" i5u3ds$gi8$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > sobie nadają się do grzania, zwłaszcza w nocy, gdy temperatura
    > potrafi spać znacznie poniżej +10 stopni Celsjusza w czasie, gdy

    Tryb­chłodzenia­ Tryb­ogrzewania­
    Tryb­osuszania­
    Temperatura ­pomieszczenia 17°C­-­32°C 10°C­-­27°C
    17°C­-­32°C
    Temperatura ­zewnętrzna­ 18°C­-­40°C 10°C­-­24°C
    18°C­-­40°C

    I chyba odpada... Z PeDeeFu man_SC12xx_2 ze strony http://www.zibro.pl/serwis.php

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2010-09-05 00:36:41
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    napisał w wiadomości news:i5ts3g$lg2$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > bezwzględna,
    > choć wilgotność względna jest wtedy bardzo duża. Chłodne, ale wciąż

    Ta względna jest duża, ale tylko kilka milimetrów od parownika.

    > powietrze wpada do mieszkania, miesza się z ciepłym powietrzem i
    > gwałtownie
    > suszy, gdyż im wyższa temperatura, tym niższa wilgotność względna przy tej
    > samej wilgotności bezwzględnej...

    Wpada, ogrzewa się tracąc gwałtownie na wilgotności względnej i tyle.

  • 40. Data: 2010-09-05 00:38:45
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    napisał w wiadomości news:i5tsqb$njs$1@inews.gazeta.pl...
    > Więc to ogrzewanie jest bardzo tanie. :) (w zestawieniu z ,,tradycyjnym'')

    Zakładając, że się klima nie zepsuje, to jest tanie. W innym przypadku może
    być drogo...

    > Jak to mówią -- pieniądze szczęścia nie dają, a im mniej
    > szczęścia w doczesności, tym większa chwała nieśmiertelna. ;)

    Sprzedam niedrogo wieczną chwałę nieśmiertelną za pieniądze teraz. ;-)