  • 1. Data: 2010-09-19 20:42:40
    Temat: Klinkierowe parapety samemu - jak?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Parapety z klinkierowych płytek parapetowych, niezbyt grubych, ściana 2W
    15cm styro, okna drewniane.

    Ogólne zasady znam choćby z tej strony:

    http://www.destro.pl/budownictwo/jak...klinkierowych
    /

    Jednak potrzebnych jest mi kilka informacji n/t szczegółów:

    1) co z końcami parapetu? Poradnik podaje, że mają być wpuszczone w
    elewację, super, ale co z tymi wystającymi poza elewację częściami końców?
    Stalowe parapety zwykle mają tu podniesiony do pionu rant, a co się robi w
    klinkierowych, żeby woda nie zaciekała na ścianę? Żadnych systemowych
    kształtek zakańczających nie widziałem, ale może słabo szukałem?

    2) linkowana wyżej instrukcja podaje, że brzeg parapetu wsunięty pod okno.
    fajnie, moje okna mają nawet specjalne podfrezowanie, z 5mm głębokie własnie
    do tego celu, ale czy ono wystarczy? Nie za płytkie? Jak w tym momencie
    wygląda uszczelnienie tego miejsca? Silikon? Akryl? Czy coś innego?

    3) czym fugować takie płytki? Fugą do klinkieru, "zwykłą" fugą, czymś innym?

    4) czy parapet oparty w sumie o sam styropian na pewno będzie wystarczająco
    wytrzymały? Na pewno nie są potrzebne żadne dodatkowe podpory kotwione do
    ściany?

    5): wg instrukcji płytki parapetowe klei się na klej elastyczny. Ale tego
    nie może być przecież zbyt gruba warstwa. Jeśli więc u mnie styropian kończy
    się równo z murem, okno jest od dołu podklinowane z gdzieś 2cm luką, a i
    podfrezowanie pod parapet jest też kolejne 2cm od dołu okna, wyrabia się w
    tym wszystkim dość potężna warstwa kleju, zwłaszcza tuż przy oknie. I co?
    Tak się to robi? Czy najpierw ten spadek czymś innym (czym?) uformować i
    dopiero do tego kleić płytki?

    J.

  • 2. Data: 2010-09-20 08:28:26
    Temat: Re: Klinkierowe parapety samemu - jak?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote in message
> [...]
    > własnie do tego celu, ale czy ono wystarczy? Nie za płytkie? Jak w tym
    > momencie wygląda uszczelnienie tego miejsca? Silikon? Akryl? Czy coś

    Silikon

> [...]
    > oknie. I co? Tak się to robi? Czy najpierw ten spadek czymś innym (czym?)
    > uformować i dopiero do tego kleić płytki?

    trzeba było pomyśleć wcześniej i kazać dać styropian wyżej, teraz trzeba
    zrobić sztukówkę ze styropianu, pod parapet tak aby nie zrobić sobie tam
    mostka cieplnego z kleju, czy innego materiału o niskiej izolacyjności. O
    nośność się nie martw, przecież styropian jest klejony do ściany a możliwe
    że i kołkowany.

  • 3. Data: 2010-09-20 08:36:44
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 20.09.2010 10:28, Marek Dyjor wrote:
    > "Jarek P." <j...@g...com> wrote in message
    >
    > Silikon

    raczej uszczelniacz dekarski lub sika flex
    S.

  • 4. Data: 2010-09-20 14:55:48
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > klinkierowych, żeby woda nie zaciekała na ścianę? Żadnych systemowych
    > kształtek zakańczających nie widziałem, ale może słabo szukałem?

    Są kształtki z kapinosem.

> [...]
    > własnie do tego celu, ale czy ono wystarczy? Nie za płytkie? Jak w tym
    > momencie wygląda uszczelnienie tego miejsca? Silikon? Akryl? Czy coś

    Ful wypas wygląda tak: ;-)
    -wyrównujesz styropian pod parapet, zaciagasz klejem,
    -wklejasz taśmę do uszczelniania w łazienkach pomiędzy ramę okna i
    styropian, (polecam bardzo, szczególnie od zachodu)
    -zaciągasz styro uszczelniaczem do łazienek i tarasów,
    -wklejasz kształtki parapetu, fugujesz,
    -łączenie parapetu z elewacją i oknem uszczelniasz silikonem.

    > 3) czym fugować takie płytki? Fugą do klinkieru, "zwykłą" fugą, czymś
    > innym?

    Fugą, która się nadaje do klinkieru. Głowy bym sobie tym nie zawracał.

    > 4) czy parapet oparty w sumie o sam styropian na pewno będzie
    > wystarczająco wytrzymały? Na pewno nie są potrzebne żadne dodatkowe
    > podpory kotwione do ściany?

    Będzie trzymać bez problemu.

> [...]
    > oknie. I co? Tak się to robi? Czy najpierw ten spadek czymś innym (czym?)
    > uformować i dopiero do tego kleić płytki?

    dosztukuj styropian, sfazuj aby uzyskać spadek i klej.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2010-09-20 18:38:40
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Są kształtki z kapinosem.

    Bocznym? To ja poproszę o wskazanie producenta, który ma coś takiego w
    ofercie, bo przejrzałem tego ostatnio multum i nie widziałem NIGDZIE.

    > Ful wypas wygląda tak: ;-)
    > -wyrównujesz styropian pod parapet, zaciagasz klejem,

    Samym? Bez siatki?

    > -wklejasz taśmę do uszczelniania w łazienkach pomiędzy ramę okna i
    > styropian, (polecam bardzo, szczególnie od zachodu)

    O tym w poradnikach nie mówią, a pomysł niezły, dzięki.

    > -zaciągasz styro uszczelniaczem do łazienek i tarasów,

    A to co za specyfik, konkretnie?

    J.

  • 6. Data: 2010-09-21 11:15:41
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    > Użytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisał w wiadomości

    > Bocznym? To ja poproszę o wskazanie producenta, który ma coś takiego w
    > ofercie, bo przejrzałem tego ostatnio multum i nie widziałem NIGDZIE.

    A, to tu Cie boli. Pewnie nie ma, ale tu kapinos jest niepotrzebny. Woda
    pocieknie po krawędzi i skapnie z kapinosa od frontu.

    > Samym? Bez siatki?

    Ja tam siatki nie dawałem. Po co? chodzi o stworzenie warstwy zczepnej dla
    uszczelniacza. Może i ten klej jest w ogóle niepotrzebny...

    > O tym w poradnikach nie mówią, a pomysł niezły, dzięki.

    > A to co za specyfik, konkretnie?

    Dwuskładnik do uszczelniania tarasów. Ja używam remmers bo mam go najtaniej,
    ale może być mapei, PCI czy cokolwiek innego.

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2010-09-21 11:42:49
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Uszczelniacza nie potrzeba, bo tam nie stoi woda, zreszta fuga jest na
    tyle wodoszczelna ze nie pusci wody.
    Dodatkowo klei sie to na dobry klej elastyczny ktory jest wodo i mrozo
    odporny.

    Uszczelniacze do tarasow daje sie, bo spodnia warstwa jest przewaznie
    nasiakliwa, wiec jak wchlonie wode i przyjdzie mroz, to moze odstrzelic.
    Tutaj jest styropian wiec takiej obawy nie ma.

    Zelecenie jest takie, ze powinno sie dac pod spod siatke wywinieta na
    brzegi. Ale wiele ekip klei parapety bezposrednio na styropian i nic sie
    nie dzieje. Ja mam tez tak zrobione bo po prostu mi sie spieszylo.
    Jest to na tyle stabilne ze nawet jak przypadkiem zona na tym stanela to
    nic sie nie stalo.
    S.

  • 8. Data: 2010-09-21 13:29:00
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> wrote:
> [...]
    > nasiakliwa, wiec jak wchlonie wode i przyjdzie mroz, to moze odstrzelic.
    > Tutaj jest styropian wiec takiej obawy nie ma.

    No a po co daje sie uszczelniacz do lazienki? :)

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2010-09-22 08:56:33
    Od: Kwasik <piotrkropkakwas@orangekropkapl>

    Sebastian Sawicki pisze:
    > Jest to na tyle stabilne ze nawet jak przypadkiem zona na tym stanela to
    > nic sie nie stalo.

    Ja w styropianie 15cm w zewnętrznej połówce (7-8cm) wyciąłem rowek w
    kształcie V, wsadziłem pręta fi 8 i zalałem betonem. Po to właśnie, żeby
    żona mogła na parapety stawać przez przypadek ale i specjalnie.
    Jakoś wydaje mi się, że te płytki na samym kleju i styropianie mogą mieć
    tendencję do złamania się na fudze.

    Piotrek

  • 10. Data: 2010-09-22 10:10:23
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 21.09.2010 15:29, Bartek wrote:

    > No a po co daje sie uszczelniacz do lazienki? :)

    Ja dawalem tylko w przestrzeni gdzie mam kabine. Gdzie teraz leje wode
    strumieniem. I jest woda non stop. Robiac drugi raz juz bym chyba nie
    dawal. Chyba ze bym robil brodzik z plytek.
    S.