  • 51. Data: 2009-03-17 17:45:51
    Temat: Re: Kolektor sloneczny
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marex wrote:
    > A cena prądu (liczysz 0,25zł/kwh) to juz tak zostanie na
    > stałe..Ciekawe, że liczony jest eksploatacji termy na lata , przy
    > cenie obecnej.Pobozne zyczenie, że nie wzrosnie przez te 10 lub 20
    > lat. A wtedy porównanie juz nie takie zwycieskie dla Twojej termy.
    > Wiatraki w krajach rozwinietych stawiają na potegę, choć koszt
    > uzyskiwania z nich energii naklezy do najdroższych.. N a r a z i
    > e...! Gdyby nie liczono "do przodu" nikt by nie wydawał 1mln euro na
    > 60metrowy wiatrak. Jak ktoś życzy sobie taniej energii, a inne
    > aspekty środowiska też są wazne, to nie zniechecał bym tak łatwo..

    za wyjątkiem idiotów kórzy najpierw obywatelom zabierają forsę w podatkach a
    potem łaskawie im dopłacja do wiatraków. Nikt normalny nie zainwestowałby w
    wiatraki nawet feniga czy centa gdyby musiał to zrobić na normalnych
    komercyjnych zasadach.

  • 52. Data: 2009-03-23 19:46:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marex wrote:

    > Jakos widziałem wiele wiecej tych wiatraków w Europie anizeli tylko
    > w Niemczech.Wszedzie jacyś głupi... ci Angole, zle sie dzieje w
    > panstwie duńskim, Holendrom się chce tyle tego kręcić.We Włoszech
    > gdzie tylko sie da powciskali na budowlach kolektory-chociaż mróz im
    > specjalnie nie dokucza.. A u nas -jest tanio !- co tam odnawialna
    > energia..~~tradycja węgla,miału i stali.

    jezusie maryjo...

    kolektory są tym bardziej opłacalne im droższa energia ma służyć do grzania
    wody oraz im większe jest nasłonecznienie.

    A elektrownie wiatrowe nie są opłacalne bez olbrzymich dotacji.

    mały wiatrak takie ok 3-4 kW kosztuje ok 100 000 zł. policz szybko po jakim
    czasie sie zwróci ta inwestycja.

    nawet jakby teoretycznie wiatrak robił prąd non stop przez cały czas.