    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Kolektor sloneczny
    Date: Mon, 23 Mar 2009 20:46:44 +0100

    Marex wrote:

    > Jakos widziałem wiele wiecej tych wiatraków w Europie anizeli tylko
    > w Niemczech.Wszedzie jacyś głupi... ci Angole, zle sie dzieje w
    > panstwie duńskim, Holendrom się chce tyle tego kręcić.We Włoszech
    > gdzie tylko sie da powciskali na budowlach kolektory-chociaż mróz im
    > specjalnie nie dokucza.. A u nas -jest tanio !- co tam odnawialna
    > energia..~~tradycja węgla,miału i stali.

    jezusie maryjo...

    kolektory są tym bardziej opłacalne im droższa energia ma służyć do grzania
    wody oraz im większe jest nasłonecznienie.

    A elektrownie wiatrowe nie są opłacalne bez olbrzymich dotacji.

    mały wiatrak takie ok 3-4 kW kosztuje ok 100 000 zł. policz szybko po jakim
    czasie sie zwróci ta inwestycja.

    nawet jakby teoretycznie wiatrak robił prąd non stop przez cały czas.