  • 31. Data: 2012-03-11 09:30:52
    Temat: Re: Komin ceramiczny problem.
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-11 00:26, Lewis pisze:

    > Dobra już wiem.
    > http://www.stalenierdzewne.pl/porady-ekperta/zastoso
    wanie-stali-typu-14828-i-14404-w-instalacjach-komino
    wych

    Ale teraz pytanie odnośnie tego jak zachowa się taki wkład przy
    stosowaniu dodatków typu sadpal?

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 32. Data: 2012-03-11 10:03:03
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Zrób normalny komin. Kup cegły i zlęc komuś albo sam wymuruj.
    > Komin z cegiel pożar sadzy wytrzyma, te g...a systemowe nie wytzrymują a
    > kosztują sporo drożej.

    to właśnie ceglany nie wytrzymuje pożaru sadzy... poza tym bardziej osadzi
    się w nim sadza, bo powierzchnia w nim nie jest gładka i przekrój nie
    okrągły...

    pozdrawiam
    s_13

  • 33. Data: 2012-03-11 10:17:36
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > ale niestety chyba muszę się z Tobą zgodzić, że modułowy komin ceramiczny
    > to gówno.

    no daj spokój kolego... miałeś jeden gówniany komin, który ci sie rozleciał,
    a oceniasz wszystkie... po pierwsze, jak wyżej, komin mógł być gówniany, po
    drugie mógł być źle zbudowany( wiem, ze się da, bo sam musiałem budowlańcom
    patrzyć na ręce, żeby nie naciapkali zaprawy tam, gdzie nie trzeba)
    komin systemowy jest lepszy, bo ma gładka powierzchnie, na której nie osadza
    się sadza, łatwą do czyszczenia, odporną na kondensaty, wysoką temperaturę i
    nawet... pożar sadzy...:-)
    mam taki z IBF i sobie chwalę, a palę mokre drewno, obrzyny iglaste, kartony
    i deski z budowy też przeszły przez niego, raz w roku kominiarz wyciąga pół
    wiaderka opadłej sadzy i ścianki komina nawet nie są czarne, jest ok...

    > Pozostaje problem co teraz zrobić.

    składaj reklamację, weź swojego rzeczoznawcę, przygotuj kwity odbioru
    kominiarskiego od kominiarza, od tegoż o corocznym przeglądzie i
    czyszczeniu... jak nikt nie wtajemniczony, to o pożarze sadzy nie
    wspominaj... znajdź umowę z budowlańcem, który komin stawiał, na wypadek,
    gdyby rzeczoznawca znalazł błędy w budowie komina, wtedy jego będziesz
    ciągał...
    jak to nic nie da, to wkładaj rurę do tego komina, bo nic lepszego nie
    zyskasz budując od nowa z cegieł i też wkładając tę samą rurę...

    pozdrawiam
    s_13

  • 34. Data: 2012-03-11 10:43:03
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-11 11:17, s_13 pisze:

> [...]
    > kartony i deski z budowy też przeszły przez niego, raz w roku kominiarz
    > wyciąga pół wiaderka opadłej sadzy i ścianki komina nawet nie są czarne,

    No u mnie właśnie palone było sezonowanym drewnem, różnego gatunku,
    mokrego, surowego drewna ten piec i komin nie widzieli. Jedynie piec
    działa ze sterownikiem co wzmaga przyrost sadzy i powstawanie
    kondensatu.Kominiarz nawet nie musiał być wzywany do czyszczenia komina
    bo zwyczajnie po kilku miesiącach palenia nie trzeba nic nadzwyczajnie
    czyścić. Ale jednak ta sadza musiała tam być skoro się zapaliła...

> [...]
    > jak to nic nie da, to wkładaj rurę do tego komina, bo nic lepszego nie
    > zyskasz budując od nowa z cegieł i też wkładając tę samą rurę...

    Jasne dzięki kolego. Będę jak najszybciej się da coś musiał z tym zrobić
    zanim cały ten wkład sie rozleci...
    Też byłem zapewniany że systemowy ceramiczny komin to och i ach i nie
    oszczędzałem na remoncie w żadnym miejscu... a wyszło jak wyszło...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 35. Data: 2012-03-11 10:57:40
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    co piszesz i w jaki sposób piszesz ale niestety chyba muszę się z Tobą
    zgodzić, że modułowy komin ceramiczny to gówno. Pozostaje problem co
    teraz zrobić. Dom jest wykończony, w środku zrobiony kominek za fchuj
    pieniędzy i nie uśmiecha mi się tego teraz rozbierać.
    2mm rura żaroodporna to niby do połączenia paleniska z kanałem

    Czytając grupę, byłem przekonany, ze systemowe ceramiczne są znacznie
    lepsze, odporniejsze od murowanych tradycyjnych kominów

    Sam mam murowany po części z szamotki , dokładnie do połowy. (bo z reszty
    cegły szamotowej murarz wymurował wentylacyjne kominy - nie pomyslał)

    Pytanie czy komin systemowy będzie bardziej odporny na wikwinty, ale mniej
    na zapłon sadzy?
    Które rozwiązanie jest faktycznie lepsze, a może Twoj był jakis felerny?

    pozdrawiam
    AT

  • 36. Data: 2012-03-11 11:18:28
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Pstryknąłem fotkę sąsiada komina, to czego się zawsze boję u siebie przy
    kominie tradycyjnym, na co ponoć komin ceramiczny-systemowy bardziej jest
    odporny.

    http://tnij.org/wykwinty-komin1

    od tej strony wygląda jeszcze całkiem dobrze, ma dwa palne kominy i oba
    załatwione, w domu na ścianach również wykwinty ,
    dlatego poruszałem temat temperatur na kotle oraz zaworu 4d, jednoznacznie
    stwierdzono, ze to temp spalin oraz wilgotność paliwa, ma wpływ na
    powstawanie wykwintów.

    pozdrawiam
    AT

  • 37. Data: 2012-03-11 11:50:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "inż. Jaskiniowy" wrote:

    > Chujowy system typu Schiedel. Najlepiej wyburzyć i postawić tradycyjny
    > komin z cegły. Można to ratować kwasówką ale szkoda kasy. Wiem z
    > doświadczenia.

    Kogutek, czemu zmieniasz nika?

  • 38. Data: 2012-03-11 12:00:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Zrób normalny komin. Kup cegły i zlęc komuś albo sam wymuruj.
    > Komin z cegiel pożar sadzy wytrzyma, te g...a systemowe nie
    > wytzrymują a kosztują sporo drożej.

    tja...

    teraz zamiast problemy ze skruszona ceramiką miałby problem z odbudową
    spalonego domu :)

    popytaj strażaków co jest najczęstszą przyczyną pożarów domów na wsi.

  • 39. Data: 2012-03-11 13:21:00
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Kogutek, czemu zmieniasz nika?

    A to kogutek? Wyplyna z kf po zmianie nicka. Nie dziwie sie cytatom w takim
    razie.

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2012-03-11 13:31:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > A to kogutek? Wyplyna z kf po zmianie nicka. Nie dziwie sie cytatom w
    > takim razie.

    stylistycznie mi wygląda, albo inny podobny chłopski filozof.