  • 1. Data: 2011-02-24 09:42:15
    Temat: Komin pieca gazowego z zamkniętą komorą spalania
    Od: "nintendo" <n...@...pl>

    Witam,
    chcę wyprowadzić komin z pieca gazowego z zamkniętą komorą spalania poprzez
    ścianę. Sytuacja jest przedstawiona na rysunku
    http://img51.imageshack.us/img51/7285/domekx.jpg

    Mam jednakże pewne obawy i chciałbym Państwu zadać kilka pytań:

    1. Jak bardzo nagrzewa się taki komin?
    2. Prawdopodobnie będzie to komin fi60/100 (turbo), czyli tyle co styropian,
    którym chcę docieplić dom. Czy mogę poprowadzić ten komin w dociepleniu
    (specjalne luki w styropianie) i wystawić tylko wyjście z boku budynku (tak,
    że na rysunku widoczna byłaby bylko część wystająca przed garażem. Tutaj
    oczywiście wszystko zależy od tego czy komin bardzo się nagrzewa
    3. Może da się wyprowdzić komin tylko do przodu, ale ile musiałby wystawać
    przed ścianą (z tego co słyszałem to elewacja się odbarwia jeśli jest zbyt
    blisko)
    4. Nie wiem czy warto się w to bawić czy może kupić wkład do komina fi60/100
    i wyprowadzić to wszystko górą przez komin z kotłowni
    5. Czy komin typu powietrzno-spalnowy np.
    http://allegro.pl/komin-rura-60-100-kwasoodporna-tur
    bo-sps-i1470440399.html
    można zastosować do każdego rodzaju pieca z zamknięta komorą spalania? Jak
    podłączą się końcówkę do pieca?

  • 2. Data: 2011-02-24 09:57:29
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "nintendo" <n...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    bo-sps-i1470440399.html
    > można zastosować do każdego rodzaju pieca z zamknięta komorą spalania? Jak

    sąsiad tak ma :]

    tyle że on ma z boku domu od strony garażu a ty chcesz to dać od frontu -
    piękny element dekoracyjny :]

    1. nie wiem jak bardzo się nagrzewa, ale u mnie wkłady junkersa są
    plastikowe (on ma vailanta i też plastik) więc nie może tam być jakiś super
    wysokich temp.

    2. a nie lepiej puścić wew. budynku np. w suficie podwieszanym niż robić
    mostek cieplny??

    3. u sąsiada wystaje jakieś 50cm

    4. musisz policzyć. zaoszczędziłbyś co najmniej koszt komina murowanego a to
    już warte rozważenia

    5. nie wiem. u mnie montażyści przywieźli swoje zabawki :)

    pzdr

    Piotr

  • 3. Data: 2011-02-24 17:43:21
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    bo spaliny leca srodkiem a zasysane powietrze po zewnetrznej. tam jest druga
    rura w srodku

  • 4. Data: 2011-02-24 21:41:44
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-24 10:42, nintendo pisze:

    > 4. Nie wiem czy warto się w to bawić czy może kupić wkład do komina fi60/100
    > i wyprowadzić to wszystko górą przez komin z kotłowni

    Jeśli komin jest czysty to zewnętrznej rury nie potrzebujesz, wystarczy
    włożyć do niego wewnętrzną.

    M.

  • 5. Data: 2011-02-25 10:25:33
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > http://img51.imageshack.us/img51/7285/domekx.jpg
    >
    > Mam jednakże pewne obawy i chciałbym Państwu zadać kilka pytań:

    Rura rakoncentryczna spalinowo-powietrzna praktycznie nie nagrzewa się.
    Zewnętrzna rura jest rurą zasysającą powietrze do kotła.

> [...]
    > budynku (tak, że na rysunku widoczna byłaby bylko część wystająca przed
    > garażem. Tutaj oczywiście wszystko zależy od tego czy komin bardzo się

    Nie powinno być problemu ale dla pewności możesz otulić rurę na styku ze
    styropianem czymś niepalnym, np wełną mineralną, a najlepiej część którą
    chcesz ukryć pociągnąć wewnątrz budynku.

    > 3. Może da się wyprowdzić komin tylko do przodu, ale ile musiałby wystawać
    > przed ścianą (z tego co słyszałem to elewacja się odbarwia jeśli jest zbyt
    > blisko)

    Możnaby ale wg przepisów wylot musi być minimum 2,5 m ponad gruntem i
    oddalony minimu 50 cm od okien, drzwi.

    > 4. Nie wiem czy warto się w to bawić czy może kupić wkład do komina
    > fi60/100 i wyprowadzić to wszystko górą przez komin z kotłowni
    To jest najlepsze i najbadziej estetyczne wyjście. Jeżeli kotłownia jest
    oddzielnym pomieszczeniem i ma sprawną wentylację, zwłaszcza nawiewną,
    możesz wystawić tylko rurę spalinową. Zaoszczędzisz pół komina, a powietrze
    pobierać z kotłowni. Nie stanie się nic złego ani negatywnego. Wyprowadzanie
    rury ssącej na zewnątrz ma sens przede wszystkim przy małych mieszkaniach.
    Innym rozwiązaniem jest system rozdzielczy, czyli rura spalinowa osobno, np
    przez komin a rura powietrzna osobno, np przez ścianę - nie musi wtedy
    wystawać może być zlicowana.

> [...]
    bo-sps-i1470440399.html
    > można zastosować do każdego rodzaju pieca z zamknięta komorą spalania? Jak
    Tak nadaje się. Podłączenie zależy od kotła. Prawie że każdy kocioł wymaga
    jakiegoś adaptera bo kocioł można podłączyć do systemów kominowych o różnych
    średnicach a to zależy przede wsystkim od długości i przebiegu kopmina. Taki
    adapter należy kupić razem z kotłem. W zależności od producenta kotła
    adapter kominowy może kosztować nawet i 500 zł. Naprostsze z jakimi ja się
    spotkałem były w viadrusach: mufa fi 60 i złączka rura-kołnierz fi 100.
    Pamiętaj że kupując rury kominowe zazwyczaj uszczelki rury spalinowej kupuje
    się osobno - nie stanowią kompletu z rurą.
    Pamietaj też że uznani producenci kotłów gazowych oferują też dedykowane
    systemy kominowe wraz ze wszystkimi akcesoriami. Niektórzy mogą uzależniać
    od ich zastosowania udzielenie gwarancji na kocioł.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2011-02-25 11:40:09
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ik65bq$hgk$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > bo spaliny leca srodkiem a zasysane powietrze po zewnetrznej. tam jest
    > druga rura w srodku
    całość jest z plastiku :]

  • 7. Data: 2011-02-25 12:51:12
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    jesli dobrze zrozumiałem, rozważasz możliwość użycia normalnego komina,
    którym dysponujesz, do podłączenia kotła gazowego...

    imho to błąd! taki komin, w zależnosci od szczegółow wykonania, to skarb.
    do niego mozesz wpiąc bardziej "wymagające grzałki", jak kominek czy kocioł
    na paliwo stałe,
    których nie wypuscisz rurą w bok...

    skoro mozna załatwic to krótka rura koncentryczną, ja bym się nie
    zastanawiał nawet minut..
    krótka rura to mniej problemów, niższy koszt i odzyskany kanał w kominie na
    lepsze cele

    a skoro tak można, to znaczy że jest to bezpieczne i sprawdzone

    jedynie co, to bym się zastanowił na kwestiami estetycznymi, a nie "czy w
    ogóle"